a.d.b. Skrevet Desember 11, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2002 kamerat av meg har akkurat kjøpt seg en volvo 244 turbo, dvs B21 forgasserturbo. Trenger noen tips på hvordan få ut noen flere krefter (hva som må kjøpes), hvor mye bensin den originale forgasseren klarer å gi, hvor mye motoren tåler uten spesiell modding, hvor høyt trykk originalturboen klarer å gi osv. Dessuten, hvordan ettermonterer man turteller og turbotrykksmåler (har allerede en som sitter inne i instrumentpanelet men denne gir ikke tallverdier)? Motoren gir nå rundt 150 hk m/ 3" eksos. thanks a.d.b. Siter <b>http://www.akutt-galskap.com<b> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Desember 11, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2002 Doble webere\Dellorto, porting av topp og en R-kam bør vel hjelpe bra det. Hvis turtelleren ikke virker er det sikkert fordi ledningen på coilen har fallt ut. Bare å sette på denne igjen så virker det nok. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Desember 11, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2002 Når begynte Weber å støtte turboløsninger? :\ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a.d.b. Skrevet Desember 11, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2002 samme tenkte jeg... må iallefall ha en trykkgasser. ikke no ledning som har falt ut.. HAR ikke turteller :o) Siter <b>http://www.akutt-galskap.com<b> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Desember 11, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2002 Turbotrykkmåler monteres som så: Du må finne en vacuum slange på insuget et sted som går rett inn på insuget et sted og ikke har ventil på seg (mottar både vacuum og trykk). Lag en "T" i vacuum slangen og monter målerens slange der. Kjøper du turteller så får du nok instruksjonsbok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speeder Skrevet Desember 11, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2002 for å få turteller kan du jo bare dra på høggern , å få tak i et instumentpanel med turteller i, kan vel ikke koste all verden. Er ingen stor jobb og bytte heller på disse bilene Siter - 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane - 2015 Passat 2,0l 150hk TDI - 2015 Zoe R210 - 1998 Corolla 1.3x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Desember 11, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2002 Du må fortsatt legge opp den grønne ledningen til coil.......... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a.d.b. Skrevet Desember 11, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2002 thanks :) men er det noen som har noe info om forgassern/hvor mange hk den klarer, hvor høyt ladetrykk originalmotoren tåler, og hvor høyt ladetrykk turboen kan levere? + trimningstips :) audun Siter <b>http://www.akutt-galskap.com<b> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Desember 12, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2002 Nå vet jeg ingenting sikkert, men det jeg har hørt om disse bilene er at du ikke bør ha mer enn ca 0.7bar (med en T3 turbo, vet ikke hvilken du har, og det er STOR forskjell etter hviken turbo du har), porting, polering av insug, grenrør hvis du tar deg råd, 3" effekt har du alt (ville satset på 2.5" jeg, menmen), og litt snax.. Men du kan jo skaffe deg injection da! Det er meget effektivt.. For å få nok bensin så bruker du kaldstartdysen. Motorene bør ikke presses over 250 hester i god stand har jeg hørt, men jeg er som sagt ikke noen expert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a.d.b. Skrevet Desember 12, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2002 takk skal du ha:) aner du hvor mye hk det er på disse motorene originalt? Jeg er nokså sikker på at vi lader 0.7 nå, men vi har visstnok ikke mer enn rundt 150 hk. Vet du hvor mye den lader originalt? Er visstnok vansklig å få noe særlig effekt ut av forgasserturboen, men vil vi kunne få noe særlig utbytte av å sette inn en intercooler? tenkte vi skulle få tak i noen ic/radiator fester og sette inn en volvo-intercooler.. en ting til.. når vi installerer dumpventil (BOV), fra hvor skal vi ta vakuumet? audun Siter <b>http://www.akutt-galskap.com<b> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Desember 13, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2002 Motoren tåler ikke all verden med original kompresjon, den er litt høy... Det holder å frese ut litt gods i toppen, og ha på en ic, så kan du lade 1,2 uten trøbbel. Har selv en bil med samme motor, og jeg lader nå 1,5(har en T3/04). 1,2 er nok maks turboen klarer å levere i standardutførelse. Den originale forgasseren klarer å levere bensin nok til 170-180hk, men det er lett å brenne ventiler hvis du tyner forgasseren... Det beste er å gå over på innsprut. Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Desember 13, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2002 En IC vil du merke.. 5-max 12-13 hester og mindre sjangs for smelting av stempler... Husk å stille tenningen da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a.d.b. Skrevet Desember 13, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2002 takk for mye hjelp! hehe, tenningen må jeg nok få noen som kan sånt til å gjøre, men neste steg blir iallefall en ic! noen peiling på sånn ca. hvor mye det koster for innsprut? (komplett) hvis jeg skal øke ladetrykket på den turboen jeg har nå, skal jeg bare skru til den skruen som sitter på vakumdelen på turboen? Audun Siter <b>http://www.akutt-galskap.com<b> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Desember 14, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2002 Tja, hvis du ikke kan stille tenning engang, så bør du holde deg unna ladetrykkskruen (hvis du har noe sånt).... Mellom insuget og WG actuatoren din er det en slange. HVis den har en ventil eller noe slikt på seg, med en skrue eller noe på, så kan du muligens stille ladetrykket ditt der. MEn skrur du på ladetrykket, kan du risikere banking, og merker du ikke bankingen, så vil du ødelegge hele motoren. Overlat derfor dette til noen som kan det. Insprut kommer nok på ca 5000 vil jeg tippe, kanskje litt mindre.. Gratis hvis du tar naboen sin ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a.d.b. Skrevet Desember 14, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2002 nå trenger jeg virkelig hjelp... når vi kjøpte bilen fikk vi beskjed om at den ladet 0.7 bar... den gikk sånn halvveis opp på det gule på volvo r-sport trykksmåleren. Idag installerte vi en turbotrykksmåler med tallverdier, og vi klarer maks 0.35 bar.. hvorfor? det ser ikke ut til at det er noe lekkasje i målerslangen, og jeg tror heller ikke det er noe lekkasje i turboslangene. Er en mekanisk trykksmåler som er montert i innsugsmanifolden, er det der den skal monteres? noen som har noen forslag på hva som kan være galt/hva som kan gjøres/hvordan jeg evt. øker trykket. Sett at jeg kjører 0,35 bar, da skulle det vel ikke være noe problem å øke det til 0,7 bar?? Virker ikke som om bilen er slapp heller... hmm Siter <b>http://www.akutt-galskap.com<b> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.