Gå til innhold

noe med fire hjul som passer for meg.

Ranger emnet


IBuX

Anbefalte innlegg

Originally posted by GT_rider

han skal da ikke sitte i baksetet og kjøre bil. Det skal skje i framsetet:D

 

Skal du ha italiensk, bør du kunne skru. Ellers kan det bli dyrt. Se litt etter 900/9000turbo. Tror du får en litt sånn "må ha" følelse da, for de bilene går bedre enn du tror

 

Dette er kanskje ikke akkurat hva du er ute etter, men jeg fikk ihvertfall "må ha"-følelse av denne: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=619053

 

også går du inn på speedparts og kjøper coilovers, større turbo, bremser og foringer for resten av pengene:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GT_rider

Hmm... Dette var saker ja. Rart jeg ikke har sett den på veien, siden den holder til her i distriktet, ( les: små forhold)

 

Nesten så jeg vurderer Celicaen, i forhold til denne. Ikke verst pris heller. Eller hva sier Saab eksperten?

 

Hvis det er meg du sikter til.. så kan jeg vel godt komme med noen synsinger og kvalifiserte gjetninger.. hehe.

 

Hm, er siste modell med den fronten ihvertfall, bilen fikk vel en facelift fra 92-modellen ellerno sånt, men jeg syns denne er tøffere. Ser ut som du får mye for pengene her, motoren er jo 2,3 litern, vet ikke hvordan denne er på forbruk, men skal være snill hvis man er snill med høyrefoten. Setene er de samme som jeg har, bare at mine ikke er elektriske. Tar jeg ikke feil, har disse minne også. Meget gode å sitte i! 9000 fikk vel bedre rustbeskyttelse rundt 90-tallet, er usikker på om det gjaldt akkurat 91 eller 89 eller 92, men sjekk nedkant av dører, hjulbuer og ellers alt det andre som er vanlig å sjekke for rust. Det skal ikke være så mye, og mye mindre enn på 900:D. Nesten 200 000 km er ikke avskrekkende mye, turboen er vannkjølt, noe som øker levetiden betraktelig i forhold til oljekjølt. forrige helg kjørte jeg selv en 9000 som hadde gått 350 000, og den var fremdeles tight og fin, denne hadde riktignok ikke noen turbo, så jeg syns ikke den gikk så voldsomt bra. utfordra den heller ikke på noen måte sånn sett,hehe. ser at det følger med skikkelige felger også, aero-felgene som følger med som vinterfelger er 3-eika, mange har et hat-forhold til disse, men jeg syns de kler bilen bra:). og du. riv av refleksplata bak. vær så snill. den ser sjelden bra ut. Setene bør behandles ofte med sånn leather car cream fra autoglym, dette hindrer uttørking. forsetet er veldig utsatt til for hull, og det ser jævli ut. jeg er ihvertfall nøye med min, men det er cab og således ekstra utsatt for vær og vindforhold. Motorrommet så igrunn helt greit ut, håper ikke den har stor oljelekkasje og fyren nettopp har tatt motorvask:) Fargen på interiøret.. vel.. jeg liker sort bedre til sorte biler.. også har vi jo de legendariske "batmanstolene" som må være noe av bilverdenens råeste og stiligste orginale seter.. dette er imdilertid dyrt og vanskelig å få fatt i.. hehe.

Det elektriske på disse bilene pleier ikke å være noe værre enn på andre biler, jeg har mye av det samme på min egen, og alt fungerer som det skal. Smører likevel vindusheismekanismen jevnlig for vedlikeholdets skyld:)

Det mekaniske pleier å være bra, men det kan vel være noen slitasjer i hjuloppheng etter nesten 200 000 km, sjekk foringer og kuler og slikt nøye. Er ingen krise, men kan være godt argument for å prute:)

Den bilen var seriøst så kul at jeg *nesten* kunne solgt min egen, og kjøpt denne, og brukt resten av pengene jeg får for min egen, på trim og vedlikehold, syns bilen gir et meget bra inntrykk ut i fra annonsen! forøvrig bilde av batmanstolene som kom i aeroen, og som passer rett inn (finnes ikke beige though:( ) 496060-bilde5-hpim0056.jpg

 

prøvekjør, og kom med tilbakemelding:)

 

mvh oddi

 

edit: la til litt tekst (enda mer.. hehe) og et fett bilde av "bat-man-stolene"

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sibba

Du kommer fra A til B uansett

 

Det er det kjedeligste utsagnet eg noen gang har lest på et bilforum..!!

 

Hørt på maken.. Bil er ikkje bare et hjelpemiddel for å komme fra A til B.. Almera Tino er et godt eksempel på hva som reknes som ein bil som kun er for folk som mener bil er noe som brukes for å komme fra A til B....

 

Ein bil skal gi deg kjøreglede..! Gjør den ikkje det, så fix den opp, eller skaff ein annen type bil.! (er du ikkje intresert i kjøreopplevelse, så sjønner eg ikkje ka du har her og gjørr?)

 

(Det er nå jaffal min mening)

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sibba

Glem alt som hetter gammle bmw'er, mercedeser og langkjørte turbo saaber. Det er vannvittig dyrt å fikse på hvis noe går galt for det gjør det. Har du tenkt på en driftsikker bil og 120 000kr så sikt til en bil på slutten av 90 tallet me en litt mindre motor. Du kommer fra A til B uansett

 

Men akk så kjedelig. SAAB 9000, Mercedes E-klasse og BMW 5-serie med diesel er biler som var svært dyre i sin tid og kjøpt av folk med forholdsvis god råd og med en bilinteresse lit utenom det normale. Sjansen for at du finner et ti til tolv år gammelt eksemplar som er godt holdt og jevnlig vedlikeholdt er meget stor. Så kan du kose deg i en Mercedes som har gått 250-350.000 kilometer som allikevel har mange kilometer igjen å kjøre.

 

Jeg ville kjøpt en Mercedes-Benz. Enten W124 300TDT eller en W210 C200 med automat ellernoe. Komfortable biler som bærer alderen MEGET godt.

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår