Gå til innhold

Kasse plassering i golf 2

Ranger emnet


R|ppeR

Anbefalte innlegg

Skal begynne og montere soundstream anlegget mitt i golfen snart, lurer litt på å sette subben slik at kassen står med "ryggen" intill en av side veggene i bagasjerommet, sånn at elementet peker mot siden av bilen!

 

Noen som har noe å si på det??

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er snakk om en 12" her, blir upraktisk med subben vendt bakover for min del, far ikke tak i reservehjulet da....

 

men har dette mye aa si for lyden faar man vel offre reservehjulet da....

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by R|ppeR

er snakk om en 12" her, blir upraktisk med subben vendt bakover for min del, far ikke tak i reservehjulet da....

 

men har dette mye aa si for lyden faar man vel offre reservehjulet da....

 

Hvilket element er det snakk om?

Du kan jo bare smekke sammen en enkel kasse og prøve!?:)

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kamerat som har 2 x 12" Kicker CompVR på en Kicker 800.2. Subbene står med elementene bakover... Dette fungerer MEEGET bra! Spiller helt sinnsykt.

 

Men du trenger litt mer strøm en vanlig mk2 klarer og levere...

Alpine Iva-D300R Nve-N099P

Alpine Pxa-H700

Infinity Kappa Perfect 6.1

Rockford Fosgate 1501Bd

Rockford Fosgate 551X

RF Stage 2 8" times 4:)

Stinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hifiklubben på Lilehammer demonstrerte sine subber i en halv golf så sto kassene med basserene bakover.

 

Har også erfart at dette gir god lyd i andre bil modeller :cool:

 

Men prøv deg gjerne fram til hva du mener er best etter ditt ønske.

 

Lykke til !

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dag-Johansen

 

Hvilket element er det snakk om?

Du kan jo bare smekke sammen en enkel kasse og prøve!?:)

 

Om det er han jeg tror det er, så er det et Edge element.

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by R|ppeR

Skal begynne og montere soundstream anlegget mitt i golfen snart, lurer litt på å sette subben slik at kassen står med "ryggen" intill en av side veggene i bagasjerommet, sånn at elementet peker mot siden av bilen!

 

Noen som har noe å si på det??

 

Jeg ville gjort som Dag sier i et tidligere innlegg; bygg en enkel kasse, og prøv deg frem.

Selv har jeg hørt ulike løsninger i golfer, med ulike elementer, så det er litt vanskelig å si hva som vil funke best. Selv er jeg ikke 100% begeistret for å ha elementene spillende bakover. Dette av ulike grunner, men hovedsaklig fordi elementet møter raskt motstand i bakdøren, og har en lei tendens til å sette denne i resonanns. Dette fører igjen til fase feil, og udefinert bassgjengivelse. Selvfølgelig kan du bruke litt penger på å dempe bakdøren, det kan til en visss grad redusere problemet.

 

Jeg tror jeg ville forsøkt ulike løsninger. Har du ikke mulighet for dette, og om du gjerne vil ha elementet i en av sidene, så ville jeg bygget en kasse hvor baffelen var noe vinklet oppover.

 

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste måten å få fram lyd på i golf er å sette kassa slik at elementene peker bakover.. lag til hattehylle så du får en stor eller flere små airporter slik du får lyden gjennom... jeg spillte 138,8db med tett hattehylle, og 140,5db med å ta den vekk... golf er genialt å bygge lyd i...

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gofle2

Beste måten å få fram lyd på i golf er å sette kassa slik at elementene peker bakover.. lag til hattehylle så du får en stor eller flere små airporter slik du får lyden gjennom... jeg spillte 138,8db med tett hattehylle, og 140,5db med å ta den vekk... golf er genialt å bygge lyd i...

 

Fy og fy, dette er hvertfall ikke en god løsning. Sorry at jeg er så direkte, men akustisk sett er denne løsningen en katastrofe.

 

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gofle2

how?

 

Det skal jeg gjerne fortelle.

 

Du har flere grunner til at dette er katastrofalt.

 

1) Hattehylle.

Hvorfor dekke til når det helt klart er en kilde til kompressjon og resonnanser.

2) Rør

Bassrefleksrør er kun en nødløsning om du ikke har andre muligheter, eller deltar i DB Drag racing konkurranser.

3) Kombinasjonen av disse.

Dette vil skape fulllstendig feil akustisk betingelser for elementet da det vil se en quasi 4 ordens løsning med lekkasje.

 

Jeg kan gi en vesentlig mer utdypning av dette, men ser ikke behovet, da det sannsynligvis ikke vil være interessant for leserne, og det vil videre kreve endel kunnskap om elektroakustikk.

 

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gofle2

ok... Med all respekt for dine kunnskaper innenfor feltet. så skal ikke jeg forurense denne tråden noe mer med diskusjon...

 

Vil du diskutere videre, eller vite mer dyptgående betraktninger om hvorfor, må du gjerne sende meg en PM, eller en mail.

 

mvh

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår