Gå til innhold

Motor vifte

Ranger emnet


PsYcHo

Anbefalte innlegg

Har hørt noe om at man får noen ekstra hester ved å bytte ut "radiator vifta" med en elektrisk en. Er det noen som kan bekrefte eller avbekrefte dette? Siden motoren da ikke må dra vifta også.Det er da snakk om E 30.

 

Lurer også på om det er noen som har byttet ut "SI batteriene" eller hva det heter som sitter i dashbordet et sted. Trenger å bytte disse men vet ikke hvor de sitter. Det er de samme som er omtalt i denne artikkelen her. Men siden jeg ikke er noe spesielt god i engelsk lurte jeg på om noen kunne hjelpe meg?:rolleyes:

 

http://www.bmwe30.net/cgi-bin/datacgi/database.cgi?file=articles&report=view&ID=00043&Section=02

Audi Coupe 2.3 Quattro

x:Ford Sierra Cosworth 4*4 92mod

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke ekstra hestekrefter av å bytte ut vifta, men du kan kanskje frigjøre en 1/4 hestekreft eller noe rundt der som blir brukt til å drive vifta. Det som er fordelen med en elektrisk vifte er at den kjøler mer når du trenger det å ikke er i bruk når du ikke trenger den.

Med disse reimdrevne viftene får du mye kjøling ved kjøring da du får tilstrekkelig med kjøling av fartsvinden, og lite kjøling på tomgang da du ikke har noe fartsvind som hjelper deg å holde temperaturen nede.

 

Batteriene du snakker om ligger inne i instrumenthuset. Du må skrue ut hele instrumenthuset, to skruer for å ta ut rama i rundt og fire skruer innom ramma.(Det kan hende antallet skruer ikke stemmer da det er et par år siden jeg var ute med dette). Rattet bør også skrues av da dette blir i veien.

Hvor omfattende det er å skifte disse batteriene varierer etter hvilken type det er. På GS-bildeler selger de bare den ene typen løst og den andre typen sies det at man må bytte hele brintplata.

Jeg har av den typen de ikke selger løst. Dro på et Bosch verksted og de klarte å skaffe rette batteri samt lodde disse fast for meg.

 

Har et sett me disse batterien som selges løse grunnet feilinnkjøp som du kan få hvis det er denne typen du skal ha.

BMW 325i 1986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår