Gå til innhold

360 Turbo

Ranger emnet


Urgolf

Anbefalte innlegg

Tenker du på den røde som panseret fløy av?

 

 

Det var en b230 som var turbo konvertert......gikk greit da.....midten 13 sek runs hvis jeg ikke husker feil......

B234 !! Tvinn-turbo faktisk. Se på 300power.com, der ligger det en film fra Svarsta Open 2003, hvor denne Volvoen drar ALT av de andre bilene!

 

Eieren er også bruker av 300power forumet.... Ligger masse bilder og info om bilen der.

 

Mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

B234 !! Tvinn-turbo faktisk. Se på 300power.com, der ligger det en film fra Svarsta Open 2003, hvor denne Volvoen drar ALT av de andre bilene!

 

Eieren er også bruker av 300power forumet.... Ligger masse bilder og info om bilen der.

 

Mvh

Glenn

 

 

legg ut link til sida a...orker ikke lete nå...:D

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke værre enn å bruke dobble bladfjærer for å få den stiv!!

hmm... Jeg skulle MER enn gjerne fått tunet litt på min. Hvordan løser man dette med dobble fjærer i praksis? Og kan det også kombineres med en senkning (smiing) av fjærene?

 

Har du forresten et forslag til hvordan man kan få festet watt-link på en fornuftig måte på DeDion akselen??

 

Mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

460 motor e ikke noe og sitte nedi,dårlige motorer som går dårlig og tåler lite+at det er masse styr for og få det til og passe overens!

bruk heller en b21at eller noe slikt,gjerne en b230ft det skal ikke så mye til for og få det til og virke bra:cool: :cool:

 

har kjørt 50000 på 2 år med min 460 turbo motor å har ikke hatt noe feil me den, den drar gått å det virker ikke som du har peiling.....b230ft motoren bruker 1,3liter pr mil. min bruker 0.7.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... Jeg skulle MER enn gjerne fått tunet litt på min. Hvordan løser man dette med dobble fjærer i praksis? Og kan det også kombineres med en senkning (smiing) av fjærene?

 

Har du forresten et forslag til hvordan man kan få festet watt-link på en fornuftig måte på DeDion akselen??

 

Mvh

Glenn

 

det med dobble bladfjærer løses med at du på den løse fjæra skjærer av ved de røde merkene!monterer den ellers som den gamle! lønner også å sveise på et liten firkantet flattjern bit(4x4 cm eller noe)på orginal fjæra så den underste fjæra ikke glir sideveis!!

viewpic.asp?id=26696

videre vis du skal senke bilen(særlig viktig vis du skal ha litt effekt) å montere et sånt kit som på bilde under! klossen skal der pilen er på bilde over dette for å få stikkakslene så rett som mulig!! med en sånn kloss trenger du ikke smi fjærene da bilen vil bli så mye lavere som tykkelsen på klossen

BlockKit.jpg

 

 

 

watt link er vel ikke noe vits på bil med delt bakaksel!?! men monter et reaksjonsstag(synes på første bilde) på den siden det ikke er orginalt(tror det er høyre det er!)

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjørt 50000 på 2 år med min 460 turbo motor å har ikke hatt noe feil me den, den drar gått å det virker ikke som du har peiling.....b230ft motoren bruker 1,3liter pr mil. min bruker 0.7.....

 

Du skal vel tenke deg litt om før du snakker om hvem som har peiling skjønner jeg.... er jo mest han som kjører som bestemmer bensin forbruket. den dagen du får motoren din til å gå like bra som en ft bruker vel den godt over litern også!! i tillegg kan ikke engang du komme å påstå at renault motorer er mer slitesterke enn volvo motorer og 460 motor er MYYYYE jobb å tilpasse

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var snakk om motorer og hk antall lenger oppe, og tenkte jeg skulle få litt klarhet i dette

 

B23ET 760tic83-85 173hk

B230ET 740/760tic 85-88 182hk

B230FT 740/760tic 87-89 (egentlig ET med Lh2.2 og kat) 156hk

B230FT 740/760tic 90-92 940tic 92-95 (litt usikker) 165hk

B230FK 940 (SE Turbo) "ltt" 95-98 135hk

B230FT 940 Turbo "ftt" 95-98 165hk

 

de to nederste er SAMME motor - eneste som skiller er wastegateklokken på turboaggregatet. Mener de lader henholdsvis 0,3 og 0,55 bar originalt...

 

tror dette skal stemme nokså bra... kom med korreksjoner om dere finner noe å hakke på sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var snakk om motorer og hk antall lenger oppe, og tenkte jeg skulle få litt klarhet i dette

 

B23ET 760tic83-85 173hk

B230ET 740/760tic 85-88 182hk

B230FT 740/760tic 87-89 (egentlig ET med Lh2.2 og kat) 156hk

B230FT 740/760tic 90-92 940tic 92-95 (litt usikker) 165hk

B230FK 940 (SE Turbo) "ltt" 95-98 135hk

B230FT 940 Turbo "ftt" 95-98 165hk

 

de to nederste er SAMME motor - eneste som skiller er wastegateklokken på turboaggregatet. Mener de lader henholdsvis 0,3 og 0,55 bar originalt...

 

tror dette skal stemme nokså bra... kom med korreksjoner om dere finner noe å hakke på sombrero

 

er en motor til som heter b230gt som har 170 hk og b230ft fra 91-92 940 har turbo+ pakke fra fabrikk og 190hk!

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b230ft = 156 hester

b230et = 182(?) hester

:)

 

B230FT som står i 740/760 turbo 87-89 har 156hk ja, men det er egentlig bare en B230ET rent mekanisk, men med Lh-jetronic 2.2 sprut og katalysator

 

B230FT fra 90 og oppover har 165hk..... med unntak av turbo+ modeller som har rundt 190hk

 

Det stemmer at B230ET har 182hk originalt, det kan du lese av mitt innlegg lenger oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

watt link er vel ikke noe vits på bil med delt bakaksel!?! men monter et reaksjonsstag(synes på første bilde) på den siden det ikke er orginalt(tror det er høyre det er!)

Takker for tipset!

Men senking med blokker vil jo gi et økt moment på vridningen av fjærene, ikke sikkert at dette vil ha noen betydning, men kan jo kanskje evt. løses ved å montere ekstra momentstag på andre siden av bilen også. 300 har jo bare momentstag på den ene siden.

 

Ellers så er jo wattlink greit å bruke da, for selve akselen er jo ikke delt på 300'n vet du. det er jo en stiv aksel. Kun kraftoverføringen som er delt og fjærer mellom aksel/karroseri.

 

Jeg har sett bilder av 360'r med wattlink, Svenske sådane. Tenkte det kanskje fantes tegninger til propell og innfestning et sted.

 

Mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tipset!

Men senking med blokker vil jo gi et økt moment på vridningen av fjærene, ikke sikkert at dette vil ha noen betydning, men kan jo kanskje evt. løses ved å montere ekstra momentstag på andre siden av bilen også. 300 har jo bare momentstag på den ene siden.

 

dette vil jo også gi mer camber. har dette noe å si???

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, har du SETT under en 300 noen gang? Du forandrer ikke camber ved å senke den slik. Akselen er jo stiv, med innfestning til hjul og alt. Det er KUN drivlinjen som flekser her...

 

Mvh

Glenn

 

ja har det! har jo 360 selv. på 300power forumet står det jo at det er lønsomt med sånn senkning fordi da blir drivakslene rettere og da tåler de mere effekt!!! ergo må jo posisjonen på hjulene også forandre seg!!

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår