SilweR Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 jeg har fått problem med volvoen min, jeg kan ligge i 80km/t, også dauer bilen bare pluttslig helt ut, lysene blir også veldig svake, og dashbordlysene forsvinner helt, vindusviskerne går også utrulig tregt.. men om jeg da ruser bilen masse så blir alt i orden igjen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Oktober 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2004 få tak i multimeter. Så måler du hva ladespenninga er, måles på bilens batteripoler mens motor går. *Den burde være på ca 14v (minimum 13.7) --Er den ikke det så sjekk spenningen på batteriet ditt, kanskje det er dårlig og må byttes, er spenningen på rundt 12-13volt så er det ok, da kan du sjekke dynamo/ladespenningsregulator. -Er den 13,7volt eller mer så kan du feilsøke videre. F.eks sjekk kontaktene bakpå dynamoen, de kan være dårlige slik at du plutselig mister ladespenning. Husk og sjekk jordinger, de er noen jævler og kan forårsake veldig merkelige feil. Husk at det er en del strøm som skal til for å gi gnist til alle 4 plugga på høyt turtall... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilweR Skrevet Oktober 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 ok. men når jeg var ute og holdt på med det, starta jeg motoren, den går fint på tommgang..så prøvde jeg å dra på litt, mens den sto i fri, og ser da at det kommer bensin ut av forgasseren like ved bensinslange, men i et lite hull rett vedsiden av.. forgasseren er en solex 175cd. og det var ikke lite bensin som kom ut der heller!! hva i svarte kan det være?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 Over halle forgassern er en lur ide. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Skrevet Oktober 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 Mål batteriet først.Visst du har et godt batteri så skal det måle mellom 12,3 og 12,8 volt når tenningen er av. Har du verdier under det så er batteriet ditt dårlig. skal du sjekke ladespenning når dynamoen er belastet så slår du på kupelys,glødetråder i bakruten f.eks og ruser motoren til ca 2000 ( det er da de fleste dynamoer lader max ). Da skal du måle mellom 13,8 til 14,5 volt. Måler du verdier over 14,5 volt så er spenningsregulatoren din gåen. Måler du under 13,8 volt så kan spenningsregulatoren være gåen ELLER dynamoen er defekt. Og før du måler så er det lurt å sjekke disse tingene: - at batteriet er minst er halvladd - batteriskoene og ledningsforbindelse - viftereimen - ladelampen Husk å måle spenningen når dynamoen er belastet og ubelastet. Håper dette hjelper deg litt.. MVH Lars Siter 30.03.87 www.essokickers.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 sekkert regulatorn kan va gåen... skift bensin slangen?? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 Originally posted by Lars Måler du verdier over 14,5 volt så er spenningsregulatoren din gåen. Vel og merke på varm motor.. ved kald motor lader dynamoen gjerne 15,6v også.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2004 Originally posted by locked Vel og merke på varm motor.. ved kald motor lader dynamoen gjerne 15,6v også.. alt etter hvilken regulator man har:D man får regulatorer fra 14volt til 16volt... fra 16.5volt begynner pærer å ryke:D Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilweR Skrevet Oktober 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2004 okei! takker for mange gode råd.. får se om det blir litt skruing ikveld da! bare så synd at det begynner å bli veldig kaldt her nor nå, også er det jo blitt glatt og fint på veiene, er jo artig å sladde samtidig som man hører dumpen...wrroom-pysssj-wroom-pyssj! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2004 Originally posted by SilweR ....det begynner å bli veldig kaldt her nor nå, også er det jo blitt glatt og fint på veiene, er jo artig å sladde samtidig som man hører dumpen...wrroom-pysssj-wroom-pyssj! det e sant...:) så man kan ikke være uten bil for lenge;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SilweR Skrevet November 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2004 var ute nå og holdt på med lang førtien:) batteriet er veldig godt, med tenninga av 13,2V, med motoren igang, laddet det 14,8V. så kan ikke tro d er dynamoen.. men gikk over alle jordingspunkter og det hjalp på, var jo lakk under alle punktene, så jeg skrapa bort lakken og festa de igjen.. men jeg er ikke kvitt alle problemene, når bilen står å bakker lenge kan lysene bli veldig svekket og det høres ut som den har lyst til å stoppe.. nå skal det sies at på søndag hørtes det ut som om motoren gikk på 2syl, og den skjøt noe helt enormt! og var ikke kjøranes i det hele tatt, så det har blitt bedre.. men jeg lurer på om det kan ha noe med fordeleren å gjøre, hadde den oppe og skjekka, og rotoren var veldig slapp..(kan vrikkes fra side til side) så kanskje det kan hjelpe å bytte den? den kan kanskje også være årsaken til at motoren kutter tenninga på rundt 4000rmp på førstegiret..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.