Gå til innhold

weber forgasser

Ranger emnet


jettamaster

Anbefalte innlegg

Originally posted by jettamaster

 

takk skal du ha.

 

men har sett litt på webern i dag og la merke til nokre ting.

 

spm.jpg

 

mangler det noko der eg har satt ringer rundt?

1 ser det ut som det skal vera ein vakumslange.

2 og 3 er det bare eit høl, men kva er det til? føler kansje?

 

den gasseren er til en Ford..(godt mulig det sitter på no anna drit og)

for å få satt på den må du få laget en adapter, veit ikke om du får kjøpt de.. jeg har ihvertfall fått en laget til min Jetta..

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Thunder

Høres bra ut! Det funker fint eller? Noen tips til oss andre som ska til med dette?

 

funker aldeles ræva.... men det er ikke helt utprøvd enda.. fikk rådebank.. Tror det er noe bøff med den gasser'n jeg har og.. den ekke helt stabil..

Men man fikk før kjøpt orginal weber til Golf/Jetta, fordi det piersburg greiene suger...

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TypeC

 

funker aldeles ræva.... men det er ikke helt utprøvd enda.. fikk rådebank.. Tror det er noe bøff med den gasser'n jeg har og.. den ekke helt stabil..

Men man fikk før kjøpt orginal weber til Golf/Jetta, fordi det piersburg greiene suger...

Var ikke det bare til 1,1 og 1,3 motorenen då eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fluid

Marq_ her på forumet har nettopp bygget om til weber 28/36 gasser. Funker _mye_ bedre enn den homopierburgen.

 

Brukte gasswirearmen fra pierburgen på weberen, lagde adapterplate mellom gasser og innsug, og tilpassa et trimfilter fra en 32/36 weber.

Hvordan lagde han adaptorplaten? Weberen har vel 4 hull mens Piersburg dritten har 3.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til jeg får det her ferdig jeg.... :) Har skrudd i 2 dager nå.. Er "litt" trangt å komme til.. :D Måtte av med hele eksosmanifolden for å få skrudd på nytt innsug.. Men nå mangler bare å få på eksosanlegget under og skru fast forgasserene.. Må ha noen fansy små filtere på grunn av at det er kun ca 4-5 cm inn til torpedoveggen fra traktene..

 

DSC01937small.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwfreak

Gleder meg til jeg får det her ferdig jeg.... :) Har skrudd i 2 dager nå.. Er "litt" trangt å komme til.. :D Måtte av med hele eksosmanifolden for å få skrudd på nytt innsug.. Men nå mangler bare å få på eksosanlegget under og skru fast forgasserene.. Må ha noen fansy små filtere på grunn av at det er kun ca 4-5 cm inn til torpedoveggen fra traktene..

 

DSC01937small.jpg

Helvete det var litt av en gasser!!! Hva slags gasser er det? Det er en dobbel weber sant? Men fra hva slags bil er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Thunder

Helvete det var litt av en gasser!!! Hva slags gasser er det? Det er en dobbel weber sant? Men fra hva slags bil er det?

 

Er sånne gassere man må ha! ;) Er 2 doble 40mm webere.. fåes kjøpt nye.. Passer mye rart bare man har innsuget til rett topp.. Er egentlig ganske bolt on men er så sinnsykt trangt.. + at jeg måtte borre og gjenge opp til kjølekanaler som gikk inn i det andre orginale innsuget.. + vakum til bremsekraftforsterkeren... Regner med å få det klart i morra.. Bare litt skruing igjen.. Skal også ha grenrør etterhvert.. Det hjelper en del det oxo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwfreak

Er egentlig ganske bolt on men er så sinnsykt trangt..

 

Er det dårlig plass,skulle du mikka deg ei rekke med MC-forgassere...de er 5-6 cm kortere enn Weber'ene. Dessuten har de bedre fløde,så du kan klare deg med ei rekke 34 eller 36mmm gassere..som fåes billig hos MC-huggere,fordi folk ditcher dem og putter på 38 eller 40mm på sportssykler...ergo lite ettertrakta :) Sånt gir godt prutningsmonn..:D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår