Gå til innhold

Æh, alarmen går!!

Dulle

Anbefalte innlegg

Shit. Nå har det skjedd tre ganger på en mnd. at alarmen på bilen har begynt å tute midt på nattan. Springer ut i minusgradene, og finner..ingenting. Ingen har så mye som rørt bilen. I går var det faktisk en som sto 20 meter ifra bilen, og så bare brått begynte den å tute.

Noen andre som har opplevd dette? Og kan det være noe i at alarmen, evnt ruteknuse-sensorn kan slå ut på at det blir is på rutene?

Jævla irriterende!

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den ruteknuse-sensoren går vel på lyd? Tror ikke den hører at det fryser til på rutene :)

Kan kanskje være kulden som gjør at den slår ut, men tror egentlig ikke det er tifellet.

Hvor lenge har alarmen vært montert? Gå over alle sensorer, kabling og koblinger.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakluka mi er forsåvidt nettopp byttet, etter en påkjørsel.

Men jeg trodde den merket at rutene knuste, og så kanskje den slo ut fordi rutene jo skifter litt karakter, som alt annet, når det fryser. Siden alt blir "hardere" når det blir kaldere..alle stoff liksom..

Men mulig det var helt på jordet.

Jeg har noe som ser ut som små høyttalere oppe på b-stolpene mine. Kan disse være noe slags kupesensorer, eller noe?

Alarmen var visst ikke montert originalt, etter det jeg forsto fra Nissan, selv om den slår seg av og på sammen med sentrallåsen på bilen.

Aner ikke hvor lenge dne har vært der, siden jeg kjøpte bilen for 2 mnd siden.

Og mus i bilen har jeg så skjeldent alikevel, så hvis det har blitt en slags muse-alarm burde jeg kanskje være fornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Defa alarm du har? Måtte opp 2-3 ganger sist det var væromslag for å slå av min som klikka...

Fant ut at det var fuktighet i bryter til bakluka, som tidligere nevnt.

Glass-knuse-sensoren er egentlig en slags mikrofon som kjenner igjen den "lyden" (frekvensen) som en rute gir fra seg dersom den knuses, dette er jeg ganske sikker på at ikke fremkalles når rutene "fryser".

Ellers vet jeg at Defa alarmen ikke blinker med blinklysa når alarmen aktiveres dersom en av bryterne til dør/panser/bagasjeluke er åpne, noe som kan brukes ved feilsøking.

Tilkobling av sentrallås ved innstallering av alarm er en enkel sak og gjøres på de fleste biler med sentrallås.

Lykke til med feilsøkingen :)

BMW 330xdA Touring MY 02

Primera GT -94

300ZX -88 NA

xSAAB 99 -84

Honda Z-50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke fabrikat i morra.

Bare som en kort info..når jeg har trykka på sentrallåsknappen, er bilen låst og alarmen på. Når jeg da tar i dørhåndtak, skjer ingenting. Ikke med alarmen, ikke med bilen.

Er det da sannsynlig at jeg har dør-åpne-alarm, eller rute-knuse-alarm?

Er ikke så inn i disse alarmsakene :)

Hva slags alarmer kan man få? Og kan de små "høyttaler-sakene" på innsiden på B-stolpene mine ha noe med noe sånt å gjøre? De sitter helt oppe ved taket, har et "gitter" som peker forover, og ett bakover, og så ser de helt originale ut, som om de satt der fra fabrikk.

Er heldigvis plussgrader i natt. Virker som den bare slår ut ved minusgrader hvertfall.

Prøve å undersøke og feilsøke litt i morra.

Noen som har noe info om hvor evnt. sensorer sitter? I dørene f.eks..er de kobla til lukkemekanismen? Låsene?

Takk for alle tips hittil, og bare føl dere frie til å komme med mye mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider