Gå til innhold

Vinter trening i drifting...

Ranger emnet


Ottesen

Anbefalte innlegg

Halla ! :)

 

Tenkte jeg skulle prøve å få litt liv i drifting forumet jeg... vinteren er jo en perfekt sjanse å trenne\øve litt drifting på :)

 

Så, åssen går det med folket da ? lært mye ? ødelagt mye ?

 

Jeg har ikke fått kjøpt meg noen vinterbil ennå fordi jeg har dårlig med cash nå, men har lekt mye med en volvo 740 til en kamerat. Jeg ble utrolig imponert over volvo'n, knall fin å drifte med. Mye sving og utrolig bra balansert syntes jeg...

Når vi har vært ute og kjørt så bruker jeg nesten bare "Shift Lock" og "Feint"....såklart også "POWER OVER" på snøen da... Både "Accele Off" og "Brems" blir jo litt vanskelig på snøen syntes jeg..:)

 

Var ute å driftet med den morsom bil idag, en Tahoe... utrolig moro å bruke "Feint" på den bil med vekt på 2,5 tonn....kjørte sideveis over en snøhaug idag også, det gikk nesten veldig dårlig... var ikke langt ifra å velte. :rolleyes: Har også testet litt feint med 8-9 tonns lastebil...det var bare vemlig :cocain:

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Åjada! :) Blir masse sladding nå om dagen! :)

 

Ødelagt: En forskjerm, litt skjev fanger og 2x bøyde styrestag... Menmen :)

 

Når det gjelder teknikker så bruker jeg og veldig mye shift-lock, power-over og feint på snø. Brekket blir også brukt innimellom for å fjerne uønsket/u-planlagt understyring :)

Ellers så bruker også bremsen veldig mye. Bruker denne stort når jeg kommer fort inn i en krapp sving - først et par konstraer, og så sklier jeg mot svingen mens jeg justerer vinkelen med bremsen. Viktig å være veldig varsom på bremsen på glatt-føre... Trykker man for hardt vil man understyre med en gang...

 

Vi burde få til noe trening på Rudskogen i vinter....!

 

Og siden du bor i Sarp... rundt Stopp-bygget! Helt rått å sladde der:) Bare være litt oppmerksom, i tilfelle det kommer noen.

-Kenneth

 

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Kjører B2000 (pickup) hele tiden nå, og det går breit.

 

Noen brøytekanter har det blitt nærkontakt med, men bilen tåler mye juling, så alt har holdt enda.

 

Om jeg bruker "feint"(muligens passasjerer svimer av?), "power over" (ikke sannsynlig med 88 Hk) eller hva, vet jeg ikke. "Ratt hit og dit, og vi er igang" - heter det på godt norsk. Har ikke tid til å pugge driftbible - jeg er ute å sladder hele tiden... :D

 

Det værste er at GT-R'en er blitt furten og missunnelig. Den står ubrukt i oppkjørselen, og snør ned.

 

Gleder meg til de orntli' driftebilene er ferdig. Blir vel i Januar engang...

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by E-K Racing

"Vi burde få til noe trening på Rudskogen i vinter....!"

 

dette fikk meg til og tenke... er det noe kjøring på vinteren da?

er det mulig lissom?

 

 

Sign By:

E-K Racing

 

Ikke så mye som skjer der på vinteren, bmwccn har somregel et vintertreff der iallefall....sånn "lære å kjøre på glatta kurs,men alle bare sladder" kurs :D

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Xenon

Åjada! :) Blir masse sladding nå om dagen! :)

 

Ødelagt: En forskjerm, litt skjev fanger og 2x bøyde styrestag... Menmen :)

 

Når det gjelder teknikker så bruker jeg og veldig mye shift-lock, power-over og feint på snø. Brekket blir også brukt innimellom for å fjerne uønsket/u-planlagt understyring :)

Ellers så bruker også bremsen veldig mye. Bruker denne stort når jeg kommer fort inn i en krapp sving - først et par konstraer, og så sklier jeg mot svingen mens jeg justerer vinkelen med bremsen. Viktig å være veldig varsom på bremsen på glatt-føre... Trykker man for hardt vil man understyre med en gang...

 

Vi burde få til noe trening på Rudskogen i vinter....!

 

Og siden du bor i Sarp... rundt Stopp-bygget! Helt rått å sladde der:) Bare være litt oppmerksom, i tilfelle det kommer noen.

 

stopp, ? der er det jo helt ubrukelig... ved østfoldhallen eller amfi borg er det bra.....

 

Mazdafun: powerover med 88 hk...hehe :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterdrifting er moro :D

(hakke prøvd noe annet, hehe)

 

55hk - 800kg :D

 

Vet ikke hva jeg driver med jeg, men breit går det :P

 

"La driften kommmmmmme, som den faller seg. Og driiiiit i bekymringer om alt".

 

Men jeg er med på et vintertreff med vinterdrifting, så sant kadetten min holder da.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hva er shiftlock, feint og powerover, hvordan utfører man de?

 

Jeg bare gir litt mye gass og setter opp en kontra før svingen jeg, funker fint...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FSR

Har så smått begynt å jobbe for å få til en treningssamling i vinter. Ble ikke noe i fjor, så jeg er ganske bestemt på å få det til. Sjekker muligheter om dagen ;)

 

Heisann FSR..

 

blir dette isåfall bare de som har biler med skilter og lappen?

eller blir det for de som kjøper prøveskilter eller har skilter og er f.eks. fra slutten av 17 og oppover?

 

Sign By:

E-K Racing

- BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++

- VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FSR

Har så smått begynt å jobbe for å få til en treningssamling i vinter. Ble ikke noe i fjor, så jeg er ganske bestemt på å få det til. Sjekker muligheter om dagen ;)

 

Heeerlig! thumpsup

 

Problemet med vintertrening på Våler/Rudskogen er vel at det ikke er tillatt med piggdekk/rallypigg?

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våler/Rudskogen er ikke aktuelt. Koster skjorta og er ikke spesielt godt egnet. Imidlertid har jeg noen kontakter som brøyter isbane og jobber med å få til en løsning der de brøyter akkurat slik vi vil, slik at vi i tillegg til en bane kan få noen åpne områder å leke seg på. Kommer tilbake med mer informasjon...

 

Fredrik

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bane? Hva skal dere med det. bruk offektlige vei! Trenger bare finne en litt avsidiges liggende til. En som ligge i lik høyde med terenget rundt. så det ikk blir så store skader når en drar av...

Eks: Trøsken. (svindal--> sparpsborg) Vi østfoldinger er heldige som har så mye skau... he he

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår