Gå til innhold

syk volvo

Ranger emnet


saab_alex

Anbefalte innlegg

det som er med denne bilen er at den er noe rundt 15 cm lengre enn den nyere 240....

 

pluss at koffert lokker er anderledes...

 

Det blir vanskelig..

 

Og det er org. baklamper på den...

If I can't take it with me to heaven,

I'm going drive it strait to HELL....

Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil)

Kadett C -77 prosjekt

X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil)

X-'75 volvo 240

 

->VOLVO<-

(verdens raskeste landbruks maskin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by elvis

Og det er org. baklamper på den...

 

Noop, det er baklykter fra en vw...

Det garanterer jeg deg, vet hvem duden som selger den er!

 

Anyway, vet at bakenden er mindre pen, men jeg syns bakleppa ser grei nok ut jeg.. Få inn noen 740 lykter eller no og få på ei lav vinge sånn at det ikke ser så firkanta ut...

 

Ellers så er det nå sånn at bilen er gammel, men vist du vil ha fet bil som denne så må du bruke en god del tusen og hvorfor ikke bare kjøpe den ferdig da....?

 

Er nok ikke rust, for jeg tror bilen er nylakkert for ikke altfor lenge siden og han som bygde den er særiøs har jeg hørt så....

 

Motor er jo heller ikke no stress. Det florerer av volvo motorer rundt om i landet og tror ikke det er så altfor dyrt heller.. Eller kanskje en V8?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker på at det er caravelle lamper?? har du sett 75mod 240 bak lamper?? det ligner på de!!

 

JaJa.. KJøp bilen hvis du absolut vil ha den men jeg råder deg ikke til det..

 

Halve moro'a er jo å style bilen selv?? Eller har jeg misforstått???

Du får en pen org. 240 med v8 for den prisen!! Og det er mye grommere..

 

 

Tenk ULV i FÅREKLÆR...

Hvis bilen ser lø'en ut men den går som ett helvede, da synes alle bilen er kul.. tenk litt på det...

If I can't take it with me to heaven,

I'm going drive it strait to HELL....

Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil)

Kadett C -77 prosjekt

X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil)

X-'75 volvo 240

 

->VOLVO<-

(verdens raskeste landbruks maskin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by elvis

Du får en pen org. 240 med v8 for den prisen!! Og det er mye grommere..

 

 

Da tenker jeg på en som ikke er styla og som er godkjent med V8...

If I can't take it with me to heaven,

I'm going drive it strait to HELL....

Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil)

Kadett C -77 prosjekt

X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil)

X-'75 volvo 240

 

->VOLVO<-

(verdens raskeste landbruks maskin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by elvis

sikker på at det er caravelle lamper?? har du sett 75mod 240 bak lamper?? det ligner på de!!

 

Nei, at det er Caravelle lykter er jeg ikke helt sikker på for jeg mener og huske at han som eiger bilen sa det var Passat lykter....

Men men, det er iallefall ikke Volvo lykter.

 

Det med styling; det er sikkert halve morroa for mangen og style bilen selv men vist du syns en bil et fet, og du ikke er veldig flink med sånne ting som å style biler så syns jeg det er like grei og kjøpe ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by le0n

 

Nei, at det er Caravelle lykter er jeg ikke helt sikker på for jeg mener og huske at han som eiger bilen sa det var Passat lykter....

Men men, det er iallefall ikke Volvo lykter.

 

 

Her har du et (dårlig) bilde av 3 forskjellige volvobaklykter.. alle orginale. lengst til venstre er en 75' mod 240 ganske utydlig, men jeg mener at de er like som de du har på "din" 240

post-1286-13804850658456_thumb.jpg

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som kanskje vil funke for å bytte lykter bak:

Du kjøper ny plate bak ( der baklys sitter) så kan du montere lykter fra nyere 240 som ser bedre ut. Denne får du kjøpt ny på feks torshov eller mekonomen.

om denne bakplata passer rett på vet jeg ikke og det er sikkert et jævla slit å få bytta det.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp heller en 86/87mod medB230k moter eller b21turbo for ca15/20000.. og så bestiller du styling fra bcb.no eller volvo høgger'n til ca 10 000... og så lakker du den... det er mye fetere.. Da har du servo pluss at du ant. ikke får så mye rust med på kjøpet... FÅR JEG KJØPT STYLING HOS HØGGERN (VOLVO-HØGGERN, HVOR ER DET)?

 

HVORDAN FUNGERER EGENTLIG NAF-TEST??

STÅR DET PÅ DEN HVOR MYE RUST DET ER?

BLIR JEG BLIR ANNBEFALT HVOR MYE JEG BURDE GI FOR BILEN? HAR DE NOE PEIL PÅ HVOR MYE DEN ER VERDT NÅR DET ER STYLING OG GREIER PÅ DEN?

 

tror dere det er GARANTERT rust på den?

 

ELVIS:Halve moro'a er jo å style bilen selv?? Eller har jeg misforstått??? jeg klarer ikke å gjøre det selv!!!!

 

NOX: det som kanskje vil funke for å bytte lykter bak:

Du kjøper ny plate bak ( der baklys sitter) så kan du montere lykter fra nyere 240 som ser bedre ut. Denne får du kjøpt ny på feks torshov eller mekonomen.

om denne bakplata passer rett på vet jeg ikke og det er sikkert et jævla slit å få bytta det. , blir det ei plate som skal byttes ut der? må jo skjære ut hull til de større lyktene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sikker på hvor volvo høgger'n ligger men det skal ikke være vanskelig å skaffe adr dit...

 

Du klarer vel å se hvilken styling som du synes er tøff, det er flust med bilder av styla biler på nettet, hvis ikke så har de som selger styling som reglel bilder av biler med den stylinga de selger..

 

NAF testen fungerer som følger,

 

De går igjennom alt på bilen din, (den kan ikke sammenlingnes med EU-godkj.)

På naf tar de alt fra slitte bak dekk til møkkete luft filter!!

 

Med andre ord.... DE SLAKTER BILEN DIN!!

 

Jeg kan se om jeg får lagt inn Naf testen på gamle bil min, den som Nox har som jorde bil... Der står det mye kult....

 

Men for all del, naf testen er verdt alle pengene, den koster rundt 1300 og da blir du medlem av NAF, hvis du er medlem så koster den ca.600 tror jeg... Noe mer??

If I can't take it with me to heaven,

I'm going drive it strait to HELL....

Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil)

Kadett C -77 prosjekt

X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil)

X-'75 volvo 240

 

->VOLVO<-

(verdens raskeste landbruks maskin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den jordebilen det er snakk om er den blå på et bilde lengre opp.

den er -75 og har samme form som den du lurer på å kjøpe. jeg vil tro det ikke er bytta noen baklykter jeg heller. orginale volvo..

 

hvis du kjøper bilen og noe styling feks går til helvete kans det være mye vanskligere å få tak i styling til denne enn nyere 240. det er heller ikke så mange gamle 240 på høggern hvis du skulle trenge noe.

 

jeg ville nok gått for en "ny" 240, ferdig styla eller style selv (eventuelt få noen folk til å gjøre det) for samme pris får du en bil med mye råere motor i tillegg.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Det er jo V70 hvite skinnseter!

De setene er überfine!

 

Jeg kunne tenkt meg den bilen selv, om den bare hadde nye baken. Det er jo 75' baken og volvo orginale baklykter fra den tiden. Det er en del jobb å bygge om baken, men så har den jo også veldig fin lakk!

 

Jeg ville gjettet setene koster deg minst 20.000kr om du skal kjøpe dem i fin brukt stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er 1980' baklykter:

http://www.volvo-power.net/pictures/admins/dabutcher/car/242_2/page_01.htm

 

skal sjekke om jeg får tatt bilder av eiker 17" felgene med 225/45-17 fulda extremo dekkene, nå som jeg har montert fremme på bilen :-)

Jge må bøye litt kant for å få de til å passe bak, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår