Gå til innhold

noen her som har forsterket blokken med sement??

Ranger emnet


kniff

Anbefalte innlegg

Å fylle hard-block i blokka er en vanlig måte å forsterke blokka på ved feks. dragracing. På gate("streetrace") motorer pleier man å fylle opp mot halve vannkanalene. Problemet er at skal du bruke bilen på bane kjøring med mye fullgass over tid vil olje tempen bli veldig høy....altfor høy. Hør med noen erfarne dragracere, de har sikkert mer å fortelle om dette.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dragrace skal jo da vare kortest mulig, så det er vel ikkje noe problem med tempraturer der da.... 14sek max gasing om du har en halltreg bil på 402...

 

det er jo bare å slenge på ein stor oljekjøler om en er redd for høy olje temp... verre er det ikkje;)

 

mern vil nokk tru at det kan bli litt lite kjøling når du skal rase rundt på bane eller noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kniff

eg lurte litt på om eg skulle forsterke blokken min litt.. eg en g60 blokk.. fikk høre de gikk å fylle sement i vannkanalene i blokka ikke lite,men ikke for mye.. blokken er jo ikke den som trenger mest vann.. noen som har gjort dette??? erfaringer???

 

Hvis du er redd for at foringene dine skal sprekke,er det der en dårlig løsning så sant du ikke skal bruke vogna KUN på stripa. er sprukne sylindre et problem på den motoren,må du modde/forbedre kjølesystemet..ikke "plugge det igjen". :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår