Gå til innhold

16V motoren? bra/dårlig?

Ranger emnet


Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

Noen som kan fortelle meg hva som er bra å dårlig med 16v motoren?

 

Forskjell på turbo å non turbo motoren?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dårlig!? Vet ikke. Hørt at b230ft/fk blokka skal tåle litt mer. Litt tykkere vegger i dem. Men det skal visst ikke ha noe å si før du kjører med 350hk+ og opp mot 8000 på turtelleren.

 

b234f satt i 740/940 glt. Den fås ikke i turbo orginalt

 

ellers har du b204ft som er orginal turbo. Ble levert i litt syderlige strøk!?

You wash your VOLVO like it was your firstborn child,

you tend to its needs like it was your own body,

you protect it like it´s your family,

then you drive it like you stolet it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars_b

B234F med turbo finnes vel orginalt ???

 

Så en 745/945 hvor det stod "16v turbo intercooler"

 

Mulig det var noe jalla mekk med den bilen

 

Nei den gjør nok ikke det...men visst finns det 740-940/960 som er 16v turbo ja,men disse er som tidligere nevnt en 2,0liter,altså en b204.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poffs. sikker på at ikke B234 har den samme stivinga?

mener at göran hajjenhjälm på TPC som kjører med denne blokka sa att det var bedre stiving i denne blokka enn vanlig B230!

jeg vet ikke, holder meg til B23, men har en B234 i garasjen

 

er idiotiske balanseaksler å på dem, men de går det jo ann og fjerne.

 

toppen som sitter på B204FT har 1mm mindre ventiler og kanalene skal være noe mindre. så GLT toppen er ett bedre utgangspunkt. den skal klare 500 originalt!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Poffs

16 v toppen er helt klart grom topp,den kan du få ut nok med hk ut av!!

men blokka er søppel,pga har ikke samme stivinga som andre røblokker.

 

16 v glt toppen er best pga den er ikke turbokjørt,alltså ikke sprekker eller annet tull....

 

Vi får se om min b234ft tåler de 300hk ++ den har til våren da. Tålte ihvertfall at han svensken kjørte...

 

Vet at de har brukt de blokkene der over 400hk, men ikke hva som evt er gjort med dem.

 

En Orinal b234f har vel 155-160HK mener jeg..

You wash your VOLVO like it was your firstborn child,

you tend to its needs like it was your own body,

you protect it like it´s your family,

then you drive it like you stolet it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår