-
Innholdsteller
27 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Jani Hast
- Bursdag 07/02/1978
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
Polo CS
-
Biltype (eks Audi)
VW
-
Årsmodell (eks 1995)
1992
-
Yrke eller sivil status
Verktygsmakare
-
Motor (eks 1.6)
1.3 G40
-
Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
För mycket kolla på min hemsida under projekt
Contact Methods
-
Website URL
http://www.hastig.se
-
ICQ
3227300
-
Bosted
Trollhättan
Jani Hast's Achievements
Menig (1/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Nu ska den säljas. Trode aldrig jag skulle göra det men nu har jag bestämt ning att satsa på andra saker (Inte bilar) Och snälla skriv inte att jag inte ska sälja den. För nu ska jag göra det. Finns andra saker som lockar nu. Fakta om bilen: Framvagn: KW (fjäderben), enkellänk med uretanbusningar, krängningshämmare, Hjälp ram under alla infästnings punkterna på framvagene. Bakvagn: KW (fjäderben), stelbakaxel, fjäderbensstag Motor: Rad 4, Cylindervolym 1272cc 8V (PY), Digifant insprutning och tändning, G-lader med 60mm remhjul, G-lader drivning från Golf G60, Dr Schrick kam, SLS chip, Borrninng/slag 75/72, Laddtryck 1.3bar, större IC, separat vevhus ventilation, inte åter cirkulerande trycksystem längre, Kompression 8,0:1 Effekt:(Std) 113hk vid 6000rpm, 150 Nm vid 3600-4400rpm Nuvarande effekt vid 1.0 bar 150 hk vid 6190 rpm 191 Nm vid 3500-4750 rpm i motorn. (Bromsad utan kylning) Den laddar 1.3 bar vid 7000rpm. Bromsar: Fram 280 mm ventilerade skivor (Golf G60) med 1-kolvs ok med EBC Greenstuff belägg / Bak Trummor / Handbroms på bakhjulen. Kaross: Standard förutom RaceTech F1 speglar och Golf CL front spoiler. Lack: Antrazitgrå med mattsilvrig huv. Prestanda: 0-100: oväsentlig , 201 meter: 9:98, 402 meter: 15:47, Toppfart: över 220km/h Har inte gjot några riktiga försök till bättre raktfram tider då det inte intreserar mig. Kraftöverföring: Motor fram, drivning fram, 5 växlad helsynkroniserad manuell låda, Sachs fjädrad sinterlamel, kraftigare tryckplatta, short shift med förlängs spak, Hastighet på 5:an vid 1000 r/min: ca 40 km/h Utväxlingar: 1 = 3.4545 2 = 2,0952 3 = 1,4687 4 = 1,0975 5 = 0,74 Slutväxelns utväxling: 3.3333 Mått /Vikt: Längd: 3725mm, Bredd: 1765mm, Höjd: ???, Vikt: 850kg fulltankad, Axelavstånd: ??? , Vändradie:10 meter Bränsletank: 45 liter Hjul: 15" 100+ Monza vita, Bridgestone Potenza RE 040 165/50/15 Inredning: 2 stolar 4 punkts bälten och orginal bälten, mockaratt, laddtrycksmäta x2, oljetryckmätare, oljetempmätare, lamdamätare, insugtempsmätare, halvbur, shiftlight. Meriter med bilen: Skandinaviens snabbaste framhjulsdrivna VW på Bug Run 2003 Kinnekulle: 1:08 Mantorp: 1.47 (långa slingan) Nurburgring BTG: 9:56 Bilsport Superstage: 1:46:10 Sen följer det med saker till att nästa bygga i hopp en till Polo G40. Pris: 50000:- svenska kronor. Har ingen broska att bli av med den. Telefon: +46707817818 Bilen finns i Sverige och är svensk reggad. Bilen är bygg för att ha kul i och gå fort på bana. Har diverse skönhets fel som buklor och annat. http://www.hastig.se/polobild/images/P7311972.JPG http://www.hastig.se/polobild/images/P7311979.JPG http://www.hastig.se/polobild/images/P7311987.JPG Huv färgen stämmer inte med dom på bilderna.
-
Min G40 pikar 1.3bar (insugs temp 22 grader) med 65mm remhjul :) Har SLS chip och Dr Shcrick kam och större IC
-
Dom har ju inte förståt att det Polo 1-3 är dom riktigt :D
-
Varför så stor IC. Du kommer ju att få tryck fall i den.
-
Jag har haft ca 145 grader när jag har kört på bana med min g40. Ska sätta på ett oljekyl från en Volvo 740 turbo som ska passa rakt på :) Man kan ju ta oljekylet från Golf mk1 men resten får du köra så inte det ser alls likadant ut på golf och Polo.
-
Polo Classic: Tack. Kommer du till Rudskogen i helgen ?? Tänkte komma bort själv på Lördagen.
-
Har ett grenrör över efter att jag la ner mitt turbo projekt. Det är tillverkat i rostfrit Bilder http://hem.passagen.se/hastracing/turbo Turbon är redan såld. Pris: 2000:- Jag ska upp till Rudskogen på lördag.
-
Sachs vet jag redan om men är det något som har nr på en lämplig koppling ? Efter som där jag har tänkt att köpa den inte kan få fram nr på den =(
-
Då har man kört slut på sin orginal koppling på min Polo G40. Tror det är så att det kommit olja på den från motor när jag plåga den på bana i 35 minuter i streck :D Sen börja kopplingen slira :mad: Så det blir väll till att byta koppling. Hinner inte göra det innan träffen på Rudskogen :( Så nu till min fråga. Vad ska man ha för koppling och var kan man hitta den ???? Effekt: 150hk + Vrid:191Nm
-
Kolla under fördelaren. Sitter in stansat på toppen ganska nära blocket på en fräst ytan
-
Sånt är inte kul. Har växellåds fästet vridit sig ?? Har haft liknade problem. Tog fram svetsen och buggde om och förstärkte lite.
-
Hur har du kopplat bort kolkanistern ?? Tänkte slänga min i högen för saker som blev över när jag turbo konvertera.
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.