T_Bjelland Skrevet November 9, 2004 Rapporter Share Skrevet November 9, 2004 Hei noen som vet hva komprosjonen er på en b230et motor???? og hvor mye lade trykk den tåler me orginal toppakning?? og hva denne motoren har i ladetrykk orginalt..?? Siter Bmw 320 Ci Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_Bjelland Skrevet November 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 ingen så vett dette her??? Siter Bmw 320 Ci Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 har du søkt på forumet har du sikkert funne det... men jeg har det liggende på datan så jeg legger nå bare det ut... motordata 200serien B230 Generelt Overliggende kam-aksel. 2 ventiler per sylinder. Ble bygd med tanke på å få ned drivstoffs forbruket. Mindre indre friksjon. Mindre rammelagre og mindre veivlagre. B230 motoren er kjent for å brenne en god del mindre olje enn forgjengeren sin, B23. Sylinderantall Slagvolum Sylinderdiameter Slaglengde Tenningsrekkefølge rekke-4 2316 cm³ 96 mm 80 mm 1-3-4-2 med klokka Motor År Effekt@turtall Dreiemoment@turtall Kompresjon B230A 1985-1986 110HK@5000rpm 187Nm@2500rpm 10,3:1 B230K 1987-1988 115HK@5100rpm 192Nm@3000rpm 10,5:1 B230E 1985-1988 129HK@5250rpm 190Nm@3000rpm 10,3:1 B230F 1987 113HK@5400rpm 185Nm@2750rpm 9,8:1 1988 116HK@5200rpm 185Nm@2700rpm 9,8:1 1989-1992 116HK@5400rpm 185Nm@2500rpm 9,8:1 B230LH 1993 116HK@5400rpm 185Nm@2700rpm 9,8:1 B230FX 136HK@5400rpm 9,3:1 B = Bensinmotor 230= 2,3 Liter A = Enkel forgasser, konstant-trykksforgasser. K = Enkel forgasser motor, 2 ports ikke-konstant trykks økonomi forgasser. E = Mekanisk innsprøytning. K-jetronik. F = Elektronisk innsprøytning, Bosch LH-Jetronic. 3veis katalysator og Lambdasonde. LH = Samme som F. FX = LH-Jetronic (Bosch). Politi motor. Og andre spesial biler. Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_Bjelland Skrevet November 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 så b230e og b230et har alt likt uden om at b230et har turbo?? takker for svar Siter Bmw 320 Ci Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 Tror det er i overkant av 9:1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 COMPRESSION RATIOS and OUTPUT Metric hp is slightly higher than bhp, eg 155 hp=153 bhp 400 series 8.8:1 - 120 hp @ 5400, 129.2 lbft torque B19ET 7.5:1 - 150 hp @ 5500 B21FT 7.5:1 - 127-133 hp @ 5400 rpm, with intercooler, 30 hp increase to 157 hp @ 5100 rpm. B21ET 7.5:1 - 155 hp @ 5700 rpm, with intercooler, 30 hp increase to 185 hp. Unconfirmed. B23ET 9.0:1 - 173 hp, 182 hp @ 5700 rpm. B23FT 8.7:1 - 160 hp @ 5300 rpm, 184 lbft torque @ 2900 rpm B200ET 8.5:1 - 160 hp @ 5500 rpm. B200FT 8.5:1 - 155 hp @ 3600 rpm, 170 lbft torque @ 3600 rpm B230ET 9.0:1 - 182 hp @ 5800 rpm. B230FT 8.7:1 - 156 hp @ 4800, 1991 - 165 hp @ 4800, 195 lbft torque @ 3450 rpm 780 Turbo - B230FT @ 188 hp B230GT 8.7:1 - 170 hp @ 4800 rpm, low pressure turbo B204FT 8.2:1 - 190 hp @ 5300 rpm. Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.