Danna Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Blir pent så lenge man bruker litt tid..en gud bedre så mye tid.. *puh* :) Hva slags turbo etc har du tenkt å gå for ? :) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Januar 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 turbo ja.. si det du :) hadde planer om å kjøpe et komplett audi femmer opsett med wastegate og alt, med noe sånt som enten k24 eller k26.. helst en k 26, men kan godt bli en hybrid blanding mellom k24 og 26.. blir noe i den størrelsesorden der.. du kjørte k24 før og vil opp til 26 nå ? Skal du ha deg en ren k26 eller en blanding ? Nå ser det forresten ut som bildene mine har blitt slettet fra serveren de lå på, så må legge de inn på nytt engang jeg gidder... Irriterende... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Originally posted by golf gti16v turbo ja.. si det du :) hadde planer om å kjøpe et komplett audi femmer opsett med wastegate og alt, med noe sånt som enten k24 eller k26.. helst en k 26, men kan godt bli en hybrid blanding mellom k24 og 26.. blir noe i den størrelsesorden der.. du kjørte k24 før og vil opp til 26 nå ? Skal du ha deg en ren k26 eller en blanding ? Nå ser det forresten ut som bildene mine har blitt slettet fra serveren de lå på, så må legge de inn på nytt engang jeg gidder... Irriterende... Har ikke helt blitt klok på K24 kontra K26 jeg. Leste at K26 hadde trangere eksoshus? enn K24. Så vil da en hybrid være best ? Vet jo om en K26 jeg har veldig lyst på, men... :) Men K26 skal vel klare 300 hk ? :) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Januar 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Jo, en k26 ligger vel rett rundt 300 hvis du kjører på med litt trykk... Jo, vet at hybrid blandingen mellom 24 og 26 er mye brukt, så kan godt være at det er det beste... Vet du forresten noe om hvordan din bli ble godkjent når den ble registrert som g60 ? Ble motoren vist med bremsepapirer på 160 hk, og bilen ellers bygd som en g60 ? Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Når det gjelder turboer. Er det bare å ta eksoshuset fra f.eks K24, og kompressordelen(?) fra K26, og sette sammen ? Har ikke så veldig peiling på det her.. :) Bilen er i utgangspunktet en original 16v. Men den ble bygd om med G60 motor og alt tilhørende, og godkjent som G60. Deretter satt det VR6 motor i den ei stund, før den igjen ble bygd om til 16vG60 turbo. Men den er kun godkjent med G60 motor. Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Januar 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Joda, er ganske sikker på at de er bolt.on i forhold til hverandre, men kan godt være at denne turbo hybriden 24, 26 kom ut ferdig produsert til noen biler... Sliter litt med godkjenningen på bilen min nå... er en 16v med bremser og alt ombygd fra en donorbil, men er fortsatt godkjent som 1,6 cl :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Vise den, og få den godkjent som 16v da ? :) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Januar 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Vel, motoren er ute og i deler, så neste gang den kan kjøres for egen maskin så er det med 230 hester :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Ja, på tide med en liten oppdatering nå... den nye manifolden kom i hus, og jeg har vært flittig med malekosten og med pussepapiret.... Her er det av opsettet som er klart for montering :) var egentlig meningen å polere opp og følge i sporene til danna, men det blir nok brukbart dette og, selv om det ikke er den ultimate måten å gjøre det på... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Vel er du allerede begynt, så er det ikke noe å gjøre med det... blir ikke noe copycat av den grunn :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Februar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Å helsike! Feita kjerre ditta!:) Men hvordan ligger det an med tidsplan på motorbygge da? Noen ca tid ferdig montert? Fikset panser scoopene? Var vel en smule fælt..? Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Nei, har ikke tenkt så mye på hva som skjer med panseret egentlig, men forandringer blir det :) Tidsplan ? Nei, det har vi ikke sett :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2005 vet jeg kommer med engod del mer informasjon om hvordan jeg går frem med dette prosjektet, men det er meningen å lage en tråd for fremtidige håpefulle om hvordan bygge 16vT.. kan røpe at jeg til nå har brukt 3450 kroner i rent hardware.... pluss dette kommer en del til lakk, ledninger og andre småting og indirekte utgifter... med å ta meg god tid, så håper jeg å komme på et minumums-budsjett på dette prosjektet, selv om jeg vet at sånt har lett for å sprekke :) Ingen skal iallefall si at det er trangt i et golf motorrom når man tar seg tid til å skru av litt ting :) nå nærmer iallefall mitt selv-produserte fuelrail til 16vT seg med dyse oppsettet i 16v manifoilen: Noen som trenger så bere skrik ut... kan lage de for halvparten av det de koster ellers.... Forresten noen som kan si meg hvordan golfer med 90 fanger har festet skjermene nederst siden den platen ikke er der som er der på de med gamle fangere ? Må jeg eventuellt skaffe noen nye braketter der som fester de fast ? Kom nettop hjem fra fest og håper skriveleifene mine ikke er så menge i kventums-mengder som de pleier :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 Da var en god del av plastikken i boks.. er egentlig ingen fan av rs-fangere, men med intercooler, så kunne jeg ikke dy meg fra å skaffe en fanger som viser litt av den :) Begynte forresten å bli så mye folk her på forumet med likt nick, at jeg byttet for enkelhets skyld... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgti16v Skrevet Februar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2005 kordan endra du nick? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg