Gå til innhold

Kjøpt meg ny bil: 1996 523i E39

Ranger emnet


Preben

Anbefalte innlegg

Litt data:

*1996 BMW 523i (2,5 l)

*170 hk, 245 nm

*Rundet nettopp 190 000km (mars 05)

*Importert i 1999 til Narvik, har bodd siste året i Trondheim.

*Sort Montana skinninteriør

*Dualzone klimaautomatikk

*5 trinns manuell girkasse (I'm lovin it)

*BMW Soundsystem (6 høyt. i fordørene + 2 i bakdørene + 2 i hatthylle)

*BMW Business CD-spiller (yay!)

*Alle servicer fulgt, inkludert fullt servicehefte

*Utvendig M-tech pakke

*Facelift front og bak, med Xenon, hvite LED baklys

*20" RH NAJ felger

*Godkjent senkesett montert foran og bak

++++

 

1.4.jpg

2.4.jpg

3.4.jpg

4.4.jpg

5.4.jpg

6.4.jpg

7.4.jpg

 

8.4.jpg

9.4.jpg

10.4.jpg

2005 MINI COOPER

 

(x) 1996 BMW M 523i E39 Tråd om/bilder

(x) 1992 BMW 520i E34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med en fantastisk kul bil :)

 

20" så svææært ut, kan umulig være noe konf og kjøre på norske veier? :)

 

Hvor mye måtte du gi for vidunderet?

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er faktisk ganske god å kjøre, selv på tross av 20". Det er jo seff litt annerledes enn f.eks med 17" som jeg hadde på den gamle bilen min, men det går veldig bra. Det humper og rister litt mer, men det tar til seg støt rimelig bra. Bedre enn forventet. Det er som er litt skummelt er jo dimensjonen på dekkene: 255/30 foran og 275/30 bak. Og enda kan man sette på større.

 

Må bare ta det ganske rolig over humpler og sånt, for foreløpig er den litt for lav bak. Skal nesten ingenting til før bakhjula skraper oppi hjulbuene. De er forresten bare valset bak, ikke foran, for der er bare kantene brettet inn. Men det funker fett som bare det.

Bilen ser utrolig feit ut med de på.

 

Jeg tenkte også at jeg MÅ skifte baklysa når jeg først så bildene, men når jeg så det i real-life syntes jeg det så ganske greit ut. Alt annet er jo helt svart, de lysa som sitter på tar litt ifra krommen og viderefører. Får se etterhvert hva som skjer. Nye lys er uansett ikke 1. prioritet nå.

2005 MINI COOPER

 

(x) 1996 BMW M 523i E39 Tråd om/bilder

(x) 1992 BMW 520i E34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med feit BMW.. Tørr jeg spørre hvor mye du betalte for den?

 

Trur du med fordel kunne bytta baklysene til røde og hvite facelift baklykter.. Og felga kunne du kanskje funnet noen litt feitere, med større kant og mange eiker.. Trur det kler bilen bedre.. Men, fortsatt RÅTT!

Der er nesten ikke noe mere å gjøre med den.. De er så JÆVLA fine de bila der..

 

Ta større bilder!! :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gEIRA

Har du noen planer for bilen?

Den er jo egentlig STRØKEN, god damn, en sånn en frister :)

Men er litt spent på hva som er i gjære..

 

Det er ikke du som hadde en grønn E34 ?

 

Post gjerne flere bilder, ble forelska i den bilen der..

 

Tja, har egentlig ikke så mange planer foreløpig. Eneste er at baklampene skal bort så fort som mulig.

Det er meg som hadde (har) grønn E34 ja. Foreløpig iallefall.

 

Hvis (når) det skjer noen endringer med bilen, vær sikker jeg skal poste det her.

 

 

Originally posted by Jonte

Gratulerer med feit BMW.. Tørr jeg spørre hvor mye du betalte for den?

 

Trur du med fordel kunne bytta baklysene til røde og hvite facelift baklykter.. Og felga kunne du kanskje funnet noen litt feitere, med større kant og mange eiker.. Trur det kler bilen bedre.. Men, fortsatt RÅTT!

Der er nesten ikke noe mere å gjøre med den.. De er så JÆVLA fine de bila der..

 

Ta større bilder!! :)

 

Pris? hmmm 189.00,- inkl. regavgift på 6000. Pluss flybiletter for to til trondheim.

 

Som jeg skrev over, ja, baklampene skal skiftes til nettopp de du sa. Men det koster, og akkurat denne uka er jeg LITT blakk. Stakkars bilen går på luft og kjærlighet.

 

Ang. felgene tenkte jeg det samme som deg: KANT! Men det tar seg faktisk jævlig bra ut, pluss at det bryter litt med de typiske BMW-look felgene. Kunne egentlig tenkt meg M5 felger, men det heller blir ikke denne uka. Kan jo liksom ikke kjøpe noe mindre enn 20" nå da, så det blir dyrt.

 

Som du skrev, så er det faktisk minimalt å gjøre - det meste er jo gjort med denne. Facelift og alt. Men den MÅ, og da mener jeg MÅ ha nytt eksosanlegg. Iallefall bak, for der er det bare ett helt org bua rør, mens hekksatsen har plass til to.

 

Bilder kommer så snart som mulig, har bare litt mange jern i ilden akkurat nå. De bildene som er, er forresten de som sto i annonnsa.

2005 MINI COOPER

 

(x) 1996 BMW M 523i E39 Tråd om/bilder

(x) 1992 BMW 520i E34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by blixanio

gratulerer med ny bil preben..

nå greier jeg ikke å kjøre forbi den som jeg gjorde da du hadde den gamle bilen.. hehe

 

takktakk Thomas. Nei, du klarer kanskje ikke det nei. Men som med den gamle, det kommer jo helt an på hvor fort jeg kjører da...=)

2005 MINI COOPER

 

(x) 1996 BMW M 523i E39 Tråd om/bilder

(x) 1992 BMW 520i E34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BLACK.PEARL

Det rattet var gromt :)

Sikler selv på en E39 for tiden :)

Klokt valg! ;)

 

Standard BMW sportsratt. Det er ganske slitt over hele, utenom nederst. Tenkte kanskje jeg skulle få kjøpt meg sånn multifunksjons-sportsratt som sitter i mange E46'er. Det er ganske nice egentlig.

Burde vel gå det, har jo BMW business stereo.

2005 MINI COOPER

 

(x) 1996 BMW M 523i E39 Tråd om/bilder

(x) 1992 BMW 520i E34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår