Gå til innhold

Problemer med starting av varm 740 gle, 86 mod.

Ranger emnet


MK1RACER

Anbefalte innlegg

Bensinpumpereleet bruker å gi seg i 740'ene etter en 10-15 år. Dette kan da kanskje være problemet, men da ville du nok også hatt problemer med kald motor...

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 745TiC

Det var vel snakk om en 740 GLE her gutter!

 

Plugger er nevnt.

Kald "starmotoren", kan vel gå og gi feil signaler...

Tempgiver......

Luftfilter.....

 

86 740GLE kan være injection ja. Men den kan også ha en B230K-motor, og dermed ha forgasser!

 

Kald "starmotor" - hva pokker er det?!? Injection har noe som heter kaldstartsventil, og oppvarmingsregulater, men jeg har aldri hørt om flere startmotorer enn den ene som drar motoren rundt...

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b230e har mekanisk sprut.

 

termotid-giveren til kallstartdysa kan klikke, sånn at kallstartdysa står åpen hele tida når du kjører starteren. prøv å rykk ut kontakta på giveren. den sitter helt bakerst på toppen.(2-pol kontakt).

Volvo 240 TIC - 86

Volvo 850 T5 -95 (solgt)

Volvo 240 GL - 85(solgt)

Volvo 740 TIC -87 (solgt)

Volvo 740 TIC -88 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Leon

 

Ja. Vet du hva som er galt? kan oljenivået i forgasseren spille noen rolle? tett luftfilter?

Når bilen er tungstartet, kommer den saaakte og rister en del, før det blir god fyr i maskinen.

 

høres litt ut som tenning, går den på alle 4?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på alle 4 ja. men er rimelig dau (men det er jo en 230a, så...), COen er skrudd ganske bra ned.. noen ganger går den på svært lavt turtall på tomgang. kan ikke dette skyldes sliten gasser? eller lavt oljenivå i gasseren?

Det er ikke hver gang den er tungstartet heller. med rett "teknikk" er det levelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår