Gå til innhold

Lei av bilen..


JONHE

Anbefalte innlegg

Blir så lei!! Har ikke fått fikset det ene som er gale før noe annet ryker. Har vært plaget med en dynamo som lader med alt for høy spenning i evigheter. Hatt den på dynamoverksted for å skifte regulator og flere diodebroer som visstnok var røket, men tror dere dritten funker for det? NEI!!! Så over til det neste.. Da jeg var ute og kjørte forleden, så steg plutselig temp.måleren opp på rødmerkingen. Varmen forsvant fra varmeapperatet, og jeg stoppet for å sjekke hva dette kunne være. Joda, i ekspansjonstanken bobler og freser det, og den er smikk full. Lukter vi en defekt toppakning her, eller hva i hæ#"¤te er det for noe nå? Noen som har forslag? Blir så lei!!! Nevnte jeg forresten at sentrallåsen fusker, elvinduet på passasjersiden foran har sluttet og funke og at bilen er tungstartet? Grr..

Mazda Miata 1.6 90mod

X Nissan Primera 91mod 2.0dLX

X Toyota Camry 88mod 1.8xl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by JONHE

Blir så lei!! Har ikke fått fikset det ene som er gale før noe annet ryker.

Da er vi faen meg to!!! Var ut å kjørte i stad da det plutselig begynner å riste noe sinnsvakt i rattet. Trodde hjulet kom til å falle av, men alle mutra sitter bom fast.

 

Fikk lappen i juli

juli: drivaskel

august: clutch

september: termostat

oktober: potta rusta i sjøten mellom midt og endestykket

november: et eller annet fuck i forstillinga

 

Nei til helvete med den forbanna dritt bilen. Tro meg jeg skal bli kvitt den!!! Har bare lyst å gå å hoppe på den nå! :mad: :mad:

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JONHE

Så over til det neste.. Da jeg var ute og kjørte forleden, så steg plutselig temp.måleren opp på rødmerkingen. Varmen forsvant fra varmeapperatet, og jeg stoppet for å sjekke hva dette kunne være. Joda, i ekspansjonstanken bobler og freser det, og den er smikk full. Lukter vi en defekt toppakning her, eller hva i hæ#"¤te er det for noe nå?

 

vel, hadde samme problemet med min, jeg skiftet topp pakning uten at det hjalp noe som helst.

men etter å ha diskutert litt frem og tilbake om dette, så fant vi ut at det måtte være vannpumpa som lekket.

 

hvis det lekker i vanpumpa eller rundt den, så vil det komme luft inn i kjølesystemet og skaper trykk, så funker ikke skiten.

 

så prøv å finn ut om vannpumpa lekker. mitt problem var egnetlig bare at det lekket rundt pumpa, rundt skruene, men når jeg tok den av, så fant jeg like godt ut at jeg byttet den så var jeg sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannpumpa slo lekk hos meg også.

 

Jeg kjøpte bilen rundt Mars 2002 og solgte den Oktober 2004. Bytta litt men slapp greit unna tror jeg.

 

Byttet:

Vannpumpe (dyrt)

Bensinpumpe (dyrt)

Mansjetter (dyrt)

Bremserør (billige deler, men mye jobb. Dyrt)

Håndbrekkwire (billig)

3 x vindusheiser (ene fungerte men kom med ulyd, derfor byttet) (dyrt!!! brukt riktig nok, men fremdeles dyrt)

Slange fra radiator til motor. (billig, men dyrt til å være en gummislange på 15cm. 391,-)

Batteri (ok)

 

Så fungerte ikke den ene pusseren til lykta, men de blei jo som kjent pelt av.

 

Kjørte bilen tross alt 64.000km på den tiden så jeg tror ikke det er helt på jordet. Selv om bensinpumpa bør holde lengre.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg gudsjelov innkjøpspris på alt jeg kjøper fordi jeg har familie i bransjen og en jævla snill mekaniker bestefar som jobber gratis sammen med meg...

 

Drivaskel: 1800

Clutch: 1400

Eksosanlegg: 5300

Termostat: 130

Vinterfelger: 3000

Vinterdekk: 3300

Sommerdekk: 4000

Frontrute: 1500

Bremseklosser: 200

Simringsett: 200

Div. filtere: 400

Div. små deler: 500

Vindushever: 600

El. vindushevere: 600

__________________________

Den nette sum av: 22930 Norske kroner siden juli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Tenkom jeg skulle betalt full pris + timer for alt dette da, det hadde minst vært 40000 totalt!

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. joda mye penger..

kjøpte bilen min i februar for ca 80000 penger :)

var lærling å kjøpte meg gt.., smart..

forsikring, spinndyrt.. 26000i året med kasko.. så jeg tok uten kasko for ca 9800,-

klarte seff å krasja bilen i juni, skader for 64000,-

selfølgelig var det min feil, så jeg måtte jo punge ut for skadene selv.

klarte heldigvis å få ned prisen til rundt 26000, med brukte deler, og halvsjabby jigging og arbeid..

men det gikk..

etter den tid har det kunn vært trøbbel..

med eksos.. fant rusthull i gulvet inn til kupeen,, hjullager fremme røyk..

byttet bremser..

begge drivakslinger har knukke, med et par vekers mellomrom..

ulyd i motoren.. akkuratt som hydraulisk kjedestrammer tikkelyd..når motoren er varm.. kjedestrammer byttet, lyd fremdeles der.

kun når den er varm..

har kjørt bilen 30000km siden februar..

nye vinterdekk, nye sommerdekk, nye sommerfelger,

nylakkering, som selvfølgelig også var halvsjabby gjort, siden han var lei av å jobbe kveldstid, og sku få noen av jobbene sine vekk..

 

og skal jo selvfølgelig inn til eu kontroll, der dem sikkert finne masse annet gal med bilen også..

 

får jeg igjen det jeg har gitt for bilen?

neh...

 

bare fordi jeg har kjørt så langt, og seff klart å krasja bilen!!!!!

 

*sukk*

 

er møkkalei bil jeg..

http://www.cardomain.com/memberpage/559185

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329

 

93 - Nissan Primera GT

Tidligere Biler:

86 - Honda Accord 2.0EX

86 - Honda Accord 2.0EX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe altså.. løsningen for dere er å selge og kjøpe hver deres 1980 modell Mercedes 240D .... Koster 10k for et strøkent eksemplar og de går over 1.000.000 km uten nevneverdige feil. Vårres er bensin og den har gått 510.000 km uten motor feil.. Aldri byttet verken akslinger, hjullager eller støtdempere..

 

Stygt? ja.. Billig å eie? ja.. Komfort? Ja faktisk

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror foresten at det er hjullageret som har ryki på min nå også, glemte å skrive opp lyktpusseren istad også.

 

Heldigvis betalte jeg ikke mer en 68000 for skraphaugen for et år siden...

 

Originally posted by eGtTurbo

Edited by Primera: hehe altså.. løsningen for dere er å selge og kjøpe hver deres 2003 modell Ford SVT F-150 Ligthning .... Koster 350k for et strøkent eksemplar og de går over 1.000.000 km uten nevneverdige feil. Vårres er bensin og den har gått 510.000 km uten motor feil.. Aldri byttet verken akslinger, hjullager eller støtdempere..

 

Stygt? nei.. Billig å eie? nei.. Komfort? kanskje litt

 

Sånn det ble bedre tenker jeg... hehe

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Primera

Da er vi faen meg to!!! Var ut å kjørte i stad da det plutselig begynner å riste noe sinnsvakt i rattet. Trodde hjulet kom til å falle av, men alle mutra sitter bom fast.

 

Det er ikke masse snø i felgene ellerno sånt?

Bror min hadde skikkelig risting i rattet...

Hjulene satt på som de skulle, men det var masse snø/is i felgene og innerskjermene.

Satt inn bilen så vi fikk tinet bort snøen og vips så var problemet borte!

Sånt skjer når man driver å leker seg litt om vinter`n. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SR20De

 

Det er ikke masse snø i felgene ellerno sånt?

Bror min hadde skikkelig risting i rattet...

Hjulene satt på som de skulle, men det var masse snø/is i felgene og innerskjermene.

Satt inn bilen så vi fikk tinet bort snøen og vips så var problemet borte!

Sånt skjer når man driver å leker seg litt om vinter`n. :D

Leke?? nei det har vi ikke sett!! Skal gå ut å skjekke med engang... :D

 

Innskjermen ble dratt av ved første snøfall fordi det pakka seg så inni h***** mye snø inni hjulbua, må få den på snart. har snart kjørt en uke uten og tviler på at det er sunt...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår