Gå til innhold

Jobb på Svalbard?

Ranger emnet


Viking067

Anbefalte innlegg

Hei, siden det er flere som har spurt meg angående å få jobb her oppe så legger jeg ut denne linken.

 

http://www.snsk.no/internet/no/frame/defaultFrame.asp?url=../stilling/ledig_stilling.htm

 

Det er jobb som gruvearbeider og foregår i Svea med pendling til/fra Longyearbyen.

 

Søknadsfristen er 10 desember

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dice

Det er sikkert noen som lar seg friste.

 

Men jeg liker best det som står nede på annonsen "FOR TIDEN (lol) utgjør skatt og folketrygdavgift på Svalbard 15,8%". Skifter den ofte eller ;)

 

Nice skattenivå. Hva er så en forventet begynnerlønn for en gruvearbeider da?:rolleyes:

 

Begynnerlønna er 162,-

Så kommer tillegga og da havner du på i overkant av 200,- sko jeg tro.Er så mange tillegg at selv ikke de gruvearbeiderne som jeg prata med vet det.

Skatten økte 1 januar i år med 2% :mad:

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres ut som en fin jobb. Og er jo mulig og spare mye penger, for det er sikkert lite og bruke dem på,sikker muligheter til å jobbe mye og spare opp egenkapital til bolig, det er kanskje til og med mulig og drive kjøp/salg på ebay, såvidt jeg veit er det 0% moms, så noen tusen i måneden på nettsalg, pluss gruvejobbing$$$

 

Jeg lurer på hva som menes med rimelig hybel?

 

Tror nesten jeg fikk lyst på og søke selv her jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Hvor mange folk bor det på Svalbard?

Og er det sant at det blir over 50 minusgrader om vinteren?

 

:)

 

Bor rundt 1700 her og det kan bli i underkant av -35/40c om vinteren.I effektive grader (wind chill factor) ved f,eks kuling blir dette rundt -70c. Ikke no å bry seg om :D

 

Gruvefolka går turnus på 1 uke på/1 uke av.

 

http://www.svalbard.com

http://www.longyearbyen.nu

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruvefolka går turnus på 1 uke på/1 uke av.

 

De fleste av Store Norskes ansatte pendler mellom Longyearbyen og Svea. Mange jobber i en fem ukers turnus, hvorav tre uker tilbringes i Svea og to uker er friuker i Longyearbyen. Det er i Longyearbyen de ansatte har familien og boligen, mens de bor på hybelhus under oppholdet i Svea. Alle måltider i Svea inntas i felles messe.

 

Hentet fra SNSK's egene sider på nettet. Link her

 

Er det drift 24/7 i Svea gruva Morten? Eller kun to skifts ordning? Kjenner du Terje Sørgulen? Eier av Skinnboden og gruvebus i Svea. Kommer du over flere ledige stillinger så send gjerne på PM, da helst jobb innen guide. Men alt av interesse. Jobbet på Svalbard 96/97 som guide, og vil gjerne opp igjen før det er for sent.

1. Nå med Audi S2 coupe. ADU og lettere trim :)

2.

3. Takk til:

4. JCS RACE TECH for lån av utstyr og veiledning.

5. :- 91 Audi S2 Coupe. Lettere modifisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Yatsy

 

 

Er det drift 24/7 i Svea gruva Morten? Eller kun to skifts ordning? Kjenner du Terje Sørgulen? Eier av Skinnboden og gruvebus i Svea. Kommer du over flere ledige stillinger så send gjerne på PM, da helst jobb innen guide. Men alt av interesse. Jobbet på Svalbard 96/97 som guide, og vil gjerne opp igjen før det er for sent.

 

Tror det er 24/7 i Svea.Vet hvem Terje er men vi vanker jo ikke i de samme miljøene så jeg kjenner han ikke.

Det er lite guidejobber for tiden men holder utkikk vet du, også etter andre jobber ;)

 

Hvis du vil overvintre på Austfjordneset eller i Mushamna så ble de lyst ut på Fredag :D

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil overvintre på Austfjordneset eller i Mushamna så ble de lyst ut på Fredag

 

Tenkt tanken, men med dagens situasjon er det dessverre ikke mulig. Samboer og småbarn setter en hindring for dette. Tar det igjen når jeg blir gammel :D

 

Får vel heller vurdere å søke på gruvebus stillingen. Hadde gjort seg med noen år på Svalbard igjen.

1. Nå med Audi S2 coupe. ADU og lettere trim :)

2.

3. Takk til:

4. JCS RACE TECH for lån av utstyr og veiledning.

5. :- 91 Audi S2 Coupe. Lettere modifisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Yatsy

 

Tenkt tanken, men med dagens situasjon er det dessverre ikke mulig. Samboer og småbarn setter en hindring for dette. Tar det igjen når jeg blir gammel :D

 

Får vel heller vurdere å søke på gruvebus stillingen. Hadde gjort seg med noen år på Svalbard igjen.

 

 

Ser du leter etter bil.Får vel nevne at her er det ingen avgifter på bil, kun tilskudd til veivedlikehold på 2500,- i året

 

Så da får du skaffe deg jobb her og kjøpe en bil da!!

Ble nettopp solgt en Audi RS2 95 til 100k her :D

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår