Gå til innhold

Mitt prosjekt, 16v T

Ranger emnet


Gallagher

Anbefalte innlegg

Originally posted by brooom

 

kan du ikkje kappe på midten å snu det opp-ned, så får du spjel på høyre side sett forfra?

 

 

dag a

 

Team Guru har gjort dette på sin midt-motor 16v Derby

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om noen skal ha lagd custom vw 16v innsug, så har jeg en flens liggende som jeg bruker som innbytte. Bare og bestille, så gir jeg beskjed når dere kan sende den gamle i innbytte og når jeg mottar den så sender jeg det nye innsuget. Enkelt og greit:)

x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com

x-Ktm 525 SuperMotard

Ducati 998 testastretta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er jeg på jakt etter scirocco manifold i USA, og tror jeg har funnet en, så det skulle ellers gå i orden.. nå har jeg også sittet og målt og funnet frem til to muligheter å gjøre dette på.. den første tror jeg blir litt vanskelig tenkisk sett, iallefall med mitt utsyr å gjennomføre:

 

1eq3i1

 

På denne versjonen er ideen å lage et "hakk" inni som dysa presser imot, men så fikk jeg en bedre ide, nemlig å frese ut hakk til original klipset, så kan jeg bruke et rett rør som dyseholder og samtidig få press på den mot manifolden:

 

1eq3k0

 

Andre kan godt bruke mine ideer og mål hvis de vil til egne fuelrail.. med disse mål, så skal det iallefall passe til 16 manifolden.. Jeg kommer til å bruke alu firkant rør som emne til øverste rør, og alu runde rør som rør til selve dysene.. disse rørene får men i metervisa hos for eks. Leif Hübert..

 

noen som har noen innspill ?

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se hva den snille postmannen kom med til prosjektet mitt i dag :)

 

1euoic

 

Har forresten insett at jeg må flytte batteriet bak i bilen, er det noen som har noen ideer til dette ? reservehjulsbrønnen er forresten brukt til anlegg, så der har jeg ikke plass..

 

Hadde tenkt å muligens ha batteriet der baksetet stod før en plass..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da var denne manifolden sikret på e-bay.. kommer på rett rundt 1400 ferdig levert i norge.. kan ikke si at det er så ille :) Nå skal den kuttes av på midten og kortes ned med 3 cm slik at den holder seg langt unna turboen...

 

ae_1_b.JPG

 

så nå er det frem med lakkfjerneren og begynne å pusse og polere...

 

Bare å begynne å lage fuelrail da...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanskelig å få tak i en rs 2 manifold, byggd om flere slike manifolder. Noen gikk i boss og noen er da ombygd. Frode Lie har iallefall en rs2 manifold som snart er ferdig, venter på spjeldhus. Ring ham på 93285021 så får du sikkert kjøpt den!

x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com

x-Ktm 525 SuperMotard

Ducati 998 testastretta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, men cluet er det at jeg har vel regnet meg ut til at jeg har kun omtrent 1500 å bruke på manifold, så derfor ble denne løsningen utveien.. Men blir nok rs2 manifold etter hvert som lommeboka blir litt tykkere..

 

er bare det at de koster godt over 1500 :)

 

Velger heller å bruke mesteparten av pengene i motordeler, slik at jeg slipper å opp med den senere.. er jo ikke like mye arbeid å bytte manifold som det er å bytte stempler eller rådelager :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke det... bare meg som ikke gidder å skrive rs2/s2 innsug :) Ikke så mange her som med engang skjønner det hvis man skriver ADU/3B/ABY innsug :) Når er det du kommer igang med å få ferdig ditt ? Liten aly sveise-jobb etter hva jeg har forstått...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår