marius242R Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Hvordan fikk du plass til dynamo og servo?? Originally posted by maxis Da jeg satte inn en b230fk i min 140,brukte jeg 240 motorfester med ca 15mm distanser mellom blokka..vidre måtte jeg bruke b20 oljepumpe og bunnpanne,hvilke gummi jeg brukte på festene husker jeg ikke men jeg brukte de hullene som er plassert noe lenger bak på traversen...brukte skråmotor clutchus og m46..i denne var det orgilal "tunell"..¨måtte flytte fram bremsekraftfor. en hel del og det ble et helvette å få dit intercooler rør på innsugs siden..Men det satt jo servo også i den bilen,og den tar også plass.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Her er en 142 med B230Turbo maskin.. Dårlig bilde men tøff bil. Nordmøregatebilklubb Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 er det ikke lettere å ta en 242 av tidlig årgang, montere 140 front og b230ft i den? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PVNYHUS Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Driver med det samme selv nå! skal ha i en B230ft motor fra 940. En butikk i Drammen selger Motorfester til å rette opp motorer i 140 serien det har jeg kjøpt. Så kjøpte jeg en m45 kasse fra 76 mod 240 der den kom med rett motor. Retter du motoren slipper du å kappe i noe på turbo siden, men det du da trenger å lage er ett rør på tvers som innsug. kan du sveise å er litt kyndig blir det drit bra, mange som har gjort det før. Er ikke helt sikker på det med tunellen, men har du kort spak fra før av så er det mye mulig att m45 kassa passer rett i for du får den jo orginal med m40. du kan bruke m40 kasse men da må du bruke 140 clutsj. håper dette ga litt svar. har en del deler å vist det er noe du trenger.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Hvordan fikk du plass til dynamo og servo?? brukte 940 servopumpe på orginal plassering på motoren,samt fixa eget feste til dynamoen på førersiden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 elendige bilder av motorrommet i broderen sin 73mod 142. b230ft motor,samt orginal 140 servo++. karosseriet er også helt urørt!! motorrommet er ikke ferdig på bildene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 trenger også komplett bensin-opplegg damndamn Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PVNYHUS Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 elendige bilder av motorrommet i broderen sin 73mod 142. b230ft motor,samt orginal 140 servo++. karosseriet er også helt urørt!! motorrommet er ikke ferdig på bildene.. Knall vist du kunne fortalt meg hvordan han har gjort det med fordeleren som sitter bar på toppen? Jeg lurte på om det går å flytte den til der den sitter på eldre B21\23 blokker. Har han godkjent bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KMTechnics Skrevet Januar 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2006 Veit av 142 med fk motor med bremspapir på 300 hk som er til salgs. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 elendige bilder av motorrommet i broderen sin 73mod 142. b230ft motor,samt orginal 140 servo++. karosseriet er også helt urørt!! motorrommet er ikke ferdig på bildene.. Hmm d der har vell aldrig vert noe b230ft? d der er en b23e lr b230e me etter montert turbo, om ikke d er montert GLT innsug på b230ft da..for d er vertfal ikke org ft innsug d er bra sikkert ;) PVNYHUS: om du ser nøye på bildene så har han side montert fordeler;) noe som tyder på at d kansje er enn b23e lr b230e, med 405 topp tenker jeg :) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PVNYHUS Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Ser det, jeg får ikke plass til den orginale fordeleren mot torpedon. Må sikkert flytte den ned til der den sitter på bildet... hadde vert fint med ett bilde av toppen på den motoren... Hva sier biltilsynet til å kappe ut litt av torpedoen å sveise inn en liten firkant inn så jeg får plass da tro?? Fy fY! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Er du flink til å sveise ser de d ikke en gang ;) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PVNYHUS Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Nye fin sparkel! :) skulle ha sett hvordan andre gjør det azz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 har bredda 242'n min bak, med fram skjærmer fra golf 2 jeg, ingen som ser d, bortsett fra de som digger volvo da :) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PVNYHUS Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 det er bare fett! veit ikke om jeg har lyst til å kappe så mye men kan jo prøve.. Dritt å legge masse ardeid i bilen å ikke få det godkjent bare pågrund au noe sont.. Veit ikke om noen som trenger 240 deler? har masse rart. at motor å... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg