Gå til innhold

Lav lyd grunnet isolering?

Ranger emnet


Prodius

Anbefalte innlegg

Jeg har en BMW 318 -91 som jeg har koblet opp et lite anlegg i ..

Dette består av ei basskasse med en 12" og en Dynabel forsterker som er brokoblet til 230W.. Syntes det ga ganske grei lyd egentlig så jeg bestemte meg for å ikke kjøpe noe mer foreløpig..

Problemet mitt er at lyden som gir bra trøkk i bagasjerommet ikke kommer inn i coupen.. Jeg som kjører merker ikke at jeg har bass bak der i det hele tatt, og sitter du baki så merker du det bare slår så vidt i setet.. Ikke så mye lyd akkurat.. Kan det være bra isolerings arbeid som har gjort bilen så "immun" mot lyd??

Har jeg bagasjerommet oppe er det liksom bra dunking fra kassa, men med en gang jeg lukker det, blir det bare helt "stille" i forhold.. Merker nesten ikke noe av at det er noe kasse baki der..

 

Er det noen som har vært borti dette her før? Kan det være isoleringen av setene som gjør det?

 

 

 

Edit: Manglet et par spørsmålstegn og en bokstav..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, har jo bygget en del anlegg så her kommer en løsning: Hattehylla i bmw e36 har en kant mot bakruta (skrå). Denne kan du skjere utav oale hull eller avlange rektangler og sette inn gitter/ev annet lett pustelig materiale! Dette vil hjelpe deg betraktelig samtig som du får en litt clean look på det hele (dvs ikke 2x4,5" bassreflekser som lyser opp i hatthylla! :rolleyes: )

Honda S2000 2000 mod.. div mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lien

men får du mye bedre lyd av så "små" hull da?

 

Ja.. faktisk! Når han hadde høytalerne nedi hullet i hattehylla så ble det dårligere bass, men når han løfta dem opp slik at det ble to hull inn til bagasjerommet så kom bassen mer. Vil tro at to 4" eller 6" bassreflekser i hattehylla hjelper.

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

 

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lien

hmm.. det hørtes fornuftig ut :D Tror jeg skal gjøre det, men får du mye bedre lyd av så "små" hull da?

 

Totalt sett så trenger ikke hullene og være noe mindre.. og nei det har ikke noe å si om du setter inn feks. rist eller netting der.. lyden kommer uansett mye bedre frem enn hva den gjør med helt tett hattehylle.. + at det ser clean ut.. men visst clean looken ikke har noe å si for deg så er det bare å pakke nedi 4" porter og ødelegge hele bilen.. :p

Honda S2000 2000 mod.. div mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa på det i går, og det jeg tror ikke det blir akutelt med noe ombygging av hattehylla... Problemet er at skal jeg lage hull i hattehylla så må jeg også skjære hull i karosseriet ned mot bagasjerommet og jeg syntes ikke det er verdt å begynne å skjære i bilen :rolleyes: .. Skal tross alt selges etterpå også, så det er sikkert en del som ikke helt liker det..

 

Skal se på det med skiluke og sjekke om det går ann å få til noe der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår