mr.jenssen Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Vanlig fjærbein er større diameter på oppe i forhold til Gewinde, men hjulet går akkurat klar av nedre fjærskål på et vanlig fjærbein, og det er derfor bare diameteren på demperen som har noe å si.....på Gewinde går fjærene mye lenger ned og vil dermed ta i felgen om man ikke spacer ut. Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Mai 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Vanlig fjærbein er større diameter på oppe i forhold til Gewinde, men hjulet går akkurat klar av nedre fjærskål på et vanlig fjærbein, og det er derfor bare diameteren på demperen som har noe å si.....på Gewinde går fjærene mye lenger ned og vil dermed ta i felgen om man ikke spacer ut. Syyyykt Kjipt!"!#"¤ Da får jeg: 1 - Kjøpe 60 eller 80mm fjærer og håpe på det beste 2 - bestille nye Adaptere angry 3 - Kjøpe Gewinde og bruke 5,5x13 og senke i bånn Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Jeg stemmer for 3. Så sender jeg deg 5,5x13" jeg har liggende og så sender du meg dine felger..... blah Kan jo gå for rett senk med dempere+fjærer bak...evt få et kombisett med gewinde foran og demper/fjær bak, har sett noen sånne. Eller bare senk så mye som mulig med cup-kit hele veien rundt... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Mai 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Jeg stemmer for 3. Så sender jeg deg 5,5x13" jeg har liggende og så sender du meg dine felger..... blah Kan jo gå for rett senk med dempere+fjærer bak...evt få et kombisett med gewinde foran og demper/fjær bak, har sett noen sånne. Eller bare senk så mye som mulig med cup-kit hele veien rundt... Jeg har gule koni foran og rød bak .. så den burde jo tåle litt fjær senking? Ett annet spørsmål .. hvor mange mm har dere med 9x16 senket? så jeg kjøper riktige fjærer :) Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Nå er jeg en tilhenger av å kline til og handle det man har lyst på, og så takle problemene deretter....sånn som da jeg kjøpte 17" og ikke kunne kjøre før jeg hadde valset skjermene. Så jeg foreslår at du kjøper 80mm senk og så takler du de problemene som evt oppstår:P Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Mai 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Nå er jeg en tilhenger av å kline til og handle det man har lyst på, og så takle problemene deretter....sånn som da jeg kjøpte 17" og ikke kunne kjøre før jeg hadde valset skjermene. Så jeg foreslår at du kjøper 80mm senk og så takler du de problemene som evt oppstår:P ;-) legge gummiputer i mellom fjærene da hvis det blir for lavt .. Drit pen bil du har BTW! Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
113deluxe Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Du kan jo bare space ut litt da, bare å legge spacer mellom adapteret og trommelen det. Siter Never drive faster than your guardian angel can fly. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 ;-) legge gummiputer i mellom fjærene da hvis det blir for lavt .. Drit pen bil du har BTW! Wow, takk for det! Varmer å høre sånt! Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Mai 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Du kan jo bare space ut litt da, bare å legge spacer mellom adapteret og trommelen det. spørs bare om det er seift å kjøre med 30mm adapter OG 15mm spacer i tillegg! kan jo bli vinglete.. Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Vinner du ikke et par cm om du konverterer til G3 VR6 bakstilling? Høres litt sånn utrygt ut, men det kan jo være at det ikke har noe å si....bør iallefall være godt boltet fast! Dessuten snakker vi vel om temmelig omfattende jobb for å få skjermene innfor hjula om du skal space ut enda mer... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeeDub Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 spørs bare om det er seift å kjøre med 30mm adapter OG 15mm spacer i tillegg! kan jo bli vinglete.. Og 10,5" felg :) Siter FORZA MOTORSPORT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Nesten så OleVik bør kjøre rundt med en pose med bakhjulslager i bilen da ja...... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mai 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 spørs bare om det er seift å kjøre med 30mm adapter OG 15mm spacer i tillegg! kan jo bli vinglete.. Har muligens to H&R 4/100-5/130 adapter i 45 mm å selge snart ble litt mye med ET 20 bak på min, så jeg må gå ned til ET 25 (ET65+40 mm adapter) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Juni 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2005 Jepp ! da er adapterne mine klare. De er laget av Eivind Utheim i Trondhjem. Drieing av gjenger og hull er gjort av Bjørn på Rud mekanikk til en rimelig penge. Hvem trenger Tüv :) ? Umbraco boltene ble dreid til 12x1,5 og slipt slik at de passer i adaptern og golfen. Dette ble gjort av Blomquist på Ascaro på Rud. Gammel kar med tonnevis av erfaring, og kjempehyggelig selv om han aldri hadde møtt meg før! Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Juni 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 jepp, da var de på! trenger sårt 60 senk nå :) Noen kjøp 16vkassen min så jeg kan senke! Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg