Gå til innhold

Lei av bilen..


JONHE

Anbefalte innlegg

Innerskjerm har jeg også byttet :) Men det ble betalt av Momarken pga mongovakt som mente at bilen ikke var for lav til å kjøre opp på ett jorde... Jeg fikk rett.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm.kan jo håpe på at det bare er vannpumpen.. Har ikke sjekket opp noe særlig mer. Men skiftet toppakningen for 10.000km siden, så er jo rart hvis den har røket igjen.. Ellers hatt MASSE utgifter på bilen jeg og:

 

Radiator:2000kr

starter:500kr

Toppakning:900kr

Reg.reim:400kr

Bremserør:3-400kr

s/v-dekk: 9000kr

Clutch:1500kr

simringer på girkasse:400kr

dynamo:650kr(funker fremdeles ikke)

+

+

+

Og alt er skrudd privat!

Har bare kjørt bilen 10.000km siden jeg kjøpte den..

Mazda Miata 1.6 90mod

X Nissan Primera 91mod 2.0dLX

X Toyota Camry 88mod 1.8xl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JONHE

Hmm.kan jo håpe på at det bare er vannpumpen.. Har ikke sjekket opp noe særlig mer. Men skiftet toppakningen for 10.000km siden, så er jo rart hvis den har røket igjen.. Ellers hatt MASSE utgifter på bilen jeg og:

 

Radiator:2000kr

Toppakning:900kr

Reg.reim:400kr

Bremserør:3-400kr

s/v-dekk: 9000kr

Clutch:1500kr

simringer på girkasse:400kr

dynamo:650kr(funker fremdeles ikke)

+

+

+

Og alt er skrudd privat!

Har bare kjørt bilen 10.000km siden jeg kjøpte den..

 

byttet du simringer på kassen selv? Dette er en operasjon jeg faktisk har sett ulikt å begynne med siden de sier det er et hælvete å åpne, skifte noe i og sette i sammen en girkasse....?

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt bilen min siden mai 2003, og den har vært i familien siden 96 , og det har kun vært bytta lyddemper`n på potta, og jeg har skifta bremser..

Eneste "store" utgifter som har vært på den..

Starter`n da,men den fikk jeg for 300,- på hugger`n..

Og jeg har da kjørt den både hardt og langt..Brukes hver dag,til og fra jobb, og da på veldig mange dårlige veier..

Har vel kjørt på den ca 40,000 på litt i overkant av et år (gått 225,000 ca nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet simringene selv ja.. Tok det mens kassen var ute pga. clutchskift. Men å plukke kassen i molekyler og så sitte den sammen igjen vil jeg absolutt ikke prøve meg på, hehe..

 

Ellers så lekker den olje fra toppdekselpakningen og, så den må vel skiftes.. Og så blir det jo EU i april..blir vel en laaang mangellapp med min flaks!

 

Lyst å selge den, men e jo grisedigg bil når den funker..blir bare så lei når den kødder seg hele tiden.

Mazda Miata 1.6 90mod

X Nissan Primera 91mod 2.0dLX

X Toyota Camry 88mod 1.8xl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selge deler som alt er herpa, eller deler som snart ryker? ;)

Hva skjedde egentlig med den forrige Escorten din? Kom på det nå. Fant det aldri ut... :rolleyes:

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det akkurat slik som dere første fem månedene med lappen og bilen min.. som jeg fortsatt har.. er noe med det eierskifte syndromet. Tvert en bil bytter eier så raser del etter del... Tror jeg har skiftet så og si alle slitedeler på min fram til nå.. menmen.. sånn går nå dagene.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle blir vel lei bilen innimellom.. spesielt nå i disse dager..

Men prøv å husk tilbake til den perfekte dagen i juli da bilen er nyvasket og nypolert både inni og utvendig.. sommerhjula er på og stereoen står på full guffe.. ahhhh :)

 

Har vært maks uheldig med min jeg også vel og merke!

Betalte 85 laken for den i august 2003, og siden det har dette gått til helvete:

 

Bensinpumpe

Radiator

x antall stabstag,foringer, multilinkledd.....

Eksosanlegg

Batteri

Kallippere bak

Bremseklosser bak

Alle bremserør bak

sommerdekk

vinterdekk

Bankesensor

Fordelerlokk og kabelsett

 

Men nå er det kun 3 ting som er feil med den...

Ene skiltlyset må byttes

Ny lamdasonde (går ugjevnt på tomgang)

Ene NYE høytalern min virker sprengt.. arggh!!!

 

Jaja da har vi noe å gjøre i vinter også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by partypulp

Alle blir vel lei bilen innimellom.. spesielt nå i disse dager..

Men prøv å husk tilbake til den perfekte dagen i juli da bilen er nyvasket og nypolert både inni og utvendig.. sommerhjula er på og stereoen står på full guffe.. ahhhh :)

 

 

Hadde jeg bare fått opplevd det.. *sukk*

*drømme seg vekk*

http://www.cardomain.com/memberpage/559185

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329

 

93 - Nissan Primera GT

Tidligere Biler:

86 - Honda Accord 2.0EX

86 - Honda Accord 2.0EX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, kan jo ramse opp det jeg husker jeg har skfitet på bilen min.

 

kjøpte den sommeren 2003 for 35K, og har mest sansynlig brukt 30-40K etterpå. rustreperasjoner og deler og diverse :(

 

bankesensor: 3000

2 drivaksler: 2000 til sammen

topp pakning + pakningssett til toppen: 1300

alle hjullagrene: 2-3000 tror jeg

sommerdekk: 3500

vinterdekk: 2500

Innerskjerm venstre bak: 2500

brukt påfyllingsrør: 400

sveising og alt til skjermen: 8000 inkl. lakkering

rust reperasjon av dørkarm: 4000 (inkl lakkering av begge fangere pluss dørkarmer)

vannpumpe + 2 reimer: 1050

multilink stag 2 stk: 2100

insulator(ikke spør hva det er,husker jeg ikke): 900

motorfester (totalt): 3000

nytt instrument panel: 900

 

vel, dette var det jeg husket, og det kom på ca. 37 tusen.

så kommer alt resten av smått, bremseklosser og olje og alt slikt. pluss alt verktøy jeg måtte har kjøpt til de forskjellige.

 

de tingene her jeg husket nå kom på ca. 37 tusen. var det verdt det? ikke helvete :(

 

ARGH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nesten litt overrasket over hvor frustrert dere er og hvor mye dere har byttet.. Jeg har brukt en formue på motoren men det teller ikke siden det var frivillig..

 

Sånn slitedeler har jeg byttet:

 

Hjullager 1000 kr

Bensinpumpe 500 kr

Drivaksel 3900 kr

...

Det er kun det der som er byttet på tross av høvelig stor belastning på bil. Jeg mener at hvis man behandler bilen slik den skal behandles så blir det ikke mye feil..

 

-Er dere virkelig aldri over 3000 rpm de første 20 minuttene?

-Kjører dere aldri ned i kumlokk og andre typer hull i veien?

-Dobbelt gasser dere når dere girer ned under veldig rask kjøring?

-Tenker dere på å ikke parkere bilen i 95 grader hellning en hel dag?

-Bytter dere olje etter MAKS 10.000 km samt filter?

-Hiver dere på en liten oljeskvett hvis en knirkelyd kommer i understell?

-Bremser dere før eller mens dere kjører over fartsdumper? Mange vet det kansje men mange som gjør det feil.. Aldri brems mens bilen kjører nedi et hull eller over en dump..

-Kjører dere langs landeveien så regner jeg med dere ikke er av typen som ler og smiler hvis en uventet hump kommer og bilen hopper i Solberg stil flere meter i luften.. Slikt skal man gråte av

-Når dere vasker bilen så spyler dere vel under også?

 

Er bra sikker på at hvis folk hadde vist bilen litt love and care og fulgt disse enkle reglene så hadde bilen holdt mye lengre.. Noe annet nekter jeg å tro da jeg har hatt en stort antall Primera i omgangskretsen........

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er viktig å bremse ned i tide ellers ryker bensinpumpa.

Vindusheisene mine røyk når jeg ikke byttet olje før 10.000.

Vannpumpa takket for seg når det knirka i understellet.

Innerskjermen datt av når jeg sto parkert i en bakke.

 

Måtte bare :D

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eGtTurbo

er nesten litt overrasket over hvor frustrert dere er og hvor mye dere har byttet.. Jeg har brukt en formue på motoren men det teller ikke siden det var frivillig..

 

Sånn slitedeler har jeg byttet:

 

Hjullager 1000 kr

Bensinpumpe 500 kr

Drivaksel 3900 kr

...

Det er kun det der som er byttet på tross av høvelig stor belastning på bil. Jeg mener at hvis man behandler bilen slik den skal behandles så blir det ikke mye feil..

 

-Er dere virkelig aldri over 3000 rpm de første 20 minuttene?

-Kjører dere aldri ned i kumlokk og andre typer hull i veien?

-Dobbelt gasser dere når dere girer ned under veldig rask kjøring?

-Tenker dere på å ikke parkere bilen i 95 grader hellning en hel dag?

-Bytter dere olje etter MAKS 10.000 km samt filter?

-Hiver dere på en liten oljeskvett hvis en knirkelyd kommer i understell?

-Bremser dere før eller mens dere kjører over fartsdumper? Mange vet det kansje men mange som gjør det feil.. Aldri brems mens bilen kjører nedi et hull eller over en dump..

-Kjører dere langs landeveien så regner jeg med dere ikke er av typen som ler og smiler hvis en uventet hump kommer og bilen hopper i Solberg stil flere meter i luften.. Slikt skal man gråte av

-Når dere vasker bilen så spyler dere vel under også?

 

Er bra sikker på at hvis folk hadde vist bilen litt love and care og fulgt disse enkle reglene så hadde bilen holdt mye lengre.. Noe annet nekter jeg å tro da jeg har hatt en stort antall Primera i omgangskretsen........

 

 

Kjører til det sier stopp :D

slutt å klage å syte :( dere setter primera i et dårlig lys :mad:

kansje dere har Mandags biler.. e

1998 Nissan Primera GT

K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv

Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår