ReWrite Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Vel, som dere kanskje skjønner så har jeg problemer med og få start.. :\ Historien er som følger: Motorfeste røk på bilen, så det måtte stå til jeg fikk tak i nytt, stod i 4 dager, gikk ned for og starte bilen for og kjøre den det lille stykke det var til onkelen min sitt verksted, ingen reaksjon.. er bare en "elektrisk" lyd fra startern, banner litt og setter igang med å trille. Starter helt fint, kjører opp til onkelen min, fikser motorfeste, starter igjen, så jeg tenkte at det bare måtte være lite strøm, siden spilleren hadde stått på standby i 4 dager. Kjørte bilen i hele går uten problemer (Søndag 17.okt), mens idag tidlig når jeg skal dra på jobb så er det ingen reaksjon igjen, triller igang igjen og håper og tror det er pga at spillern har stått på standby over natta. Kjører en liten ekstra omvei til jobben for og lade litt, men akk når jeg skal dra fra jobben så skjer det samme, ingen reaksjon fra startern, utenom en elektrisk during. Tar og kjører rundt i en god time, tester tenning igjen, og da funker det.. kjører i 10 min til, tester igjen, funker.... håpet at batteriet hadde fått ladet endel nå.. hadde jo kjørt rundt i ca 1.5 time før jeg stoppet på biltema for å kjøpe litt små ting. Dette tar max 10 min, returnerer, ingen reaksjon .. ARGH! Heldigvis hadde jeg tatt mine forhånds regler og parkert i en bakke :) Tenker at det må være batteriet som er i elendig forfatning, så jeg stikker inn og kjøper et nytt batteri, kjører hjem og parkerer bilen. Tar en tur opp, spiser middag, ca 20 min.. Bytter batteri, prøver og starte.. samme lyd.. og ingen reaksjon. Prøver og trille den i gang, i håp om at batteriet bare er dårlig ladet eller noe. Men nå får jeg faen meg ikke trillet den igang heller, får også faren min til og taue meg, men ingen reaksjon fra motoren, ikke engang et lite host. RART! Slenger i det gamle battriet, men problemet vedvarer. Så da virker det som om det er noe problem med tennings systemet? Kan ECU'en ha tatt kvelden da jeg tok den av strøm? Og coilen ligger rett ved batteriet, og det kan jo hende jeg har klart og løsne\ødlegge en ledning? Prøvde alle kontakter jeg kunne finne, men ingen reaksjon når jeg triller. Har ikke fått sjekket om det kommer bensin...! Men det er da veldig veldig rart, før jeg byttet batteri fikk jeg i allefall startet den på trille metoden. Men nå er det like dødt som i bush sin hjerne. Trenger desperat noen forslag her :\ Er rimelig sikker på at startern er gåen, men den skal da ikke ha noe og si når man triller igang? Takker alle som svarer så mye for hjelpen! Håper indelig dette er et filleproblem! Siter Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede! x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar! x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt! x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt! x BMW 318i 86mod - Solgt! x Jetta mk2 84mod - Solgt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Skjedde akkurat det samme med meg, nå har ikke jeg fått sett noe på min enda, men jeg kan si ifra hvis jeg finner ut noe. Jeg mistenker bosch boksen for å være synderen i mitt tilfelle Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 multimeter er din beste venn! sjekk hvor mange volt du egentlig har f.eks fra + kabelen til starteren og jordinga på starteren. utrolig hva dårlig jording kan gjøre... Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReWrite Skrevet Oktober 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Up Up :) Siter Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede! x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar! x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt! x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt! x BMW 318i 86mod - Solgt! x Jetta mk2 84mod - Solgt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 På bilen min er det noe alvorlig gærent nå, den får gnist den får bensin og motoren snurrer rundt når starteren vris om. Kan det være at lmm måler er ødelagt da, slik at målt luft ikke stemmer og at den derfor får feil bensin/luft/gnist mengde noe som gjør at den ikke fyrer? Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 etter å vært litt borti uno turbo, så sier jeg sjekk turbo slanger!!! ofte at de detter av........ Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Jeg vet at dette er et problem, nå har jo ikke jeg lenger orginal turbo og har byttet de slangene for de orginale er små og har lett for å hoppe av. Har sjekket dette, men de er på plass. Bilen ville bare ikke starte etter jeg stoppet den. Fikk taua den i gang og den gikk på tomgang. Når man ga gass hørtes bilen ut som ett tog og ville ikke gå rent. Stoppe igjen bilen da for å trille den inn i garasjen og dA ville ikke hore starte igjen. Til helgen skal jeg prøve å få skrudd litt, og da skal bilen starte:) Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReWrite Skrevet Oktober 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2004 Kan ha vært LMM som har palla ja.. får den for mye\for lite så går den jo ikke noe særlig.. heh.. Har fått start på min nå, eller start og start.. når jeg bytta batteri hadde jeg klart og løsne en kabel fra coilen.. festet denne skikkelig så får jeg starta den når jeg triller. Men tror nok startmotoren har palla, eller bruker det ofte og være elektrisk feil ? Har kjøpt meg multimeter og skal måle litt strøm her og der, må få fikset lyset i dashbordet.. pes om kvelden. Og hva slags pærer er det som sitter i dashbordet ? Tenkte jeg skulle bestille noen blå pærer for og freshe litt opp :) Siter Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede! x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar! x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt! x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt! x BMW 318i 86mod - Solgt! x Jetta mk2 84mod - Solgt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Vet ikke hvordan pærer det er, men er vel vanlig 7watt eller hva det er. Gleder meg til nok en helg i garasjen:( men må jo :skaal: litt også Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Er det startmotor har jeg i allefall det;) Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReWrite Skrevet Oktober 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Originally posted by Dr_BASS Er det startmotor har jeg i allefall det;) Btw, busta i fartskontroll.. 96 i 80 sone.. så penger til girkasse\clutch ble det lite av... :( Er jævlig surt igrunn siden jeg har deala med onkelen min at han skal ta det onsdag neste uke.. :\ Men startmotor må jeg ha... så den får du penger for.. how much? :) Siter Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede! x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar! x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt! x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt! x BMW 318i 86mod - Solgt! x Jetta mk2 84mod - Solgt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Du må jo ikke betale alt på en gang da, jeg betaler mine bøter med 300kr pr stk pr mnd helt greit.:) Husk at duskylder meg penger også da :P Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Oktober 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2004 at du hører klikk klikk på starteren din betyr at den holder på å ta natta! Om dere er 2 stk., kan den ene sette seg i bilen og vri om på starteren så får han andre ta en metall gjenstand som f. eks en fastnøkkel og slå litt på starteren, om den starter da.. vettu hva som er problemet. Om duhar start problemer. dvs at du har en litt tung startet bil.- og at den da starter, men kun joibber ca 1sec om gangen. Så bør du sjekke etter turbo lekkajse. slange som har detti av? ødlagt intercooler eller no slikt. Se etter og finn hva feilen er.... dette er et typisk problem på de bilene. at din LMM har tatt kvelden skla ikke nekte deg fra å starte bilen! den vil bare gå over i en SAFE MODUS og gå litt dårligere.. Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Oktober 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2004 Har funnet ut hva som er feil nå, har målt verdier på forskjellige sensorer og funnet ut at sensoren som sitter på girkassen som måler rpm på svinghjulet (kallt egine speed sensor) ikke fungerer, den skal ha en motstand på mellom 618 og 748 ohm. på min er det ikke motstand i det hele tatt. Regner med at det er fordi den har kortsluttet eller noe. Kan også være at avstanden til svinghjulet ikke er riktig men uannsett må sensoren byttes. Skal prøve å få tak i den fra reservemotoren min i løpet av kvelden. Tenkte å til passe ny intercooler mens bilen allikevell står. Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Oktober 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2004 Originally posted by Dr_BASS den skal ha en motstand på mellom 618 og 748 ohm. på min er det ikke motstand i det hele tatt. Regner med at det er fordi den har kortsluttet eller noe. Kan også være at avstanden til svinghjulet ikke er riktig men uannsett må sensoren byttes. Dårlig kontakt = Høy motstand Kortslutning = Lav motstand (ned mot 0 ohm) BRUDD = Uendelig motstand Hvis det er en induktiv føler (liten spole inni rundt en jernkjerne), skal denne uansett avstand eller stilling til svinghjulet ha samme motstand. Eneste er at hvis avstand er feil, får du ingen spenningspulser fra den :D Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.