Gå til innhold

Nurburgring tur for alle.

Ranger emnet


mazdafun

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by turbothomas

Husker Eirikoo prøvde å dra igang slik tur i fjor (når han dro). Det var mange som pratet - og skulle være med. Helt til avreise, da var han plutselig alene.

 

Hei.

 

Jeg husker det jeg også. Derfor starter jeg nå, slik at folk kan spare, mekke, og ta seg fri i god tid. Kanskje det går bedre nå?

 

Men det er alltid slik med å reise. Når jeg skulle 3 mnd. til USA skulle alle kompiser og klassekamerater på tekniker'n være med i starten. Når alt kom til alt, så var det jeg som tok elektro-eksamen på 45 min, bånn gass til flyplassen og satte meg på ett fly. Alle sick ut ettersom datoen for avreise kom nærmere.

 

Ble (positivt-) provosert av en på verkstedet når jeg var læregutt. Han hadde vært 6 mnd i Australia, og mente det var to forskjellige typer mennesker; de som sier de skal reise, og de som GJØR det. Ble så provosert av det, at jeg lovet meg selv at jeg skulle være den typen som gjorde det (reise), og ikke bare snakket om det.

 

Har ikke angret på dette senere. Opplevelsen med å reise i USA, Europa og Østen har bare gitt meg gode minner. En annen ting er at det bygger deg opp mentalt. Man ser ikke så mye problemer i det daglige livet etter at man har slitt seg gjennom noe i ett fremmed land. Alt går som en lek. I tilegg blir du sterk på språk, mer åpen for andre mennesker, etc.

 

Hvem vil du være? Sofasliter'n eller onkel reisende Mac ?

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frister veldig å hive seg med på en slik tur!

Selv om man ikke har noen racerbil så er det jo

en opplevelse å kjøre på Nürburgring vil jeg tro :)

 

fant litt info her som kanskje folk kan ha litt nytte av:

tatt fra http://www.nuerburgring.de/

 

PRICE LIST

 

Fees for driving along the course during opening hours for Tourists

(all prices in Euro including VAT)

 

Single tickets Nordschleife

 

Fee per car and round 14.00 €

Fee per motorcyle and round 14.00 €

Bus - Adults per Person 2.00 €

Bus - children per Person 1.00 €

 

Lap fees (please note the special arrangements for the 5-lap tickets*)

12-lap ticket car 143.00 €

6-lap ticket car 76.00 €

5-lap ticket car * 56.00* €

12-lap ticket motorcycle 143.00 €

6-lap ticket motorcycle 76.00 €

5-lap ticket motorcycle * 56.00* €

 

Tickets valid for one year

Car or motorcyle 700.00 €

 

* Special arrangement: The 5-lap ticket can only be bought on site and is only valid on the day of sale.

 

Please note that only such vehicles corresponding to prevailing Road Traffic regulations are allowed to drive on the Nürburgring. In the case of tours, the publicized regulations and general Road Traffic regulations apply.

The Nürburgring GmbH is actively committed to environmental protection, which incorporates noise prevention. Therefore, all vehicles must comply to the noise limits laid down in the house rules (95 db according to near-field measurement).

Noisier vehicles are excluded from driving on the Nordschleife!

 

løypekart:

 

kart.jpg

Life without knowledge is death in disguise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by turbothomas

Husker Eirikoo prøvde å dra igang slik tur i fjor (når han dro). Det var mange som pratet - og skulle være med. Helt til avreise, da var han plutselig alene.

 

Jepp!

 

Det var vel en del mennesker som SKULLE være med.

Men endte opp med meg og bruttern.. (Forsåvidt greit det, det er vi som har dratt sammen de andre årene og)

 

Men det er jo sant, det passer ikke alltid for alle.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter og ha jobbet for RSRAcing med 75 Experience ved og på Nordschleife i to mnd i sommer må jeg bare si at dette er en opplevelse for livet.

 

Dere kan trene så mye dere vil på alle spill dere kommer over og se timevis med film men det kommer ikke i nærheten av banen.

 

Men det kan hjelpe dere og memorere svingene, men enkelte svinger MÅ læres der da der er off cameber eller har en ujevnhet man må holde seg unna.

 

Så til alle de som ikke har vært der dette er et must men sett av god tid helst IKKE helger eller i sommer ferie dvs Juni, Juli, August er død født da det mysser av folk der i denne tiden.

 

Så tiden for og dra er Påske (Mars-April) eller September - Oktober men se på hvilke dager bane er oppe hele dagen og velg de da får man kjørt masse.

 

Blir det no av så er det ikke mulig jeg slenger meg på for jeg SKAL ned til sommern igjen.

 

Gled dere.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår