Gå til innhold

S-10

Ranger emnet


Low

Anbefalte innlegg

Har hatt 2stk 2.8L T10 selv, og hadde den gått istykker, hadde ALDRI en til havna oppi der.... Motorbytte til 2.8L fra 80-talls Camaro, eller en 4.3L er det eneste jeg hadde vurdert.

 

Jeg hogget den ene bilen, og solgte motoren til en kar i Nesbyen, men dette er 2,5år siden...

 

Vet ikke hva du har vurdert, men skal du ha og bruke bilen selv, må du seriøst tenke over motorbytte.

 

(Bare min mening da)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V8 går ikke lett ned i S/T10.

 

Hvorfor ikke gå for en lett preppa 4.3?

Så slipper du å gjøre så altfor store forandringer med

bilen.

 

Grenrør, annen kam, chipping og vekk med evt. EGR.

Pluss på med et shift kit så ruler 4.3.

 

Eller enda bedre: Turbo 4.3 som i Cyclone,

turbokits finnes.

'88 Astro 4.3 TBI, '89 Blazer T10 4.3 TBI

'00 Spacestar,'95 Spacewagon TD,

'98 Spacewagon TD,'65 Volvo L3314N

'66 Volvo C202 Pickup,'64 REO M621

'73 John Deere 2020 D,'80 Deutz 6808 D 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle ikke V8 gjøre det? 4.3L er "bare" en 350 med to sylindre fjernet, dvs samme bredde og høyde, kan ikke tenke meg det ville blitt noe problem sånn sett. Men derimot et vanlig problem med V8 S/T-10'er er overoppheting, bare å søke rundt på forum i USA og lese... Men dette visste du sikkert iom at du har sånn bil. De små Blazerne er uansett trange i motorrommet

 

4.3 kan være et greit bytte ja, men krever i likhet med V8 girkassebytte, da den til 60graders V6 har mye mindre boltsirkel mot motoren og overhodet ikke passer - ulikt hva jeg har sett flere påstå (ikke her). Trim til 4.3l, grenrør, kam og slikt er svindyrt iforhold til V8, og V6'ern vil uansett være en vibrerende sak med teit lyd selv original. (Skal du ha noen 4.3L topper å porte, har jeg liggende 3 sett fra Z-motor, og ett sett fra W-motor, PM meg hvis du ønsker støpenr og er interessert)

 

4.3L syclone/typhoon motor blir for dyrt, da det er for få produsert med tilsvarende tilgjengelighet og priser, men turbokonvertere en bil som allerede har 4.3 kan være et alternativ. Ser det uansett som et mindre aktuelt alternativ til en V8, hovedsaklig pga kostnad.

 

En tanke jeg hadde en gang i tiden (som fortsatt kverner i bakhodet) som et prosjekt som skulle være mulig å gjennomføre og med "passe" vanskelighetsgrad, er Cadillac "Nordstjerne"! Helalu V8, 4kammer og 32ventiler, passe lett og "high-tech", pluss at den passer 2.8L girkassa. Siste må selvfølgelig preppes uansett, pga godt over dobling av effekten selv med den vanlige 4.6L motoren med 275hk. Eller hva sier du CamaroCab? :)

Vet at det blir problemer med vannpumpe og bakovervendt innsug, men mener dette ville vært verdt det, bare for "cool"-faktoren at noen har giddi putte den i en Blazer...

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår