Gå til innhold

hvem porter topp bra?

Ranger emnet


Nox

Anbefalte innlegg

Skinne gutta her i sarpsborg er veldig flinke,men også dyre da. Også har du Kjetil Solheim i halden, han driver med amcars, men kanskje du er heldig vettu... han er flink og ikke så veldig dyr...

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_BASS

Mye pleier dere å betale for porting av topp? Syntes dere 10.000kr er mye for porting og ventil sliping?

 

Sliper man ikke om setene,går det mye flow ut av vinduet/i dass. Med mye flowtesting etc kan det bli dyrt...men 10k var stivt...jeg tar rundt 4 for porting,så blir det + for ventiljobben og evt. flowtesting utover en test på maks ventil-løft.. pleier ende på mellom 5.5-7.5 lapper.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

 

Sliper man ikke om setene,går det mye flow ut av vinduet/i dass. Med mye flowtesting etc kan det bli dyrt...men 10k var stivt...jeg tar rundt 4 for porting,så blir det + for ventiljobben og evt. flowtesting utover en test på maks ventil-løft.. pleier ende på mellom 5.5-7.5 lapper.

 

Du..... hvor mye skulle du hatt for å fikset toppene mine+ flowtest ? jeg har mest sansynlig brent ventilsetene :rolleyes:

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ottesen

 

Du..... hvor mye skulle du hatt for å fikset toppene mine+ flowtest ? jeg har mest sansynlig brent ventilsetene :rolleyes:

Prøvde å sende deg PM... :) ...var full innboks der.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

Prøvde å sende deg PM... :) ...var full innboks der.

 

har fikset det allerde ;)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei!

 

Er en kar i nordtrøndelag. tror han holder til i levanger/stjørdal.. har ikke nr hans her nå, men kan skaffe dt hvis du ikke allerede har fått portet toppen.? Han kalles tore topplokk..(sier vel sitt,eller?:P)

 

Han tok 1000-lappen for å porte en topp en kompis var innom med.. men kan skaffe nr hvis dt er av intr, så kan du jo ringe å høre med han..!?

 

Mvh Thomas Evjen

- V70 `98

 

(x) 2x 244, 2x 245

(x) 760 m/230FK

(x) 142 `69 ++++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by R-Sport

Hei!

 

Er en kar i nordtrøndelag. tror han holder til i levanger/stjørdal.. har ikke nr hans her nå, men kan skaffe dt hvis du ikke allerede har fått portet toppen.? Han kalles tore topplokk..(sier vel sitt,eller?:P)

 

Han tok 1000-lappen for å porte en topp en kompis var innom med.. men kan skaffe nr hvis dt er av intr, så kan du jo ringe å høre med han..!?

 

Mvh Thomas Evjen

 

"Tore topplokk" eller Tore Østhus holder til i Trondheim.

sjappa heter autotrim.

 

og at han porter en topp for en tusenlapp er bullshit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om kjetil solheim har utstyr for volvo..men i østfold er det jo enten han, skinne gutta, sarpsborg motorverksted, eller affen i eidsberg... affen er jo som kjent gud når det gjelder å bygge volvo-motorer..

 

edit:

så det var nevnt 10000kr for porting etc...

 

se på denne :

TOPPLOCK STEG 2 turbo med ventiler in 44 ut 40.

Maximalt bearbetade kanaler och förbränningsrum. Urfrästa och slipade förbränningsrum.

Kompressionsförhållande enligt önskemål.

UTBYTES eller + nytt ämne 12500:-

 

svenskt firma

http://www.kgtrimning.com/

 

de har masse til volvo

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvo242TIC

 

Maximalt bearbetade kanaler och förbränningsrum.

Betyr at toppen er tatt ut så langt det går....ergo er den en fin dregg.:rolleyes:

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår