Gå til innhold

VW Phaeton

Ranger emnet


oddi

Anbefalte innlegg

Tenk deg følgende:

 

Du drar til Dresden en helg, været er bra, sola skinner, og du får med deg masse kultur, akkurat slikt du er interessert i. Du bor på et flott hotell, og har det egentlig veldig fint. Drikker dyre viner, fine champagner, og spiser på fine restauranter. Hovedponeget med turen er imidlertid noe ganske annet. Du har nettopp kjøpt deg ny bil. Hva slags? Jo, den som blir laget på parkett, av folk med hvite hansker og hvite dresser, koster 1,3 mill, tar ca 36 timer å sette sammen, og du kan følge hele "forvandlingen" fra en haug deler til en luksusbil av ypperste klasse gjennom store flotte vinduer. absolutt ALT er lagt til rette for at du skal ha det best mulig, kanskje ikke så rart, morroa koster flesk.. Men du får en bil som er utstyrt helt utenom det vanlige. klimakontroll for hver passasjer, seter som kan justeres i alle mulige vinkler og retninger, slik at selv en person med brokk sitter som en konge. Uansett, det er kun timer igjen til bilen din er ferdig, du spiser en flott lunsj med alkoholfritt tilbehør, og forventningene er skyhøye. Omsider ringer telefonen, det er folkene fra fabrikken som sier at bilen din er ferdig, og klar til å kjøres! Dette har du ventet lenge på. Tilogmed prøvd simulator og vært på kurs for å lære om alle de tekniske duppedittene denne bilen har. Du tar trikken til fabrikken som ligger midt i byen.. det føles som en evighet... tenker KUN på det nye vidunderet ditt.. du blir møtt av en svært hyggelig mann i dress, og han guider deg bort til en dør.. Døren åpner seg. og du får se vidunderet: EN FORVOKST PASSAT!!! DET må da være tidenes skuffelse??? du har nettopp betalt over en millionlapp for en sinnsykt fet bil.. som bare ser ut som en forvokst passat! Minner litt om da han Jeremy-karen skulle "teste" nye opel Vectra.. han sto og kikka på bilen i 3 minutter, uten å si et ord:) Han mente at hvis opel ikke gadd å legge 2 fingre i kryss for å designe en bil, gadd i alle fall ikke han å kommenter det... Phaeton fortjener samme skjebne:\ synd egentlig, for det er sikkert en sinnsykt bra bil...

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så er de nye Passatene jævla pene biler. Og dessuten er ikke Phaeton så lik Passaten. Det er mye som er forskjellig, men Volkswagen sine nye biler blir jo faktisk laget med det samme grunn designet alle sammen.

 

Akkurat som Audi a8 faktisk har sine likhetstrekk med audi a6 og andre Audier av samme årsmodell.

 

Jeg så en Phaeton i dag, og den var ikke stygg. Det er sinnsykt pene biler... http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=5301

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

For det første så er de nye Passatene jævla pene biler. Og dessuten er ikke Phaeton så lik Passaten. Det er mye som er forskjellig, men Volkswagen sine nye biler blir jo faktisk laget med det samme grunn designet alle sammen.

 

Akkurat som Audi a8 faktisk har sine likhetstrekk med audi a6 og andre Audier av samme årsmodell.

 

Jeg så en Phaeton i dag, og den var ikke stygg. Det er sinnsykt pene biler... http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=5301

 

Nei, bilen er vel ikke direkte stygg, men det er jo fremdeles bare en oppblåst passat, og jeg syns man skal kunne forlange mer enn en middelklasseutseende familiebil når millionlappene først sitter så løst

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.

 

Du er Saab gutt.

 

Hvor forskjellig ser egentlig den råeste Saab Aeroen ut i forhold til en Saab med alt det kjipeste? Og jeg vedder på at du får en Aero Saab til samme pris som Phaeton?

 

 

Dessuten er det ikke bare utseende som teller.. DET er mye snacks i den bilen..

 

 

Du kan velge mellom flere råe motorer..

 

v6 3,2 på 241hk/315nm

w12 6,0 på 420hk/550nm

V10 5,0 TDI på 313hk/750nm

 

Luftfjæring med automatisk nivåregulering og demperkontroll, osv osv. Masse rått..

 

Og utseende er pent det, men Volkswagen må jo få lov å ha et utseende sånn at man ser at det er en Volkswagen?! Om du forstår?!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Altså.

 

Du er Saab gutt.

 

Hvor forskjellig ser egentlig den råeste Saab Aeroen ut i forhold til en Saab med alt det kjipeste? Og jeg vedder på at du får en Aero Saab til samme pris som Phaeton?

 

 

tjæh, det er stor forskjell på f.eks. en 99 sedan og en 9-5 aero liksom.. men hvis du tenker på Saab 900, så er det ikke såå mye som skiller rent utseendemessig, men begge bilene er tross alt 900:) Passat og phaeton er jo helt forskjellige biler, men de er jo nærmest like:|

men hvorfor blanda du inn Saab?

 

og for å svare på det andre, såklart phaeton er fet, men den ligner FREMDELES på en passat. Greit nok med særpreg, men se på f.eks. bmw 7-serie og 3-serie.. man ser at begge er bmw'er, men de er likevel veldig ulike.

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by oddi

 

 

tjæh, det er stor forskjell på f.eks. en 99 sedan og en 9-5 aero liksom.. men hvis du tenker på Saab 900, så er det ikke såå mye som skiller rent utseendemessig, men begge bilene er tross alt 900:) Passat og phaeton er jo helt forskjellige biler, men de er jo nærmest like:|

men hvorfor blanda du inn Saab?

 

mvh oddi

 

For å forklare deg det at ser du en 9-5 Aero så ser du jo at det er en Saab. Og ser du en 99 sedan så ser du også at det er en Saab.

 

Ser du en Passat så ser du at det er en Volkswagen.

Ser du en Phaeton så ser du at det også er en Volkswagen.

 

Alle biler fra Volkswagen har jo sine felles detaljer i utseende, men en Phaeton er jo ikke noen Passat Extended Version.

 

A6 = Passat

A8 = Phaeton

 

Som jeg har fatta det..

 

En lukseriøs folkevogn.. Men, fordiom den koster mye og har sykt mye råe egenskaper etc så må den jo fortsatt få lov til å se ut som en Volkswagen?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

For å forklare deg det at ser du en 9-5 Aero så ser du jo at det er en Saab. Og ser du en 99 sedan så ser du også at det er en Saab.

 

såklart, men en 9-5 er ingen forvokst 9-5 Aero:)

 

Ser du en Passat så ser du at det er en Volkswagen.

Ser du en Phaeton så ser du at det også er en Volkswagen.

 

Alle biler fra Volkswagen har jo sine felles detaljer i utseende, men en Phaeton er jo ikke noen Passat Extended Version.

 

A6 = Passat

A8 = Phaeton

 

ja, nye audi'er er jo også helt like vw.. :\

 

Som jeg har fatta det..

 

En lukseriøs folkevogn.. Men, fordiom den koster mye og har sykt mye råe egenskaper etc så må den jo fortsatt få lov til å se ut som en Volkswagen?

 

joda, men må den se ut som en volkswagen PASSAT? den kan jo ha et fett utseende, og et søtt lite vw-merke i grillen? og skal de først kopiere en annen vw-bil, kunne de vel valgt noe annet enn passat..:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Så du mener Passat er stygg du?

 

Og hvor ligner egentlig Phaeton så veldig på en Passat, det lurer jeg på..

 

ikke stygg, bare kjedelig:)

men ja, det første jeg tenkte på da jeg så bilder av phaeton, var hvor lik den var passat.. og a6 a8 også, forøvrig

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis meg en bil fra samme produsent som ikke har noen særtrekk med andre biler fra samme produsent.. Samme årsmodell etc..

 

Passat er ikke kjedelig, det er bare det at det er en så suveren bil at du ser den overalt, siden alle kjøper den.. Derfor går du sikkert lei på den :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Vis meg en bil fra samme produsent som ikke har noen særtrekk med andre biler fra samme produsent.. Samme årsmodell etc..

 

Joda, en ting er særtrekk, men det blir for mye av det gode med phateon, i alle fall når passat er en familiebil og phateon er det ypperste av det ypperste når det gjelder komfort, kvalitet og pris.

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele poenget med Phaeton er å ha et tilbud til de som vil ha luksus, men allikevel setter pris på et nøkternt utseende som ikke virker prangende. Det er DE kundene VW vil tiltrekke seg med denne bilen - ikke de som skal ha en jålete sminkepung på hjul, som kun er opptatt av at folk skal se dem - de kjøper CL 600 de.

 

:)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

Hele poenget med Phaeton er å ha et tilbud til de som vil ha luksus, men allikevel setter pris på et nøkternt utseende som ikke virker prangende. Det er DE kundene VW vil tiltrekke seg med denne bilen - ikke de som skal ha en jålete sminkepung på hjul, som kun er opptatt av at folk skal se dem - de kjøper CL 600 de.

 

:)

 

Korrekt..

 

En bil med luksus for dem som ikke er så oppdatte for å vise seg fram. Enda ser bilen ganske pen ut, men er på en måte nøytral.

 

Jeg liker den, og kunne godt tenkt meg en :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har litt snøring, så ser man jo at Phaeton ikke ligner noe veldig på passat, selv om man kan se "familielikheten". Men den er jo egentlig ganske annerledes. Det er ikke til å komme bort fra. Til og med grillen er annerledes, med doble krom-lister istedet for passats enkle. Bak minner den litt om store amerikanske biler, både i formen og måten c/d-stolpen blir bred nederst mens vinduet stopper i en mer loddrett linje.

 

Men som en annen her formulerte så bra, Phaeton er ikke en bil man kjøper for å vise at man har mye penger, men en bil man kjøper når man vil ha litt diskret luksus.

 

Jeg ville meget gjerne hatt en.

1037364697.17384.583_small.jpg1017827464.27956.243_small.jpg

Og Oddi; det er Phaeton til venstre og Passat til høyre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår