sADsAM Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Audi Coupe Quattro 1. = ca. 60 2. = ca. 90 3. = ca. 140 4. = ca. 180-190 5. = ca. 235 Dette er det jeg får på speedometer nåla... Turtall sperre har jeg ikke. Men drar den sjelden over 6000 Rød-feltet begynner på nærmere 7000 (6600-6800?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 BMW 345, jeg skjønte jo at du ikke mente det, derfor smiley'en. Men i disse hastighetene begynner virkelig luftmotstanden å stjele hk, og den grafen er ikke lineær! Får ikke åpnet siden du refererer til. Klarer du å dra 3.5-liters motoren opp til 8000rpm da? Det er et hav mellom 275 og 330. Hvilket karosseri er det du har? E30? Siter Alpina B10 BiTURBO -"If the Alpina Biturbo emerges in the rear view mirror, there is no escaping.!" Sport Auto- Januar 1990 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilskalle Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 1. 50 2. 90 3. 130 4. 170 (trur jeg :P) 5. 195 (har ikke hatt mer enn 180, men det skal gå) -Krissa Siter Bil er livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svein p Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 1 gear 40 km/t 2 gear 70 km/t 3 gear 100 km/t 4 gear 130 km/t 5 gear 159 km/t 92 mod passat stv TURBO diesel,75 ville hester Siter -01 Peugeot 806 Familiebil -80 Chevrolet Caprice 4 dørs -66 Ford Falcon stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
90-300te Skrevet September 30, 2004 Rapporter Share Skrevet September 30, 2004 Er ikke tema da automaten girer rett før turtallsperra slår inn! (ved KD) 180 hk, automat og midtarmlene er tingen! Speedometeret blir uaktuellt å se på! Kjører i den farta som er passe! :) Siter 02 MB C220T CDI Avantgarde 93 MB 220E x - 86 MB 230E x - 90 MB 300TE x - 88 MB 230E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSK Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Opel Kadett E 1.6 75hk sperrer på 7000 1. gjør vel 40 ca 2. vill aks 3. enda villere 4. setter inn 4. så kjenner jeg g kreftene 5. hatt den i 160km/t da tørte jeg ikke mer for da rista det ille mye :) (sjekke alle gira jeg så kommer jeg med en oppdatering) :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 volvo 240 gle 85 mod b230a 1 gear: 40 2 gear: 100 3 gear: 140 4 gear: 144 5 gear: 145:cool: Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CesiuM_e Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Har en kompis som testa foreldrenes Subaru Vivio med 0,65 liters motor med ikke så alt for mange hestekrefter :P Han fikk 130 i femtegir. Da ville den rett og slett ikke mer, og det tok LANG tid å få bilen opp i den farten :D Siter - Volvo 240 '88 (x) BMW 520i '91, Opel Astra Stv. '96, Mazda 929 '84, Mazda 929 '84, Mitsubishi Pajero '85, Ford Escort 1,6 CLX '90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Dette er med effektiv giring frem til 5.000rpm. ikke sån overdreven turtalls-sperre kjøring 1.60 2.95 3.140 4. 170 5.210 + Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Sperre på ca 7600rpm.. 1.gir = 55km/t 2.gir = 105km/t 3.gir = 150km/t 4.gir = 205km/t 5.gir = Teoretisk rundt 275km/t, men går ikke lenger enn ca 230km/t ;) Dårlig aks etter 210 eller noe.. Dette er omtrentlige tall, målt etter speedoen. Akkurat 4.giret vet jeg at den passerer 200 på, men er ikke så lett å kjøre i over 200 med en hånd på rattet (mens jeg girer) og se på speedoen.. Går så forbanna fort ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prikken Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Golf IV 1.4 1. 45 2. 75 3. 125 4. 150 5. 170 og thats it. Subaru Justy 1.2 l 1. ca 40 2. 70 3. 105 4. 125 5. ??? rister så jævli så jeg tør ikke gi på mer, men kan tenke meg sånn ca 140, 150 kanskje:) Ford escort cosworth (brodern sin) 1. 80 2. 125 3. 180 4. 225 5. 265 på speedoen men mer å hente. Mvh Siter Ingen ting er som lukten av eskos, masse nydelige små rumper, og en halv liter med go gammel hjemmebrent:) Ring meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CesiuM_e Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Med Volvo S80 2000-modell med automatgir (180hk) som jeg prøvde for en uke siden kom jeg opp i 150-160 eller noe sånt, så girte den i et nytt gir og akselerte fortsatt BRA :) Med ett eller annet egg (2000-2002-modell ellerno) der jeg ikke engang husker merket på minnes jeg å komme opp i litt over 100 på tredjegir :P. Tregeste bilen jeg har kjørt "fort" med tror jeg :P. EDIT: Og by the way.. Volvo 240 har jo ingen turtallsmotor da. Har kjørt en 91-modell litt, og når den kom opp i litt turtall begynte alle instrumentene på dashbordet å lyse litt svakt rødt. Akselerer absolutt best med lavt turtall. Ikke noe annet enn en sladdebil. Siter - Volvo 240 '88 (x) BMW 520i '91, Opel Astra Stv. '96, Mazda 929 '84, Mazda 929 '84, Mitsubishi Pajero '85, Ford Escort 1,6 CLX '90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Oktober 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Originally posted by Tape-R Dette er med effektiv giring frem til 5.000rpm. ikke sån overdreven turtalls-sperre kjøring Noen av oss får max effekt på 6600rpm, så overdreven turtallskjøring er et must :D Min Corolla 4A-GE med 1300 DX-kasse : 1 70 km/t 2 120 km/t 3 170 km/t 4 215km/t 5 215km/t Dette er på sperra på 7800rpm. På originale girkassen er tallene betydelig lavere. Skal sjekke ut om tallene forandrer seg nevneverdig når jeg setter på vinterdekkene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Oktober 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Originally posted by v240 volvo 240 gle 85 mod b230a 1 gear: 40 2 gear: 100 3 gear: 140 4 gear: 144 5 gear: 145:cool: Dette var da usedvanlig slappe greier? Min gamle 240 greide da vitterlig 175 km/t :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Oktober 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2004 Originally posted by Jens Ligger det en slik tråd ute på forumet fra før? Har søkt til jeg så mannen med ljåen, men fant ingenting. Altså "hvor mye klarer bilen din pr gir". Tja.. det står noen små merker på speedometeret. den girer gjerne litt før dette, fordi det ikke er hensiktsmessig å dra en diesel over 5000 o/min, men max fart den tåler er ca : 1: 45 2: 90 3: 140 4 : toppart : 195 Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.