Gå til innhold

pete_82

Bruker
  • Innholdsteller

    36
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om pete_82

  • Bursdag 07/25/1982

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Asker

pete_82's Achievements

  1. Karbon Innsug til Honda Civic EG eller EK Innsuget er av type Simota "SUPER INLET BIG(CARBON) TUBE" (H-004BCF) Den passer til Honda EG og EK Civic. Altså Honda Civic 1992-1995 og Civic 1996-2000. Den ble kun prøve montert før planene endret seg. Det er noen veldig små merker etter monteringa. Mer info: http://www.simota.com/main.htm?pid=23&Focus_ID=38&Class_ID=38&Sub_Class_ID=60&Brand_ID=&Prod_ID=274 Selges for 1000,-
  2. - Anti Roll Bar bak, sittet på Honda CRX VTEC. Litt små rust og sånt, har ikke hatt den på bilen selv. Fra Suspension Techniques 51140. Selges med droplinks og poly festene. 22/23mm, 7/8In tykk (400,-) - Anti Roll Bar foran. Ikke brukt da den ikke passa VTEC'en ifølge forrige eier, har ikke prøvd selv. (Suspension Techniques 50142) Komplett kit.(sånn som den blir solgt) 22/23 mm, 7/8 In tykk små riper osv fra flytting og dermed også litt veldig små rust flekker. (700,-) - ES suspension, nesten alle left over fra en master set 16.18102 i svart -Transmission shifter stabilizer (2x). Rød versjon passer ikke VTEC (16.1102R) Sittet på bilen et par hundre km. (100,-), også en svart versjon aldri brukt. -Bushings for Stamped steel lower arm :16.3111 mangler sleeves av en eller annen grunn (fra fabrikken) -Front Endlink set: 16-8104 -Front ball joint boots 16-13101 -Tie rod boots 9-13103 -Strut rod bushings 16-7102 -Bushings til Lower Control arm: 16-3104 http://www.energysuspension.com/pages/hon1.html - To brukte lamda'er om det er av interesse for noen, ene er pluggen tatt av. - OMP girkule som kom med bilen. Slitt.... (30,-) - OMP ratt, sto også på bilen. Søm på toppen gått opp litt. - Midtre refleks plate bak til CRX uten tekst. Litt over flate skader? Vanskelig å ta bilde av, kan kanskje pusses bort?...(200,-) - Test pipe 55mm, 390mm ca..(500,-) - Rester av et VTEC sete i lær. Den ble brukt som "dele" sete for å pusse op dem jeg har. Altså er tatt helt fra hverandre og lær er tatt ut av "sitte pute coveret"...(????,- si det) -Bremse klosser foran og bak: Ingen aning til hvilken bil. Dele Nm: 7072-D152K og 7072-D181K fra Guaranteed Brake Parts Company. -Vivid A/F meter fra http://www.akr-performance.nl sine sider -K&N konfilter Har også soltak til en W210 mercedes til salgs: http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1424265#post1424265 Mye har sittet på en 1990 Honda CRX VT.
  3. Har oppdatert litt og lagt inn litt andre deler(lagde like gjerne ny tråd til det http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=135793 ).... om det er interesse for bilder eller annet så får dere maile eller spørre
  4. Litt rydding i garasjen.... Selger soltaket til en W210 Mercedes Stasjonsvogn (e-klasse) Coveret som holder drivverket på plass er løst. Plast "naglene" er ødelagte... Altså funker ikke selve drivverket, men om noen trenger glasset og/eller stoff skyve taket innvendig så er det bare å by.
  5. 1,6 16V 130hk motoren har dobble kamakslinger. ED9 versjonen av CRX kom med to forskjellige D serie motorer: D16A9 og D16Z5 . Z5'en kom med katalysator og litt forskjeller i innsug, eksos (med lambda sensor) og programmering for å bli bedre på CO utslipp. Hvilken motor det er burde du lett nok kunne se på blokka...og hvis den har 130 hk så er det ikke en B. Som sagt av andre her: B16A1 kom med 150hk og B16A2 med 160hk. A1 (1990-1991) kom i andre generasjons CRX mens A2 kom i Del sol. Hvis hun skal kjøpe seg en Civic fra samme periode så burde det være lett nok ettersom du har komplett delebil til å bytte over det som trengs. Mener Civic ble levert med samme motor valg som CRX....
  6. :) No worries, tenkte jeg bare sku si det.... Har sett at man kan få bytte motor fra feks japan inn til landet for rundt 20000, men det var da B16A motor komplett med harness, akslinger og div annet... Ventiltetninger og stempel ringer skal vel egentlig ikke være så dyre i seg sjølv trur jeg, (har ikke sett priser på det). Man skal vel også ihvertfall hone sylindrene om man bytter stempel ringene, ellers så kan de får nedsatt funksjoon og bli like dårlige som de gamle.... om ikke annet ihvertfall sjekke sylinder veggene for skader osv... Har hørt det skal være mulig å sjekke nærmere om det er stempel ringer eller ventil tetninger ved å ta kompresjons test på motoren. For så å helle litt olje inn i sylinderen for å se om dette øker kompresjonen eller ikke....hvis det øker så er det stempel ringer hvis det ikke gjør det så er det ventil tetninger.... husker ikke hvor jeg fant det, men ikke skyt meg om jeg er feil....:)
  7. Ser grei ut den...men er nå heller av den mening jeg at det største av spoiler som skal på en CRX er enten Mugen "duck tail" spoileren eller VTEC spoileren. Synes nå at den sistnevnte ser best ut jeg da.....men som så mye annet, smaken avgjør og det er din bil.... En annen ting... du skriver DOHC Twin-Cam..... DOHC= Double OverHead Camshafts Twin-Cam= Double Camshaft Du skriver litt dobbelt altså....
  8. Om bilen har en endring i forhold til original status skal det egentlig meldes ifra... Avgifter: http://www.toll.no/upload/dokumenter/avgiftsrundskriv/2005engangsavgift_motorvogner1.pdf Man har lov å trimme 15% på originalt understell osv. Mer enn det så må understell bremser osv tas fra en lik modell med flere hester eller kunne bevises at det skal tåle så så mye hester i din type bil... Dette kan gjøres gratis på biler som er 10 år eller eldre og må da også registreres i vognkortet om man skal ha det lovlig. Da er det ofte bra å sjekke om forsikrings selskapet i det hele tatt er villig til å fortsette å forsikre det for dette. Effektøkning utover disse 15% er da en del mer komplisert... da alt av understell, bremser osv må godkjennes.
  9. Ring Taxi'en er nok registrert ja.... http://www.nurburgring.org.uk/taxi.html http://ring-taxi.bmw-motorsport.com/03-430B12D71AE7BF7CA5CBA398A033484A/ring-taxi/de/index.html
  10. Er ikke lov å passere en bil på høyre side uansett med mindre du "følger" trafikken, altså i kø situasjon. Men vanlig er regel er faktiskt det at hvis du ikke kjører forbi noen så må du ligge lengst ut til høyre felt... Altså venstre felt er kun til forbi kjøring men.... om du kjører over fartsgrensen og det ligger bil foran deg som følger grensen men fortsatt kjører forbi en bil så får du bare godta det at han ligger foran deg!... Det er folk som ligger i venstre felt når det er ledig i høyre som irriterer meg noe ****** selv om jeg ikke kjører forbi dem...
  11. Hei, Var ikke sikker på hvor dette skulle legges ut men prøver her.... Skal få bilen understells behandlet og lurte på om noen har erfaring med Bryn Bilsenter og Dinitrol? Mvh Peter
  12. Hei, Vet at optimal temperatur å lakke i er rundt 20-25 grader, og prøver å få tak i varme apparat osv for å få garasjen varm nok. Men det jeg lurer på er hva som skjer hvis lakken/grunninga ikke holder høy nok temp.? Peter
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår