Gå til innhold

Texascom: Volvo 240 - B230 2,8 N/A

Ranger emnet


Volvo240R

Anbefalte innlegg

PCustomz (Petter): Halla!! Jeg kjørte svært lite i helga, det var tydelig at mange som var der var der for å knuse bilene sine. Derfor følte jeg at jeg hadde svært lite å gjøre på banen med min nybygde bil.

 

Men fattern fikk låne den noen runder, rundkjørte de fleste :D

 

 

Greit å holde seg litt på avstand da ja....... hehe

 

Faren din er heldig som har en sann sønn... Er vel ikke noe problem når du spør etter 80`n heller da?????

 

 

STÅ PÅ!!!!!!!!!!!!!!!! :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ekren: Da jeg kjøpte denne bilen for 4.5 år siden tenkte jeg ikke på at det skulle bli en slik bil det er blitt. Men en bil for å lære meg å skru på..

 

SpeedIsEverything: Takk takk! Ja, alle timene har vel gitt litt resultater :D

 

PCustomz (Petter): Halla!! Jeg kjørte svært lite i helga, det var tydelig at mange som var der var der for å knuse bilene sine. Derfor følte jeg at jeg hadde svært lite å gjøre på banen med min nybygde bil.

 

Men fattern fikk låne den noen runder, rundkjørte de fleste :D

Vi ser jo alle at du ikke har lært noenting av den skruinga hvertfall...;) Neida..kjempebra og utrolig morsom bil du har bygd!!! Er rett og slett ekstrem på de fleste områder ja:D:D

Fast, faster, to fast, DEAD!

 

*Volvo 240GL++ 1989*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bilen din på treffet, og ble overrasket over "strøkenheten". Denne bilen må være blant topp 5 norges beste 240'r.

 

Kjempe fin, men ville valgt andre baklykter! Og hadde byttet inn vectra'n når som helst for denne :) Kjett biltrall du har også, men så litt liten ut?

----------------------------

BMW 93' 525i diamantsort

[x]Bmw 318i Brilliantrot.

[x] 92' vectra 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk for flotte komentarer =)

 

Er kjempe moro å få slike tilbakemeldinger =)

 

Ang baklykter er det vel de eneste som er motstandsdyktige mot vann..

 

Biltralla er toppers, låner den av en kompis når jeg er på treff. Må få kjøpt med ei egen tralle selv. Tralla har tillatt totalvekt på 2000kg !! Flott sak :D

 

Bilder kan jeg ta, men hva vil dere ha bilder av? Photosession av hele bilen og detaljer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk for flotte komentarer =)

 

Er kjempe moro å få slike tilbakemeldinger =)

 

Ang baklykter er det vel de eneste som er motstandsdyktige mot vann..

 

Biltralla er toppers, låner den av en kompis når jeg er på treff. Må få kjøpt med ei egen tralle selv. Tralla har tillatt totalvekt på 2000kg !! Flott sak :D

 

Bilder kan jeg ta, men hva vil dere ha bilder av? Photosession av hele bilen og detaljer?

 

Nei, helst ikke mere bilder nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal stille på treff, men forventer ikke pokal.

 

Helt seriøst, dette tror jeg du har mulighet til å oppnå dersom kvaliteten er like bra som det ser ut til på bilder. Hvordan treff snakker vi? Jeg har jo ikke sett for eksempel lakkarbeidet på nært hold, litt vanskelig å bedømme utifra bilder, men overall ser dette utrolig bra ut. Buret og innvendige lakkeringen var fresh, meget pent på bilder.

I tillegg er det utrolig morsomt med NA og 244, ikke turbo og 242, slik "alle" skal ha. Det er utrolig gøy å skille seg ut. Mtp. stivhet, vil det ha noe forskjell fra 244 til 242? Det er jo to dører mer, vil dette kunne "kureres" med stivere stag? Hvordan er 244-karosseriet opp mot grensene, egentlig, i forhold til 242? Forskjell i det hele tatt?

Dette prosjektet er meget interessant lesning, fortsett slik, med mange, store bilder og gode, detaljerte forklaringer over hva du gjør.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maaa: Takk takk, ble ikke så ille. Og blir ikke noe styggere med carbondetaljer nei :D Eller carbon innventar kalles det vel.

 

eiriksmil: Bilder lyver jo litt, slik er det nesten alltid. Men det kunne blitt verre enn det ble. Fikk mange positive komentarer da jeg var på Dokka Gatebiltreffet forrige helg. Noen skrek og bannet da de så den, litt moro :D "Fy faen i helvete for en strøken 240" ble det sagt flere ganger =)

 

Og som du sier begynner 242 å bli "oppbrukt" med stor viftemotor og bur. Ikke fullt så mange 244 med N/A og bur egentlig.

 

Ang stivhet kan jeg ikke si noe, det vet jeg rett og slett ikke. Hvem av de som er stivest vet vel Volvo. Min ble i hvertfall totalt annerledes å kjøre etter mine modifikasjoner i sommer.

 

Moro å høre at du liker prosjektet, skal legge ut fine bilder med detaljerte forklaringer når jeg begynner med fjærben og bremser i vinter =)

 

 

LMS: Ja, er det ;) hehe..

 

 

Ble noen bilder i dag før jeg låste den inne før vinteren..

 

Red1.jpg

 

red2.jpg

 

red3.jpg

 

red4.jpg

 

red5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår