Jani Hast Skrevet November 7, 2004 Rapporter Share Skrevet November 7, 2004 Nu ska den säljas. Trode aldrig jag skulle göra det men nu har jag bestämt ning att satsa på andra saker (Inte bilar) Och snälla skriv inte att jag inte ska sälja den. För nu ska jag göra det. Finns andra saker som lockar nu. Fakta om bilen: Framvagn: KW (fjäderben), enkellänk med uretanbusningar, krängningshämmare, Hjälp ram under alla infästnings punkterna på framvagene. Bakvagn: KW (fjäderben), stelbakaxel, fjäderbensstag Motor: Rad 4, Cylindervolym 1272cc 8V (PY), Digifant insprutning och tändning, G-lader med 60mm remhjul, G-lader drivning från Golf G60, Dr Schrick kam, SLS chip, Borrninng/slag 75/72, Laddtryck 1.3bar, större IC, separat vevhus ventilation, inte åter cirkulerande trycksystem längre, Kompression 8,0:1 Effekt:(Std) 113hk vid 6000rpm, 150 Nm vid 3600-4400rpm Nuvarande effekt vid 1.0 bar 150 hk vid 6190 rpm 191 Nm vid 3500-4750 rpm i motorn. (Bromsad utan kylning) Den laddar 1.3 bar vid 7000rpm. Bromsar: Fram 280 mm ventilerade skivor (Golf G60) med 1-kolvs ok med EBC Greenstuff belägg / Bak Trummor / Handbroms på bakhjulen. Kaross: Standard förutom RaceTech F1 speglar och Golf CL front spoiler. Lack: Antrazitgrå med mattsilvrig huv. Prestanda: 0-100: oväsentlig , 201 meter: 9:98, 402 meter: 15:47, Toppfart: över 220km/h Har inte gjot några riktiga försök till bättre raktfram tider då det inte intreserar mig. Kraftöverföring: Motor fram, drivning fram, 5 växlad helsynkroniserad manuell låda, Sachs fjädrad sinterlamel, kraftigare tryckplatta, short shift med förlängs spak, Hastighet på 5:an vid 1000 r/min: ca 40 km/h Utväxlingar: 1 = 3.4545 2 = 2,0952 3 = 1,4687 4 = 1,0975 5 = 0,74 Slutväxelns utväxling: 3.3333 Mått /Vikt: Längd: 3725mm, Bredd: 1765mm, Höjd: ???, Vikt: 850kg fulltankad, Axelavstånd: ??? , Vändradie:10 meter Bränsletank: 45 liter Hjul: 15" 100+ Monza vita, Bridgestone Potenza RE 040 165/50/15 Inredning: 2 stolar 4 punkts bälten och orginal bälten, mockaratt, laddtrycksmäta x2, oljetryckmätare, oljetempmätare, lamdamätare, insugtempsmätare, halvbur, shiftlight. Meriter med bilen: Skandinaviens snabbaste framhjulsdrivna VW på Bug Run 2003 Kinnekulle: 1:08 Mantorp: 1.47 (långa slingan) Nurburgring BTG: 9:56 Bilsport Superstage: 1:46:10 Sen följer det med saker till att nästa bygga i hopp en till Polo G40. Pris: 50000:- svenska kronor. Har ingen broska att bli av med den. Telefon: +46707817818 Bilen finns i Sverige och är svensk reggad. Bilen är bygg för att ha kul i och gå fort på bana. Har diverse skönhets fel som buklor och annat. http://www.hastig.se/polobild/images/P7311972.JPG http://www.hastig.se/polobild/images/P7311979.JPG http://www.hastig.se/polobild/images/P7311987.JPG Huv färgen stämmer inte med dom på bilderna. Siter // jani Mitsubishi EVO 1 -92 Hastig© Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet November 7, 2004 Rapporter Share Skrevet November 7, 2004 Meget rå bil! yummy Har en kamerat som er ute etter en slik. Skal be ham kontakte deg. Lykke til med salget! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.