Gå til innhold

weber forgasser

Ranger emnet


jettamaster

Anbefalte innlegg

Originally posted by Thunder

Det er en weber 32/36. Har du fremdeles en sånn adaptorplate til salgs? Gleder meg til å komme igang. Håper jeg får detta til og at det blir gode greier. Snart blir det effektanlegg også.

 

den ser ganske lik min ja, men bare at min er ein smule reinare:rolleyes:

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Thunder

Når er du klar for en gjennomgang då Jettamaster. Er helt hyper etter å komme igang med forgasserbytte. Noen som vet hva som egner seg best til å rengjøre forgasseren med for å få vekk gammel drit som er klistret til den? Vil nå helst at den skal se sånn noenlunde ut når jeg er ferdig med den.

 

forgasserrens? :D

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Thunder

Når er du klar for en gjennomgang då Jettamaster. Er helt hyper etter å komme igang med forgasserbytte. Noen som vet hva som egner seg best til å rengjøre forgasseren med for å få vekk gammel drit som er klistret til den? Vil nå helst at den skal se sånn noenlunde ut når jeg er ferdig med den.

 

eg sprayet min med forgasserrens ettpar ganger og snikket litt. gjekk over det verste med liten stålbørste.

har sendt deg pm. thunder

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er god. Prøvde å send deg pm men inboxen din var full. Skal skaffe alt det du skrev til uken som kommer så går jeg igang. Skal be en kompis hjelpe meg litt siden jeg ikke er så jæla dreven på forgassere. Må vel justeres en del også regner jeg med.

Man gjør altså utsiden av forgasseren rein med forgasserrens altså?! Då er det jo ikke noe problem for jeg har forgasserrens liggende i bilen.

Kunne godt tenkt meg å fått en litt nærmere titt på bilen din Jettamaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jettamaster

når den får høgt turtall når du kjørte så begynnte den å nykka. merka når eg skulle gi gass opp ein bakke så eg må skaffe meg ein større bensinpumpe viss det er muligt.

Er vel ikke bensinpumpa...den burde fint levere nok. Hvis den gasseren er til en 2-liter,og dere bruker den på 1.6-litre,er det nok hoveddysa på det sekundære spjellet som må opp litt i størrelse... En 400cc-sylinder drar ikke inn like hardt som en 500cc-sylinder gjør...ergo tar lufta ikke med seg like mye/nok bensin inn til at den går på topp. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

Er vel ikke bensinpumpa...den burde fint levere nok. Hvis den gasseren er til en 2-liter,og dere bruker den på 1.6-litre,er det nok hoveddysa på det sekundære spjellet som må opp litt i størrelse... En 400cc-sylinder drar ikke inn like hardt som en 500cc-sylinder gjør...ergo tar lufta ikke med seg like mye/nok bensin inn til at den går på topp. :)

Så då må den hoveddysen på det sekundære spjeldet skiftes ikke sant? Er det stress eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er eit bilde av forgasseren etter den er montert

 

Pa130022.jpg

 

så eg må skifta til større dyse på det største spjeldet?

eg fekk med masse små deler til forgasseren.

 

Pa130029.jpg

 

er det dyser dei svarte krossa til høgre her?

det er verfall forskjell på hulla inn og ut på dei.

dei øverst på bildet, kva er det. har mangen men dei har forskjellige nr.

hadde ver veldig hjelp vist nokon hadde hatte ein tegning eller ein beskrivelse

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett nå for guds skyld inn mindre dyser på begge trinna. Det er jo overskuddsbensin som antennes i eksosen hver gang du girer. En 2 liter trenger jo mere bensin for å få samme forholdet mellom luft og bensin enn det en 1.6 trenger siden den er mindre i volum. For å få dette riktig så monterer du en oksygensensor i eksosen så nærme eksosmanifoilen som mulig å måler spenninga fra den til 0.45V (ideellt blandingsforhold). Kjøp billigste sensor fra biltema med 2 ledniger (signal og jord). Er spenninga over 0.45v er det for fet blanding og under er det for mager blanding, og det ønsker du ikke siden du kan smelte stemplene ved hard kjøring. Bensinen er med på å kjøle stempelet så vær forsiktig. Søker du på dette forumet så finner du en tegning på en sak som viser blandingsforholdet med lysdioder; DIY oxygensensor.

 

Nevnte jeg at det sitter en slik montert i min Chevy Malibu med 350? hæhæ

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jettamaster

så eg må skifta til større dyse på det største spjeldet?

eg fekk med masse små deler til forgasseren.

Jepp,det største spjellet åpner når du har gitt mer enn 1/3 av fullgass..dysene til bensin sitter inne i flottørkammeret..du må ta av toppen på gasseren for å se dem.

 

er det dyser dei svarte krossa til høgre her?

det er verfall forskjell på hulla inn og ut på dei.

dei øverst på bildet, kva er det. har mangen men dei har forskjellige nr.

hadde ver veldig hjelp vist nokon hadde hatte ein tegning eller ein beskrivelse

Nei,de er til for å levere bensin midt i luftstrømmen. De på toppen er tomgangsdyser...kan ikke se en eneste bensin-dyse på bildet ditt. Skal låne meg et kamera og få tatt bilder etterpå...så ser du hva som er hva. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Aeomholt

Sett nå for guds skyld inn mindre dyser på begge trinna. Det er jo overskuddsbensin som antennes i eksosen hver gang du girer. En 2 liter trenger jo mere bensin for å få samme forholdet mellom luft og bensin enn det en 1.6 trenger siden den er mindre i volum. For å få dette riktig så monterer du en oksygensensor i eksosen så nærme eksosmanifoilen som mulig å måler spenninga fra den til 0.45V (ideellt blandingsforhold). Kjøp billigste sensor fra biltema med 2 ledniger (signal og jord). Er spenninga over 0.45v er det for fet blanding og under er det for mager blanding, og det ønsker du ikke siden du kan smelte stemplene ved hard kjøring. Bensinen er med på å kjøle stempelet så vær forsiktig. Søker du på dette forumet så finner du en tegning på en sak som viser blandingsforholdet med lysdioder; DIY oxygensensor.

 

Nevnte jeg at det sitter en slik montert i min Chevy Malibu med 350? hæhæ

2-literen drar med seg mer bensin for hver takt...enn det 1.6'en klarer...grunnen til ettertenninga er at det går bøttevis med uforbrent bensin igjennom der på pådrag...blandinga er for mager til å tenne i sylinderen,men når det har samla seg en pøl bak i anlegget..POFF!. Ikke no feit blanding der nei...og bruke lambda på N/A-notor uten katalysator? Funker ikke. Blir ikke varm nok,så sant du ikke har fullgass opp en 3km's motbakke...har prøvd.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboed1

2-literen drar med seg mer bensin for hver takt...enn det 1.6'en klarer...grunnen til ettertenninga er at det går bøttevis med uforbrent bensin igjennom der på pådrag...blandinga er for mager til å tenne i sylinderen,men når det har samla seg en pøl bak i anlegget..POFF!. Ikke no feit blanding der nei...og bruke lambda på N/A-notor uten katalysator? Funker ikke. Blir ikke varm nok,så sant du ikke har fullgass opp en 3km's motbakke...har prøvd.

 

potet/potat... det funker da utmerket med en lambda sonde på chevrolet sine smallblocker... vi er da flere som kjører med det! men en 1.6 kan da ikke engang brukes til vinduspussermotor

:D :D :op

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår