safoll Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Noen som har et godt forslag til hvordan jeg skal få fjernet ventiltikkinga mi? Ble litt høyere tikking etter at turboene mine tok natta. Skal prøve med motorrens ved neste oljeskift. Forslag til andre metoder? På forhånd takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Luudedude Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 justere ventilene?? eller er det hydrauliske løftere? Evntuelt prøv med annen olje.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Desember 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Originally posted by Luudedude justere ventilene?? eller er det hydrauliske løftere? Evntuelt prøv med annen olje.. Er det mye jobb/vanskelig å få justert ventilene da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 få de skiftet;) Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 Hvis du har mekaniske ventilløftere så bytt bare løfterne. Ikke store jobben, av med topplokket og kammene. Hvis du har hydrauliske så prøv med tykkere olje. På Audi-butikken ba de meg helle på 2-3 desiliter girolje. Funka bra. (Jævla tysker'ne klarer ikke lage topper....) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 heh... ventiltikking er vel et SYMPTOM på et problem. Du fikser ikke et problem ved å fjerne symptomet. juster ventilklareringa og se om det hjelper.. så kan du jo også se etter slitasje mens du holder på, og bytt det som er slitt. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 Det er jo ventil-løfterne som er slitt. Og når man bytter dem, blir man jo kvitt tikkinga..... Det er tikkinga som forteller at noe er slitt og løfterne som er problemet.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 Problemet med sånne ventil-løftere er at det er vanskelig å se hvem som er slitt, så alle må byttes? Correct me if im wrong. Et annet tips er å rense motoren ved å tappe ut olje, helle på ca 4 liter diesel, og starte motoren med det som smøring. Har du turbo, bør du ikke starte lenge av gangen. Så tappe ut diesel`en, og helle på noe billig olje, så starte med denne oljen, og tappe den ut etter en liten stund. Så helle på ny og ordentlig olje. En olje som er litt tykk er vel greit for å dempe ventiltikkingen, men beste er jo å bytte ventil-løfterne da. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenf Skrevet Desember 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 Kjøp wankel! MOHAHA! Siter 83 RX7 12A Turbo 89 Ford F-250 XLT Lariat x80 RX7 13B x82 929 HT Coupe x89 929 2.2i GLX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audifanatic Skrevet Desember 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 Originally posted by Mortenf Kjøp wankel! MOHAHA! Det er vel ingen god løsning for den gamle motoren?:rolleyes: Siter Nåværende bil: Volvo242 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest amundsen Skrevet Desember 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 du kan kjenne vilke ventil løftere som er "punkterte" om du starter bilen slik at du får olje trykk. så STOPPE motoren å ta av toppdekslet, da kan du prøve å trykke løfterene nedover. de som er defekte er mykere å klemme ned. de koster vel ca 300.- for stykk så det blir jo dyrt å skifte de som er i orden også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Desember 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 Originally posted by amundsen du kan kjenne vilke ventil løftere som er "punkterte" om du starter bilen slik at du får olje trykk. så STOPPE motoren å ta av toppdekslet, da kan du prøve å trykke løfterene nedover. de som er defekte er mykere å klemme ned. de koster vel ca 300.- for stykk så det blir jo dyrt å skifte de som er i orden også. Gjelder det hydrauliske-ventilløftere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Desember 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 Det å bruke disel til å rense opp oljekanaler osv var vist en bra idee. eneste problemet er vel at rådelagerene ikke får skikkelig smøring... Da må du ihvertfall ta ut pluggene og dra'n på starter'n. Da blir ikk belastinga på lagra så stor... Ventil klakking kommer av at de hydrauliske ventilløfterene (om det er det du har da?) ikke fyller seg skikkelig med olje... Ta den ut og legg dem i disel, WD, bensin osv.. Rens dem...(det skal gå å klemme dem samme) Hvis det klakker like jævlig etter det, så kjøp nye, bytt alle samtidig, så slipper du å lete etter dem som klakker senere... Har du mekaninske løftere så er det nok bare å finne frem bladsøker'n og justere.... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lionstar Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Fraråder å ha på tykk olje for å bli kvitt lyden. Castrol GTX skal isåfall være egnet. Men da øker du bare den generelle motorslitasjen, bedre å leve med lyden å bruke skikkelig olje, enn å maskere den. Du kan ihvertfall på audier kjøre flere hundre tusen kilometer etter at de har begynt å tikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hjinx Skrevet Desember 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2004 man kan godt justere ventiler og bytte til tjukkere olje hvis det kakker no imari. men som regel er det slitte ventiler og ventilseter, slitt kam slitte løftere etc.. generell slitase liksom. og da hjelper det lite med oljeskift og justering.. klart at over tid vil jo klaringa øke, og er jo bra og få denne ned igjen. men du vil nok neppe løse problemet. og samme er med oljen. kjør med den som er orginal. tjukkere olje for å løse ventiltikking er som å male over når noen har spydd på veggen. Siter -- Anders - 1990 BMW 525ia x - 1992 Ford Scorpio 2.0i DOCH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.