Åge Skrevet Desember 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2002 Driver å lurer på å kjøpe en sl 500 eller 600. Er det noen som vet om noe morro å gjøre med disse. Tenker på turbo eller stor kompressor. Hadde vært tøft med birdcather på en sl da:D. Disse er jo så billig i tyskland nå at det går jo an å lage noe morro ut av det. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro turbo Skrevet Desember 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2002 SKal du kjøpe deg stjernelada da Åge???? Tror du bør satse på et kompressorkit til den slik bil.Turbo tror jeg blir ?)"#//( trangt!!!!!!!Men hadde jo vært fint med en stooor sot-propell på hver side av en v8 da :D :D :D :D :D :D :D Siter `96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2002 se på http://www.kleemann.dk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Calib'R Skrevet Desember 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2002 Originally posted by Audi quattro turbo SKal du kjøpe deg stjernelada da Åge???? Tror du bør satse på et kompressorkit til den slik bil.Turbo tror jeg blir ?)"#//( trangt!!!!!!!Men hadde jo vært fint med en stooor sot-propell på hver side av en v8 da :D :D :D :D :D :D :D Er det ikke v12 da? Siter BRENN !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2002 Originally posted by Calib'R Er det ikke v12 da? 500 er V8 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Desember 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2002 http://www.gikturbo.se/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breda Skrevet Desember 17, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2002 http://www.brabus.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Desember 18, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2002 http://www.esstuning.com Har begynt med Charmedes-trimming også (De er store på BMW fra før). På siten deres var det ikke så mye som var opplyst på Mercedes-delen foreløpig, men internet er det ofte så som så med hos Norske tunere ;) En kompis var ESS-kompressorkit på sin 01 mod 320 Coupè og er superfornøyd med alt fra a til å hos dem så det er verdt å sjekke ut :D En SL med presse kan bli småsprekt ja :D Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet Desember 18, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2002 Ville nok satset på en 500 hvis planen var å ha det morsomt i svinger også... 600 motoren er jævlig tung. dessuten er det DYRE delepriser på alt 600. MEN de tidlige 500 motorene har KE-jet innsprut mens 600 har elektonisk. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Desember 18, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2002 Ingen ting som er mere en på "research" stadiet enda. Blir nok en supra om jeg må velge men det er noe jeg har tenkt på noen år. Selv så er jeg turbo tilhenger men har hørt at det er trangt under der. Hadde bare vært tøft med rake rør på V8 en, bøttestoler og alu innerdørsider:D. Sikkelig race stuk. Men da må man trimme for å få den til å gå som den ser ut. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicoekor Skrevet Februar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 Driver å lurer på å kjøpe en sl 500 eller 600. Er det noen som vet om noe morro å gjøre med disse. Tenker på turbo eller stor kompressor. Hadde vært tøft med birdcather på en sl da:D. Disse er jo så billig i tyskland nå at det går jo an å lage noe morro ut av det. Vist du skal trimme en slik sl500 under 98modell må du bytte ut innsprøytning til datasprut fordi det lar seg ikkje gjere og trykktrimme motor med mekanisk kj innsprøytning.Dete vil komme på ein 35tusen for datasprut på ein v8.Du kan so klart sugetrimme ein slik motor og bytte til større dyse men det er dyrt då du må borre blokka og bytte stempler og råder slik som brabus gjer. Vi har jo hatt 3sl`a 2.sl500 ein 99modell og ein 93 modell og no har vi ein SL300 24v 90modell med 2003look som vi skal bygge turbo på.(skal ha rundt 600hk i dennne). Dei to sl500 vi hadde må ej sei det, at der er veldig lite plass til verken turbo eller kompressor,turbo er utelukket tema synest ej da når ej veit kor liten plass der va på dei sl500 som vi hadde:P Vi fekk pris tilbud fra kleemann på den 99modellen som vi hadde, å den va 140tusen pluss moms vist ikkje ej tek heilt feil:P den kleemann kompressor blir montert midt i v-en på motoren med spesial laga innsug med innebygd vannkjølt intercooler. I ein sl600 kan du utelukke å få plass til verken turbo eller kompressor der er heilt fult i motor rommet:P Ej trur du uansett må regne med over 100tusen får å få trimmet ein slik sl500 motor fra 90-97/98. Du for heller ingen kompressor eller turbo kit til denne bilen, kleemann som nemt her bynt ikkje med å kompressor trimme MB før dei fekk elektronisk innsprøytning,som kom i 98 på v8. so alle delane må spesial lages. Ej veit om ett tuning firma som har trimmet ein e500 med slik motor med kompressor dei bytte ut innsprøytninga til datasprut. ,e500 er levert orginalt med elektronisk innsprut men det er akkurat samme motorn som i sl500 berre den har KJ. Protrim - Vi gir bilen din ytelse! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.