pete_82 Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Hey, Studerer i england og vurderer a kjope bil her (Honda CRX VTEC). Noen som vet har erfaring med a bygge om Honda til venstre ratt? Peter Siter Honda CRX VT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo SlayeR Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Tror dette blir litt for dyrt i forhold til nytten du kommer til å ha av det.... husk at en crx v-tech koster ikke mer enn en 60 lapper i norge... Siter `09 Ford Mondeo Titanium S (venter utålmodig på den nye bilen :) `91 BMW 318 (midlertidig bil, restaureres) `08 Ford Kuga 4x4 (solgt) `07 Ford Mondeo 5-dørs (James Bond, solgt) `91 Volvo 240 stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Ser noen forskjellen?: Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Det er en del og forandre på når du bygger om..! Husk at du må ha pedaler på "feil" side, rattet skal på feil side. hele dashbordet må speiles.. (ergo: du må kjøpe deg et nytt her i Norge) Torpedoveggen må forandres til ein viss grad, du må tette igjen hull i torpedoveggen etter og ha flyttet over ein del ting.. Inni motorommet må du flytte ein del ting.. diverse beholdere, bremsekraftforsterker.. ergo nye bremserør.. Dashbordet skal plutseligt plugges inn på motsatt side.. du må skøyte på alle kablene som går til instrumenter på sidene, eventuellt 1 helt nytt ledningsnett.. tja. listen kan holde på i evigheter..! Men det finnes jo "spanske" måter og gjør det på og!;) Spørs jo hvor "bra" du vil ha det i grunn..! Tror nok det koster mye mer en det smaker..! Men vist du beholder den som den er, så kan det jo bli ein god banebil.! ;) Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet November 29, 2004 Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Ser noen forskjellen?: Jepp.. Den nederste har ein H i slutten.. som sikkert står for "trådlaust"....! Der den første trenger ledninger for å fungere.. :rolleyes: Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasgjerde Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 ja, det øverste bilde er av en motor og det nederste bilde er av en telefon! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 Poenget var at VTEC skrives "VTEC" og ikke "v-tech". Ontopic: Å bygge om fra RHD til LHD eller andre veien (som i: JDM-konvertering) er SYKT mye arbeid. Moldvarp var inne på de viktigste tingene, men jeg vil legge til at ofte bytter en *hele* torpedoveggen da dette er enkelere enn å lage nye hull, tette de gamle og fikse nytt oppheng til pedalene. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 Hvorfor skal du bygge om da ? mente at det var lov å ha det på høyre da ? eller surrer jeg nå ? :rolleyes: Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 Er lov ja, men det er ikke alle som synes det er gøy å sitte å kjøre i grøfta :) Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pete_82 Skrevet Desember 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 Takker for svar. Det er veldig lite utvalg av 2.gen CRX VTEC i norge og selv om jeg har sett en til 59000 nå, så ligger de fleste vanligvis til 70000+++ Når jeg da kan finne en VTEC her i england og få den registrert i norge til 30-40000(seff avhengig av tilstand på bil) så blir det en god del billigere... Eneste grunn til å konvertere er jo det at det er litt mer praktiskt å ha rattet på riktig side i norge.... spes. med forbi kjøringer og bom og sånt.... derfor jeg spør om konvertering. Bytte bremse rør og sånt er ikke så veldig stress.... blir nok heller verre med torpedo veggen. Tenkte at ettersom bilen ble lagd med både høyre og venstre ratt så ville det til en grad være symmestrisk med fester osv til det som må flyttes..... Noen som har noe erfaringer med å kjøre med høyre ratt i norge? Er det stress? Selve det å kjøre på den siden av bilen er ikke det største probemet..... er bare å ha det i norge som jeg tenker på.... Siter Honda CRX VT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 Originally posted by pete_82 litt mer praktiskt å ha rattet på riktig side i norge.... spes. med forbi kjøringer og bom og sånt.... Bom stasjoner ja..! *haha* Det har eg ikkje tenkt på før!! Kossen gjør folka det med høyre ratt i grunn??? *ler* Eg antok at torpedoveggen hadde ein symmetri ja..! Vist den ikkje har det.. så blir nok det enkleste og "bytte" hele torpedoveggen.. Noe som høres frykteligt tungvint ut.! 1 ord til deg.. !! "Donorbil" .... Skaff deg ny/brukt vtec motor og kjør oppi...!! :D (aller helst Nissan sin VVL motor, da Nissan er klabert bedre enn Honda! *fnise*) :rolleyes: Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank S. Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 Autopass:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.