Gå til innhold

Corolla AE86

Ranger emnet


GolfC1982

Anbefalte innlegg

Var Fensport sitt kevlarpanser jeg tenkte på.. Men mente å huske at det kostet 130 da jeg så etter i sommer. Kursen er 11,73 , så norsk pris ble da litt under 1600... Dagens pris blir 1759 Nok. (sjekket nå)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Skidracer

Var Fensport sitt kevlarpanser jeg tenkte på.. Men mente å huske at det kostet 130 da jeg så etter i sommer. Kursen er 11,73 , så norsk pris ble da litt under 1600... Dagens pris blir 1759 Nok. (sjekket nå)

 

Da er vi enige :) Er sjelden å finne så billige carbonpanser, var derfor jeg reagerte. De fleste billige carbonpanser hadde uansett vært lagd av glassfiber, med carbonfiber utenpå, og da er mye av poenget med carbonfiber (vektbesparelse) borte. Jeg er usikker på hva fordelen med kevlar/glassfiber-panser er i fordel til ett i rent glassfiber, men jeg skal ihvertfall ha en av delene. Fordelen med glassfiber og kevlar\glassfiber er at det må lakkeres, så sleeper-looken opprettholdes :D

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kevlarpanser må ikke lakkeres. Det ser nesten ut som carbon, men "trådene" er bredere. Ofte leveres kevlarpanser med mønster i annen farge, som eksempelvis rød TRD logo vevd inn med rød "tråd" En annen fordel med kevlar er at panseret blir sterkere enn et med bare glassfiber.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skidracer

Kevlarpanser må ikke lakkeres. Det ser nesten ut som carbon, men "trådene" er bredere. Ofte leveres kevlarpanser med mønster i annen farge, som eksempelvis rød TRD logo vevd inn med rød "tråd" En annen fordel med kevlar er at panseret blir sterkere enn et med bare glassfiber.

 

Har fått for meg at det finnes glassfiberstrie med innblandet kevlar fibertråder for ekstra styrke. Da ville jeg ihvertfall lakkert det. Hvis det er ren kevlarfiber er saken noe annet, men da hadde nok prisen vært det også :)

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

- Bruksfradrag 80 % 82 075,82 NKr

 

 

er helt grønn på biler, men skal ha en Trueno, men, hva er Bruksfradrag ???

[-] (SOLGT) Ford Sierra 2.0i CL 91 model

 

Ellers ville, våte drømmer om Nissan Skyline GT-R33/34

eller en Toyota Trueno AE86 [Corolla GTS]

(Ja, er hekta på "Initial D" anime serien)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Spør din far om han ikke egentlig mente TE-71 GT coupeen som ligner veldig på AE-86. Disse ble solgt i norge med 2T-G motor. Ble det noensinne solgt noen AE-86 i norge som ikke har vært importerte? Virker ikke sånn ut fra hva som blir opplyst på diverse forum.

 

noen bilder av coupeen.

http://www5e.biglobe.ne.jp/~a6415/images/TE71.jpg

 

http://www.alpha-net.ne.jp/users2/nosuzuki/otakara/te71.jpg

 

NB! Disse bilene fikk ny front i 1981 og ble produsert til -83.

 

Edit: Denne her er norsk: http://www.arfabuck.orcon.net.nz/Gallery/Royte71.htm

 

I følge siste link så er det to stk i norge (noe jeg ikke tror helt på). Nr. 3 i såfall slaktet jeg egenhendig på et huggeri i tromsø for noen år tilbake (motor og drivverk :D, men det var andre tider)

 

Gammel tråd, men likevel: Hvordan kjøpe en TE-71 ny i 1980? Ettersom jeg erfarer er da modellene basert på årstall, AE-86 fra 86 for eksempel.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel tråd, men likevel: Hvordan kjøpe en TE-71 ny i 1980? Ettersom jeg erfarer er da modellene basert på årstall, AE-86 fra 86 for eksempel.

 

Feil;)

AE86 =1983-1987

AE82 =1983 (seint på året) -1987

AE92 = 87-91

AE101= 91-94

AE111=94-97

 

A står for A-blokk motor, E står for sprinter(corolla) serien Tallene har også en eller annen betydning. AE85 er for eksempel samma bilen som AE86, men med spinklere chassi. (dempere, bremser++)

 

Helt til slutt: Tidlig celica er nummerert som følger TA eller RA etter motor, påfulgt med tall mellom 22 og 28, fra 74 til 78.. (sånn ca. Jeg er ikke noen celica ekspert)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil;)

AE86 =1983-1987

AE82 =1983 (seint på året) -1987

AE92 = 87-91

AE101= 91-94

AE111=94-97

 

A står for A-blokk motor, E står for sprinter(corolla) serien Tallene har også en eller annen betydning. AE85 er for eksempel samma bilen som AE86, men med spinklere chassi. (dempere, bremser++)

 

Helt til slutt: Tidlig celica er nummerert som følger TA eller RA etter motor, påfulgt med tall mellom 22 og 28, fra 74 til 78.. (sånn ca. Jeg er ikke noen celica ekspert)

 

Aha. Bukker og takker og legger meg flat for ekspertene. Forresten, er AE111 i Supra eller Corolla Levin/Trueno senere modeller?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Bukker og takker og legger meg flat for ekspertene. Forresten, er AE111 i Supra eller Corolla Levin/Trueno senere modeller?

 

AE111 er corolla/trueno/levin eller andre biler i sprinter serien. E står for det i chassinr. :)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AE111 er corolla/trueno/levin eller andre biler i sprinter

serien. E står for det i chassinr. :)

 

I see... Takker igjen.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å slenge meg på kunnskapsbølgen..

 

TE71 og KE70 ble solgt i 1980-1983, med hhv T og K type motor.. (TE72 ble ikke solgt her til lands tror jeg)

 

Skid: Det er vel heller slik at Toyota har en felles benevnelse for tiertallet og etterfølger med et tall innenfor dette. feks. KE30, 35 og 36 (sedan, coupe og st.v).

Samme leksa med AE92, fordi de også har AE95 som er st.vogn...

Hva med bleikfisen AE85, ser ut som et råskinn (AE86) med fiskepudding til motor!!!

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Skid: Det er vel heller slik at Toyota har en felles benevnelse for tiertallet og etterfølger med et tall innenfor dette. feks. KE30, 35 og 36 (sedan, coupe og st.v).

Samme leksa med AE92, fordi de også har AE95 som er st.vogn...

Hva med bleikfisen AE85, ser ut som et råskinn (AE86) med fiskepudding til motor!!!

 

 

Ja hva med den... ;)

AE85 er for eksempel samma bilen som AE86, men med spinklere chassi. (dempere, bremser++)

 

hvis du leser alt jeg skriver ser du at jeg er klar over at nummerene spiller på forskjellige varianter... som at ra 22/23 er sedaner, mens 28 er mustang wannabe'en med "fastback"

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste hva du hadde skrevet om AE85, så det var vel unødvendig å nevne akkurat den da :), men det er ikke det at jeg var i tvil om at DU ikke var klar over nummersystemet til Toyota. Grunnen var mer at listen ikke var komplett nok, slik at det fremstår som litt rotete for utenforstående til Toyotaverdenen med nummereringen. Feks nevner du celicaene med nummerserier, men du fremstiller det som litt usikkert at corollafamilien ikke har det samme systemet.. (selv om du skriver at tallene har en betydning) Ikke noe værre enn det. Listen over modelltyper over hele verden er lang og vond, og det gjelder vel alle modellseriene også, uten at jeg kan si dette helt sikkert. :)

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var Fensport sitt kevlarpanser jeg tenkte på.. Men mente å huske at det kostet 130 da jeg så etter i sommer. Kursen er 11,73 , så norsk pris ble da litt under 1600... Dagens pris blir 1759 Nok. (sjekket nå)

Bare litt sånn apropos carbonpanser (om noen skulle bry seg/være interessert): TP-Spirit har til 7500Yen og JDM J-Blood har til 6000-6500Yen.. Gidda ikke å lete etter TRD, men det vet kansje vår alles kjære Skidracer (?) er ofte mulig å sende mail til Taka Kaira (http://www.takakaira.co.jp), de skaffer visst my greier fra de fleste butikker i Japan på bestilling.. to be a little different!... :peace:

Biler som burde ha stått i garasjen min:

R34 NISMO Z-tune

WGN35 Stagea

PGC10 Skyline :eddie :eddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår