Gå til innhold

PS2 i bil

Ranger emnet


bmw sport

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
Originally posted by Mr.Stream

Vi monterte en Pioneerskjerm med anlegg og PS2 i en Omega på jobben. Ganske enkelt oppsett. Vi brukte en 230v/12v konverter. Brukte ikke lange tiden på jobben heller.

 

Tenkt på å sette inn PS2 og Gamecube i bilen min oxo.

Hvor får jeg tak i sånn konverter a? Pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går inn på http://www.autosound.no sine sider så står det noe der i vertfall.

Trenger ingen stor sak heller, husker ikke helt jeg men kan ikke tenke meg at en ps2 trekker mye mere enn 10W

 

edit:står under invertere:)

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du bor i oslo eller drar hit får å kjøpe kan er det mange som selger det.

 

Prøv autolyd, sørensen og balken(sikkert feil skrevet) tror også Thorsov bilrekvesita har det....ligger på ca 1500 kroner og trekker 150w.

 

mener den hadde mål på ca 104,40,14mm ekke sikker på de målene men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg kan ses på som uegnet til å råde deg om hva du skal kjøpe av invertere, siden jeg selger slike selv. Men du bør være klar over at det finns flere forskjellige typer invertere på markedet. Og alle er ikke egnet til å drive elektronikk...

 

Firkantpulsinvertere er de billigste. De er også de dårligste. Dette kommer av at signalet de gir ikke har den fine kurven som signalet i stikkontakten hjemme har. Denne bare pulserer, eller switch'er... Noe som bare gir et signal som, i beste fall, bare er i nærheten av riktig gjennomsnitts-spenning. Kommer aldri til å ha riktig peak'er. (Har den ikke riktig peak'er, så vil bildet på et TV muligens krympe på skjermen.) Totalt uegnet til å drive motorer, som bare vil gå seg varm. I tillegg vil den, avhengig av kvalitet, få en puls hver gang den switch'er. 100ganger i sekundet. Denne pulsen vil gå rett igjennom strømforsyninger i utstyr, og inn i elektronikken. Noe som i beste fall bare vil lage en irriterende støy i høytaler eller flimmer i bilde. I værste fall vil det ødelegge elektronikken. (Noe Clas Ohlson fikk erfare med firkantpulsinverterene sine. Det røk noen bærbare PC'er.)

 

Neste trinn er modifisert sinuskurve-invertere. Det er i prinsippet samme sak. Men den switch'er fra full positiv til 0v, også til full negativ. Dette gir en forbedring... men ikke nok. (I mine øyne)

 

Så har du ekte sinus-invertere. De gjenskaper nøaktig riktig form på spenningskurven. Akkurat lik den du har i stikkontakten. Akkurat slik spenning alt av elektronikk og motorer er beregnet til å kjøre på. Du får ingen støy på hverken lyd eller bilde. Og det andre utstyret ditt holder.

Disse er dyrere, men verdt hver krone. I hvertfall med tanke på hva slags verdier man har koblet til den.

 

Jeg vet Clas Ohlson har fått seg en slik i sortimanget sitt, (klok av skade) og det er også den billigste jeg har sett. Ca 2000,-. Men kvaliteten kan jeg ikke uttale meg om.

 

Ellers så har jeg slike, av garantert høyere kvalitet enn Clas sine. Men de koster fra 2600,- og oppover. Veiledende er 2800,- og oppover.

 

Tar gjerne en debatt på disse tingene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest om noe liknende før.

Da var det snakk om hjemmelaget MP3-spiller i bilen med å bruke en modifisert PC hovedkort.

Disse skal jo ha +12v og +5v (muligens andre, kommer an på hovedkort)

Den enklest måten å gjøre det på er å bruke regulatorer, men da må den ha minst 2v mere enn det den skal gi fra seg (tror jeg det var)

Så lenge spenningen i bilen holder seg på over 14v blir ikke det noe problem, men det vil gå dårlig når motoren er av :D

Det er heller ikke den mest effektiv måten å regulere strømmen, men det er bedre enn inverter da det er lite vits å gå fra ~14v til 220v og ned igjen til 12v.

Bruk Google, der finner du nok mer enn du trenger å vite om akkurat dette... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår