Gå til innhold

Nurburgring tur for alle.

Ranger emnet


mazdafun

Anbefalte innlegg

Originally posted by Era

Etter og ha jobbet for RSRAcing med 75 Experience ved og på Nordschleife i to mnd i sommer må jeg bare si at dette er en opplevelse for livet.

 

Dere kan trene så mye dere vil på alle spill dere kommer over og se timevis med film men det kommer ikke i nærheten av banen.

 

Men det kan hjelpe dere og memorere svingene, men enkelte svinger MÅ læres der da der er off cameber eller har en ujevnhet man må holde seg unna.

 

Så til alle de som ikke har vært der dette er et must men sett av god tid helst IKKE helger eller i sommer ferie dvs Juni, Juli, August er død født da det mysser av folk der i denne tiden.

 

Så tiden for og dra er Påske (Mars-April) eller September - Oktober men se på hvilke dager bane er oppe hele dagen og velg de da får man kjørt masse.

 

Blir det no av så er det ikke mulig jeg slenger meg på for jeg SKAL ned til sommern igjen.

 

Gled dere.

 

Era

 

 

Halleluja !

 

Så sett igang å ta oppvasken, pant flasker, legg sammen klær for mamma, etc...

 

Jeg er Uber-klar for dette.

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde vært utrolig morro å vært med ned på en slik tur. Bare vært nede å kikka, og da var jeg en hel dag i depo-området. Utrolig mye å se! (Fikk se Mclaren GTR F1 :D )

 

Noen som har erfaring med hva mann må ha med seg, til bilen tenker jeg på. Ekstra sett med klosser er vel et must. Men hvordan er dekkslitasjen der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by viper

Hadde vært utrolig morro å vært med ned på en slik tur. Bare vært nede å kikka, og da var jeg en hel dag i depo-området. Utrolig mye å se! (Fikk se Mclaren GTR F1 :D )

 

Noen som har erfaring med hva mann må ha med seg, til bilen tenker jeg på. Ekstra sett med klosser er vel et must. Men hvordan er dekkslitasjen der?

 

Ja masse rått og se på mysser av GT3RS, M3CSL, GT2, Lambo, AMG Merc, mm mm mm.

 

Greit og ha med er som du sier ekstra klosser og litt verktøy ikke hele kassa da det finnes flere som kan hjelpe hvis det er alvorlig rundt havari.

 

Banen er egentlig ikke hard på bremsene når man har lært den og kjøre hvis man ikke har monster av en bil.

 

Btw: denne bane trenger man ikke rå bil for og ha glede av.

 

 

Dekkslitasjen der nede er ikke ille i forhold til Rudskogen er den meget snill på dekka. Pirelli P Zero C hold 50 runder da var de slicks og det er myke dekk som vi da kjørte meget hardt med.

 

Ellers litt motorolje er greit og ha med.

 

Ellers vil jeg si ha god tid bruk noen dager der nede på og rundt bane.

Hvis man vil og har med Dama finnes Mosel dalen og Rine dalen rett nedi gata dette er vin ob slott omeråde i Tyskalnd og er veldig fint for romatisk tur.

 

Ahhhh gleder meg allerede til og dra ned igjen.

 

Kanske vi ses der.

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

Ellers vil jeg si ha god tid bruk noen dager der nede på og rundt bane.

Hvis man vil og har med Dama finnes Mosel dalen og Rine dalen rett nedi gata dette er vin ob slott omeråde i Tyskalnd og er veldig fint for romatisk tur.

 

Ahhhh gleder meg allerede til og dra ned igjen.

 

Kanske vi ses der.

Era

 

Er veldigt fint rundt selve slottet og, kan bare slappe av i vertshuset rett ved inngangen :-P

 

Era, hvis du er der nede i Juli/august neste år så se etter en ZN regga Sti :-)

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Era; Har du jobbet hos Ron og Jacob? Det var en tur organisert av og med Carburetti hos RSR Racing jeg var på nå i sommer. En kan jo si at det var greit... :D

 

Dekk og bremseslitasje er en del mindre enn på Rudskogen og Våler ja. Det går jevnere på ringen, mindre harde innbremsninger. En del av bilene gikk hele dagen på vanlige Pirelli P6000 dekk uten at dem ble helt marsmellows av den grunn. -det hadde jeg ikke trodd.

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbothomas

@Era; Har du jobbet hos Ron og Jacob? Det var en tur organisert av og med Carburetti hos RSR Racing jeg var på nå i sommer. En kan jo si at det var greit... :D

 

Dekk og bremseslitasje er en del mindre enn på Rudskogen og Våler ja. Det går jevnere på ringen, mindre harde innbremsninger. En del av bilene gikk hele dagen på vanlige Pirelli P6000 dekk uten at dem ble helt marsmellows av den grunn. -det hadde jeg ikke trodd.

 

Ja jobbet for Ron RSRacing og Jaco som hjelper til men har en finger med i utvikling også.

 

Ja Carburetti gutta kjenner jeg også de arr tur dit var med de på den i fjord knall tur anbefales.

 

Har sliti ut noen P6000 i sommer samt noen P-Zero.

P6000 blir marsmallows når man kjenner banen og kjører for fult noen runder men det tar tid og komme dit.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dekkslitasje kommer ann på kjørestilen, er du dust som prøver å kjøre breisladd går det vel litt, med vanlig kjøring er det ikke så ille, mye høyhastighetssvinger.

 

bremsene mine var like fada etter 7 runder på vålerbanen som 5 på ringen, og ringen er jo 100000x lenger ;)

 

så bremsene rekker å kjøle seg før man bremser igjen der (selv om jeg ønsker meg nye bremser ja :D)

 

det som er lurt før man drar nedover er å sjekke balanserting dekk/felger, skifte bremsevæske/klosser

 

kjøre litt opp i 200+ ett stille sted i norge så du sjekker at alt er fikset.

 

ikke noe er kipere enn ubalanse på vei nedover :o

 

er der nede 1-2 ganger i året :) siste tur nu i høst gikk det med ca 3000km på tellern ;) var på ringen 4 dager :)

 

men kjør forsiktig, sykt mange som krasjer.

 

er ikke som våler at du husker alle svingene ;)

 

har dere råd så sitt på en tur med sabina i m5'n (ringtaxi)

 

 

vi drar vel nedover til våren igjen :)

 

sitter å prøver å finne ut hvordan vi skal få med oss R dekk på felg til alle bilene :p noen med svæææær rask bil som vil leke dekk transport? ;)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

 

av en bil.

 

Btw: denne bane trenger man ikke rå bil for og ha glede av.

 

de klart mest gærne gutta er lokale helter i Golf GTI, kadett GSI, osv.. de holder jo full gass eviglenge og bare kjører perfekt spor ;) litt surt å kjøre rask bil å bli dratt forbi riktignok :p men kommer de bakfra er de raskere, og bør slippes forbi ;)

 

sikreste måten å kjøre av er å race noen i tempo du ikke mestrer

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes sinnsykt artig ut :)

Har jeg penger da er jeg selvsagt med :)

Kommer selv til å ligge på 140-150 nedover...

 

Bilforumet-folka på tur, aldri sur :D yodude thumpsup

 

Edit: Nei fa*n!! Har jo skole da, får ingen ferie før sommerferie, f*en i helvet*...

 

Mazdafun:

Sommerferien, kanskje? Frykter det blir som andre sier at det blir veldig overcrowdet... Men på den andre siden får jo vi med flest mulig folk da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BLACK.PEARL

Hørtes sinnsykt artig ut :)

Har jeg penger da er jeg selvsagt med :)

Kommer selv til å ligge på 140-150 nedover...

 

Bilforumet-folka på tur, aldri sur :D yodude thumpsup

 

Edit: Nei fa*n!! Har jo skole da, får ingen ferie før sommerferie, f*en i helvet*...

 

Mazdafun:

Sommerferien, kanskje? Frykter det blir som andre sier at det blir veldig overcrowdet... Men på den andre siden får jo vi med flest mulig folk da :) [/quote

 

ingen ligger 150 når man kan ligge 250 ;)

 

troo meg.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jay
Originally posted by BLACK.PEARL

Hørtes sinnsykt artig ut :)

Har jeg penger da er jeg selvsagt med :)

Kommer selv til å ligge på 140-150 nedover...

 

Bilforumet-folka på tur, aldri sur :D yodude thumpsup

 

Edit: Nei fa*n!! Har jo skole da, får ingen ferie før sommerferie, f*en i helvet*...

 

Mazdafun:

Sommerferien, kanskje? Frykter det blir som andre sier at det blir veldig overcrowdet... Men på den andre siden får jo vi med flest mulig folk da :) [/quote

 

ingen ligger 150 når man kan ligge 250 ;)

 

troo meg.

 

Haha, ok, jeg tror jeg tror :)

Spørs om min daværende bil klarer det da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

 

Edit:

 

Sjekket priser nå, og slik ser det ut:

 

Oslo-Kiel-Oslo : Mellom 4700-4900 (inntil 5 i bilen).

 

De gangene jeg har vært nedover har vi vært 5-6 biler og har alltid fått ordnet gruppe-pris på 2500kr t/r, men da må billettene bestilles i god tid i forveien (1 måned ca) som betyr at folk må binde seg (da skiller du fort ut de som ikke er seriøse). Ikke umulig jeg henger meg på selv ;)

-Bjørn

'95 Nissan 200SX (Project Racing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår