Gå til innhold

Bra og billige hjullager

Ranger emnet


KooPa TropA

Anbefalte innlegg

Jeg må ha nye hjullager bak på golfen..

Den er med trommel bremser.

Hvor får man tak i billige og bra/brukbare hjullager?

Jeg har aldri bilene mer enn max 2 år, så jeg gidder ikke legge alt for mye penger i det.

 

Er det noen som har fulle spec på lagrene, da er det jo bare å dra til det stedet i drammen som en gang het fadum, husker ikke hva det heter nå. Der har jeg kjøpt lager før med god kvalitet.

 

Jeg handler ikke slikt på biltema. biltema har nok en del bra, men ikke når det gjelder dempere, fjærer, bremser og slikt.

 

Prøvde å søke gjennom forumet, men hjullager har vist ikke vært så mye diskutert.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjullager fra biltema er ikkje noko gale med. det eg har sett så er det samme type lager som dei selger andre plasser bare det er ein anna forpakning.

bremser på biltema suger ja. skiver skal vist vera bra men klosser og trommler er elendige og trafikk farlige.

har no vert hos biltema med to bremsetrommler der gjengane til hjulboltana har løsnet fra trommelen.

samma gjelder det med gumme deler på biltema. etter 1 mnd. i vatten så blir det morkent og det sprekker.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

obs! ikkje kjøp hullagerfett på biltema. ikkje bra kvalitet.

 

tja! sitter å tenker på å skriva ein tråd om biltema. det som er bar og ikkje bra.:rolleyes:

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "lånt" en hylse med fett fra jobben til pappa. Er beregnet på hjullagre o.l. i hjullastere o.l.

 

Jeg får lage en liste jeg også, så kan vi sammenligne.

 

Kjøpte forresten baklukedempere til 2 biler samtidig. En Golf og en Scorpio. På Golfen var de sånn at man måtte hjelpe litt til selv uten hattehyllen som fulgte med. På Scoripio'n var det stikk motsatt. Bare løftet litt, så kom de i full fart. Så at bilen løftet seg på fjæringen når den nådde toppen. Så der er det litt forskjell.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vel jeg og jettamaster i gang med listene...

Så er det vel bare å slenge seg på med erfaringer.

Jeg regner med at jeg legger opp lista på nettsida mi når det begynner å bli litt størrelse på den. Blir fort uoversiktlig på forum da.

 

Jeg er også åpen for bra/dårlige produkter (i utgangspunktet til Golf/Jetta II) fra andre bilrekivisita butikker også.

Send gjerne en pm med så mye info som mulig, pris, kvalitet, merke, butikk, delenummer... så skal jeg lage en oversikt.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår