Gå til innhold

Fusk/Dårlig drag

Ranger emnet


ArraKiss

Anbefalte innlegg

Har fått et lite problem med A4'n i det siste. Den har de siste dagene gått veldig merkelig... Når jeg gir på så tar det laaaang tid før den kommer seg opp i fart. Det er nesten som å kjøre i motvind med påfølgene lugging. Har renset gasspjeldet, byttet batteri, renset LMM, men fortsatt like dårlig. Bruker litt mye suppe også som jeg kan se....Nå VET jeg at Termostaten er gåen, men det har den vært en stund å dette problemet har ikke gjort seg gjeldene før... Kan det ha noe med at jeg må nullstille feilminnet med vag-com etter å ha fjernet polene på batteriet x- antall ganger i det siste?

 

NEED HELP!!!

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt plaget med noe lignendes jeg oxo...

Ligger f.eks i 2 gir på rundt 2000 omdr. så gir jeg full gass..

Ved rundt 4000 stopper den opp,så kommer den igjen...

 

Veit da faen hva som kan vær galt..

 

Hvilken temperatur har motoren din ved normal kjøring???

1984 VW Golf 1 8VT prosjekt

1987 VW Golf 2 Syncro

1987 DODGE RAM 350LE

x 1996 Audi A4 20V

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvilken temperatur den har veit jeg ikke.... siden termostaten er gåen så viser den helt i bånn hele tida. Så motoren har jo ikke rett arbeidstemperatur, det veit jeg. Sjekket temperaturen i klima'n der kommer den aldri høyere enn 76, før den synker igjen.

 

Lambdasonden er det ikke, den byttet jeg i våres. Men jeg mistenker LMM kanskje.... Men det er så dritt å bruke spenn på ting som kanskje ikke er feilien...

 

 

Glemte å nevne at bilen stopper rett etter at jeg starter også, må gi litt gass før den kommer!

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nei det har ikke blitt noe bedre, rgner med det er LMM som har tatt kvelden... Da jeg gir pådrag så gir den helt opp til ca 4500rpm å så begynner den å lugge å fuske før den KANSKJE kommer igjen... Blir som å kjøre i motvind å verdens dårligste aks. Men jeg kan si med 99% sikkerhet at siden vi er så mange med samme symptomer MÅ det vel være LMM som er gåen... koster 1100,- på møller!

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å teste dette etterpå... om det ikke hjelper, stikker jeg ned på møller å sletter evt. feillager! Ufattelig irriterende.. Bruker NOK bens også.. blir dyrt i lengden!

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Hehe, "moro" og lese at det ikke bare er jeg som har det problemet.. bilen lugger noe helt sykt når jeg gir gass og det smeller og popper i filteret mitt.. og bruker mer bensin enn den skal.. skjønner ikke hva det kan være, funnet ut noe ? SKIKKELIG MOTVIND!

 

Var Chippen som var fucked i mitt tilfelle.. :P

[... Passat Streetfighter - Highline Edition ...]

[http://www.coppermine.shows.it]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

noen andre med samme symptomer som har funnet feilen??

har en omega 2.0 og når jeg når 4500 omdreininger dør den nesten helt ut, må bare slakke på gassen da så kommer den, men kommer ikke over 4500 uansett X(

luftmengde måleren har jeg bytta 4!!! ganger, så den er det ikke feil med.

har heller ikke lambdasonde på min så den er det vertfall ikke..

Sierra IS-T/MS2v3.57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, "moro" og lese at det ikke bare er jeg som har det problemet.. bilen lugger noe helt sykt når jeg gir gass og det smeller og popper i filteret mitt.. og bruker mer bensin enn den skal.. skjønner ikke hva det kan være, funnet ut noe ? SKIKKELIG MOTVIND!

 

Har EXAKT samme feil som deg :p hehe.. min skulle være "chipet" men. nå fusker den bare.

 

 

Mulig det er chipen alså ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår