Gå til innhold

weber forgasser

Ranger emnet


jettamaster

Anbefalte innlegg

Heisann..

 

Nå river jeg Pierburgen ut,gidder ikke mer,og i den anledning så skifter jeg til Weber.. Men,spørsmålet er,hvilken årsmodell må donorbilen,som i dette tilfellet blir Sierra,være fra? Har fått hørt rundt 82 av Thunder,men jeg lurer på når de bytta ut til elektriske? Kan jeg bruke en forgasser fra en 83 eller 84 modell,eller må den være fra 82?

 

Finner flere Weber forgassere hvis jeg søker på bruktbildeler.com,men er usikker på hva jeg kan bruke?!

 

Vil f.eks denne funke?

Forgasser - FORD - SIERRA 82-87 - STV. - Årsmod. 83

- Kvalitet: B- DeleNr: 17428- Karosseri: 5D STV- ChassisNr: WFONXXGBBNDC60021- Farge: HVIT- MotorStorrelse: 2,0- GearKasse: 4 TR MAN- Opplysninger: DOBBEL

 

Eller denne?

Forgasser - FORD - SIERRA 82-87 - 2,0L - Årsmod. 85

- Kvalitet: B- DeleNr: 508131- Pris: 600

- Karosseri: 5D COMBI- ChassisNr: WFOAXXGBBAET74421- Farge: HVIT- Motor: 4 CYL FORG- MotorStorrelse: 1993- GearKasse: 4 TR MAN- KmStand: 139000- Fabrikat: WEBER- Opplysninger: 35 HF CA H 6 F 4

 

Eller kanskje denne?

Forgasser - FORD - SIERRA 82-87 - Årsmod. 83

- DeleNr: 11729- Pris: 500

- Karosseri: 5 STV- ChassisNr: WFONXXGBBNDE38419- Farge: SøLV- Motor: 4 CYL FORG- MotorStorrelse: 2.0- GearKasse: 4 TR MAN- Opplysninger: GML TYPEN MED VANNSCHOKE.

 

 

Er ikke dreven på dette,men er ganske dreven på å banne på Pierburg,og alle slektningene av de inkompetente ingeniørene VAG leide inn for å finne en forgasser som ville fungere best!

 

Håper på svar..

 

(BTW: Jettamaster,du hadde ikke gidda å mekka en slik adapterplate til meg?)

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by VWGolfIIHFS

Heisann..

 

Eller kanskje denne?

Forgasser - FORD - SIERRA 82-87 - Årsmod. 83

- DeleNr: 11729- Pris: 500

- Karosseri: 5 STV- ChassisNr: WFONXXGBBNDE38419- Farge: SøLV- Motor: 4 CYL FORG- MotorStorrelse: 2.0- GearKasse: 4 TR MAN- Opplysninger: GML TYPEN MED VANNSCHOKE.

 

Den versjonen er god den...er en sånn du skal ha. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha for svar.. Har lest hele tråden,og det kan hende du får flere spørsmål etterhvert,for det virker som om du kan dette ut og inn :)

 

Får prøve å ringe dem,men de har vel stengt nå..

Da var det bare å vente å høre om Jettamaster gidder å lage adapter.. :D

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWGolfIIHFS

Takk skal du ha for svar.. Har lest hele tråden,og det kan hende du får flere spørsmål etterhvert,for det virker som om du kan dette ut og inn :)

 

Får prøve å ringe dem,men de har vel stengt nå..

Da var det bare å vente å høre om Jettamaster gidder å lage adapter.. :D

 

vil anbefalle den eg og. det eg har er weber 32/36DGAV

med vannchoke.

 

eg kan sikkert lage ein adapter til deg. må sjekke om eg har meir plate ligganes.

sender deg ein pm seinare.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår