Volvo240R Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Min bruker 1,0-1,2 på langkjøring.... På småkjøring - MYE MYE mere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollaboy83 Skrevet Oktober 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 men det er det verdt når man kjører 242 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 ja... men jeg har 240 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Men er ikke toppen til k motorn å blokka dålig? Å senn er den og veiva? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Oktober 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2004 Originally posted by Rollaboy83 Robert du robert...jeg skal ikke tenke på å sette inn turbo engang, for å sette inn ledningsnett osv er bare tidkrevende, og jeg skal bare ha den som lekebil på vintern, og turbil på sommern, er ikke en bil som skal kjøre fra alt, men jeg får lett 150 hester og det holder for meg! da jeg ikke har penger til å bytte ut og kjøpe nye ting, og jeg får billige ting til forgasser trimming, samt doble webere ledningsnett? hmm... sist jeg sjekket fungerte turboer uten ledninger.... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Originally posted by Per-Henrik Men er ikke toppen til k motorn å blokka dålig? Å senn er den og veiva? Toppen passen kun sammen med resten av motoren... Det nytter ikke å bruke den k-toppen (631) på en A-motor... Toppen er grom den med litt modifgiseringer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2004 Originally posted by Texascom Toppen passen kun sammen med resten av motoren... Det nytter ikke å bruke den k-toppen (631) på en A-motor... Toppen er grom den med litt modifgiseringer. Hva må man gjøre for at toppen skal bli grom da? Passer k.jet innsprut rett på toppen? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Originally posted by Per-Henrik Hva må man gjøre for at toppen skal bli grom da? Passer k.jet innsprut rett på toppen? Toppen må portes enkelt, hvassere kam, doble ventilfjærer+++ Vet ikke om innspruten passer.... Men man ¨må jo har webere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2004 Du liker weber. Men jeg har lyst på k jet inn sprut. Er det noe som vet om man får det til å funke på en 2 liter?? sitter vell bare på 2,3 og 2,1 liter motorer. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SkyCrane Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Kan ikke helt se problemet ved å sette k-jetronic på en 2 liter. Audi brukte da det gjennom hele 80 tallet :D Siter Quattro über alles Audi 90 BMW 528 Mazda 626 4WD Golf II 1.6 \o/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Oktober 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Originally posted by SkyCrane Kan ikke helt se problemet ved å sette k-jetronic på en 2 liter. Audi brukte da det gjennom hele 80 tallet :D Ikke jeg helelr nå lenger. Har funnet ut åssen det skal funke. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 trudde stortsett forskjelle på B23 og B230 var at forbrenningskammeret ligger i stemplene på B230 jeg Trudde også dette gjaldt B200. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Originally posted by Granada3.0GL trudde stortsett forskjelle på B23 og B230 var at forbrenningskammeret ligger i stemplene på B230 jeg Trudde også dette gjaldt B200. er vel litt forskjell på vekt og sånn også. Røret fra vannpumpa til varmeapparatet er forskjellig på b23 og b230. litt andre dimensjoner på oljetrykksensor hullet. Sikkert mange andre forskjeller også... Forskjell på b20 og b200 er er veldig stor. Men et k-jet burde vel gå greit på en b200. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 At B20 er en helt annen motor enn B200 veit jeg, Lavtliggende kam og støtstenger mot direktevirkende overliggend kam, ca 20-30 års forskjell, og enda så går B20 best. Og dessuten har vel ikke B20E K-jet, men D-jetronik(Nesten som MAP-sensor). Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Oktober 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2004 Originally posted by Granada3.0GL At B20 er en helt annen motor enn B200 veit jeg, Lavtliggende kam og støtstenger mot direktevirkende overliggend kam, ca 20-30 års forskjell, og enda så går B20 best. Og dessuten har vel ikke B20E K-jet, men D-jetronik(Nesten som MAP-sensor). Veit nå ikke helt om en standard b20 går bedre enn en standard b200... Blei b20 levert med injection? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.