RayBay Skrevet November 17, 2004 Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Hei hei.. Jeg lurer på om det er vanskelig å bytte til et nyere speedometer instrument på en Golf II? Jeg har det gamle instrumentet (det med speedometer uten turteller og en stor analog klokke, siden bilen min er en 87 mod, men har lyst på et slikt: Golf II instrument Er det mye som må gjøres får å skifte til et slikt? Mvh Kjetil Siter Audi 80 -VW Golf III VR6 -VW Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThaBoZZ Skrevet November 17, 2004 Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Ikke annet enn og skru ut det du har og sette inn et med turteller :) Siter Mvh ThaBoZZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet November 17, 2004 Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Hvis det er det speedometeret på BILDE du skal bruke så vet jeg ikke helt.. det speedo'et er et GTi 16V speedo.. Og om du skal plassere det i en 1,6 8v tror jeg ikke det vil fungere optimalisert.. Hvis noen har prøvd dette... si at det fungerer:) Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet November 17, 2004 Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Originally posted by AXi0N Hvis det er det speedometeret på BILDE du skal bruke så vet jeg ikke helt.. det speedo'et er et GTi 16V speedo.. Og om du skal plassere det i en 1,6 8v tror jeg ikke det vil fungere optimalisert.. Hvis noen har prøvd dette... si at det fungerer:) Det fungerer på en 1.6 CL iallefall. :) Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RayBay Skrevet November 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Jeg bare fant et bilde på nettet, men har en kamerat som har et slikt speedometer interiør som er på bilde, men har en 1.8 GL. Hvis jeg hadde fått tak i et slikt, ville det ha past i min, uten å måtte legge opp nye kabler? Har en sånn Bil-Tema turteller nå, men har lyst å bytte den ut. Siter Audi 80 -VW Golf III VR6 -VW Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 17, 2004 Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Dette er 'plug and play' :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RayBay Skrevet November 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2004 Så du mener dette vil være enkelt å skifte ? :) Siter Audi 80 -VW Golf III VR6 -VW Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Speedometer fra 1,6 og 1,8 passer om hverandre. Det står bak på turtelleren om den er for rekkefirer og firetakt, er den det passer den i alle G2 med rekkefirer. Plugg fra det gamle og koble til det nye, ingen kabeltrekking trengs. Jobben er gjort på 15 minutter, det verste er å få av speedometerwiren...trangt som f.. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Oki.. tenkte bare på at 1,6 og 1,8 8v har turteller som går til 7000rpm... og gti 16v har til 8000rpm.. rødmerke begynner der rødmerke slutter liksom;) Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shaky Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Både speedometer og turteller blir det feilvising på. Det ser man på meteret. På det som går til 260 så er det 140 som står øverst og på det som står til 220 så er det 120 øverst. Siter 02 Caravelle tdi 84 Golf GTI (i deler) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joarek Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Tull! Jeg byttet ut til dette og testet det opp mot rakriste under "mobil synkronisering" og det var ingen missvisning utover det som er normalt. Testet da i 3 forskjellige hastigheter! Dette er plug and play, men hørt folk har hatt problemer med kjørecomputer pga. nytt vs gammelt kretskort. Men for meg gikk dette bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fred_stian Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Hva med meg da? har en 1.3L, speedo'n går til 200... er alle speedometere som går til 200 like? eller er det noe jeg må passe på.....? Siter Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RayBay Skrevet November 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Glemte å si at jeg har en 4-trinns girkasse, men vil det vise hvor fort jeg kjører selv om jeg tar det fra en 5 girs golf? Siter Audi 80 -VW Golf III VR6 -VW Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gofle2 Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 det ligger sikkert ferdig opplagt på ledninger til speedometer med turteller.. turtellern er ikke på gorkassen den er på coilen eller fordelern.. så hvilken girkasse du har, har ikke noe å si.. Siter [08] bmw e91 318d til salgs -x- 99 bmw e46 320i (solgt) -x- 93 Bmw e36 318is (solgt) -x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt) -x- 86 golf2 1,8 gl (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet November 18, 2004 Rapporter Share Skrevet November 18, 2004 Hvilken speedowire har noe å si på speedoen mener jeg. Du må ha rette tannhjulet nedi kassa. Så når du plukker ut instrumentene av en bil så kan det være lurt å ta med speedo wiren også. Kun dersom det er forskjell på speedoene! Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg