Gå til innhold

Colt Turbo Project

Ranger emnet


clone baby

Anbefalte innlegg

Originally posted by clone baby

 

 

Men en liten ting som er litt irreterende er att bilen pleier og være litt vanskelig og starte på kalle dager, og når jeg har kjørt den 5min etter bilen er startet så er det som jeg drukner den når jeg gir flat pedal, og så om jeg har vært "taxi" en lørdags kveld etter og ha kjørt den 3-4 timer så virker det som den blir helt druknet av noe, bilen bare ebber ut og poppler u-taktlig og så dauer den. Da må jeg dytte den og når jeg får start på den så flommer det masse sort røyk ut. WHY??:(

 

 

Kan være lav spenning frem til pluggene. Hadde det på min, og den oppførte seg ganske likt. Kan være gamle morkne ledninger, slitt fordelerlokk, eller hva som helst. Men det tyder ihvertfall på at bilen din ikke forbrenner skikkelig! Kan det være du har feil temperatur på pluggene?

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 277
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Skidracer

 

 

Kan være lav spenning frem til pluggene. Hadde det på min, og den oppførte seg ganske likt. Kan være gamle morkne ledninger, slitt fordelerlokk, eller hva som helst. Men det tyder ihvertfall på at bilen din ikke forbrenner skikkelig! Kan det være du har feil temperatur på pluggene?

 

Mm, du sier noe der. Tok meg noen dager og så litt hvordan motoren og komponentene var satt opp, og da jeg så litt nermere på innsugs manefoilden, så så jeg att en sensor, kansje map sensor, som var blåst, støpselen var røke og måle pinnene var gåen, så jeg tok meg en tur til bilhuset (Mitsu forrhandler) og fikk kjøpt meg en lik en av en svimlende pris av 600kr :( (org del som ikke kunne fåes kjøpt hos bil extra osv) Da jeg skrudde ut den ødelagte sensoren så fosset det kjøle vann ut, så regner med att den målte tempen på kjølevannet ;) Men har ikke testet bilen etter dette forde jeg har litt trøbbel med og få tenningen til og stemme over ens med resten av motoren :(

 

Men slike "preformance" Tennplugger, coiler og tennplugs ledninger, hvor får jeg tak i slikt til min bil? hvem selger slikt?

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

skal ikke få deg tiger skinn inni bilen a=?

 

Colt Turbo Project

 

IMG_0010.jpg

 

Da ble det ny bil på meg igjen og denne gang en Mitsubishi Colt Turbo 88mod. Liten og lett bil og ikke så allerværst i lakken heller. Bilen er org. svart og er senket en del. På-montert stor ic som opprindelig var fra en laste bil, og lade trykk på 0.6bar. Nyse-ventil er oxå påmontert samt div motor modifikasjoner. Bilen har en effekt på 150hk + - og trekker best på 3500rpm.

 

Div mod's

 

* Stor IC i front

* "Nyse-ventil"

* Senket forrand og bak (god og stiv)

* Justert opp turbo trykk

* Justerbar bensintrykks regulator i motor rom

* Og en del ting jeg ikke kommer på nå :)

 

Planer

 

* Stort effektanlegg (3"fra turbo?)

* Nye slisset/borret/ventilerte bremser

* Green stuff bremse klosser

* Sports filter

* Større turbo

* Bøtte seter/sports-ratt/sports-girkule bare for feelingens skyld :D

* Div målere

* Og masse annet snexs..

 

Kommer til og komme med mer info og bilder med tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke få deg tiger skinn inni bilen a=?

 

Was?! er du hora opp på noe eller? notin heh..

 

Nei takk, blir nokk 2stk bøtte seter og fler-pungts seler :)

 

Men bare synn det skjer så lite med prosjektet no som jeg ikke har cash til og kjøpe noe annet enn benz og drikke ;)

 

Forresten, bilen er nå på veien igjen :)

 

Tok meg noen timer med og polere bilen skikkelig og resultatet ble ikke så aller værst. Testet også noen felger jeg hadde liggend.

 

1.jpg

 

11.jpg

 

10.jpg

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! På tide med oppdateringer! Har du funnet ut av dette med fuel cut'en nå da?

 

Men rattet?! Hallo?! Koster da ikke så mye! Skip byn en liten helg så er du godt på vei!

 

Men vet du hva forskjellene på Colt turbo og vanlig er? For Colt er stygg men denne er grom! Digger den bilen! Selge?

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! På tide med oppdateringer! Har du funnet ut av dette med fuel cut'en nå da?

 

Men rattet?! Hallo?! Koster da ikke så mye! Skip byn en liten helg så er du godt på vei!

 

Men vet du hva forskjellene på Colt turbo og vanlig er? For Colt er stygg men denne er grom! Digger den bilen! Selge?

 

Fule cutten fant jeg ut av og ringe de på nohrspeed eller ka det heter, han karen som jeg snakket med hadde en colt turbo lik min inne og da var det bare til og koble til en liten enhet som skulle fjerne denne bensin kuttings pungte, og da kom han med en grei pakke pris på 6000kr og det var med bremsing av bil før arbeid, oppkobling og midifisere hjernen (ECU'en), sette på en Boost controller, og etter det bremse den igjen for og se hva ytelsen av bilen uten fule cut, og etter det skru opp trykket + bensin/luft blanning og så bremse den til det mest optimale for min motor, da de gjorde dette på den forige colten de hadde inne som var for 6 år siden, så klarte de 0.95bar og en DEL hester mer :)

 

Ratte jah :rolleyes: hehe, skal noe skifte den , samt gir kule pedaler for og få full pakke if u c. Tenkte på og kjøre Racing preg over bilen så:

  • Ut med baksetene

  • Inn med nye bøtte seter forrand

  • Inn med hel-bur

  • Gulv teppene skal ut

  • Tak trekket skal ut

  • Dør paneler skal erstattes med tynne alu plater eller kansje carbon? :rolleyes:

  • Batteri skal flyttes bak

  • Hoved instrumentene som spido, turteller osv skal vekk og erstattes med nye "guages"

  • Kutte av bjelkene under panseret, i dørene og andre steder for og få ned vekten, men blir ikke akkurat så mye sikkrere i kolisjon, men ofre litt for vekten ;)

 

Og masse annet jeg ikke kommer på nå, men om dere har forsalg så kom med det! :)

 

Skal prøve og holde at av seter og ratt osv fra samme merke, som blir da Ralliart som er vell mitsubishi's "merke" innen racing.

 

Noen av produktene jeg falt for:

 

Olje lokk:

ralliart_oilcap.jpg

 

Radiator lokk:

ralliart_radcap.jpg

 

Girkule:

ralliart_gearknob_type2.jpg

 

Pedaler:

pd-ral-m-b.jpg

 

Setene:

ra_seat_recaro_2.jpg

 

Noe form for Servo ojen tank lokk beskytter og bremse væske tank lokk beskytter (men må bare ha, hehe):

sample.jpg

 

Skilt plater for show bruk?:

LP-RAL-TI.jpg

 

 

Og for deg Andreas_1, ett nytt ratt :) :

1105348227441_SW_94141_BK_R_RAL.jpg

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår