SHN-Motorsport Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 BT liker vel ikke det så godt om man fjærner bremsekraftforstærkeren! men har lyst til å gjøre dett jeg og! skal høre og diskutere litt med dem :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Hei, la til noen bilder mens du svarte jeg. ;) Du får ta en titt.Som sagt, jeg har ikke studert kanalene og gulvet i 240 på en stund. Men de soklene er der for å løse sånt. Ang. FIA, så er det ikke helt riktig. Ja, det er laget til etter FIA-kravene, men FIA "stemplet og godkjent" blir det vel først når en FIA-godkjent burbygger gjør jobben. Han får også bruke tynnere rør enn oss sivile. 38mm overalt vs 45x2,5mm alt. 50x2mm i hovedbøyla. Jeg mener og påstår at så lenge du sveiser det sammen selv, kan du også endre det som du vil, bare du ikke bruker varme på bendene. Kjøper du derimot et skrudd eller ferdigsveist FIA-godkjent bur har du ikke lov å borre nye hull eller sveise på en brakett engang. Hvis jeg er helt på bærtur nå, og du kan si meg i mot skal jeg innrømme at jeg ikke er perfekt. :hide Nå er i hvertfall hovedbøylen plassert slik den skal i følge Bilsport boken jeg bruker i hvertfall. Sier ikke mer om det. Ang bremsene ligger det vel bilder litt tidligere i tråden da nymotoren var under montering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 nå har jeg brukt en god stund på å lese gjennom hele denne posten og er IMPONERT!!!! har ikke ord Takk for den, alltid artig å få slike tilbakemeldinger :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Rask oppdatering mens jeg spiser: Fartet mye i dag og gjort svært lite med bilen, måtte hente søster'n på Gardemoen. Men dette er gjort så langt: Punktet sammen og det passer fint: Helsveist den ene forsterkningsplata: Og da brenner det litt: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Flink gutt, dette blir bra! :D Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Han er faktisk best på det der..hehe. Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 har du en søs også.. ledig ho eller? hehe :angelsmili: hehe bare tuller.. detta blir bra.. men litt dumt du bygger gjenomført racing.. hadde hvert tøft om NOEN også hadde bygget noe annet. hehe feks. kopl. interiør og bur.. hadde hvert tøft og se... Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 har du en søs også.. ledig ho eller? hehe :angelsmili: hehe bare tuller.. detta blir bra.. men litt dumt du bygger gjenomført racing.. hadde hvert tøft om NOEN også hadde bygget noe annet. hehe feks. kopl. interiør og bur.. hadde hvert tøft og se... Gjør det du da vel:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 jeg bygger bur med nestn komplett interiør bortz fra baksete og orginalstoler! er ikke påbegynt enda men det er planen! Texascom: hør noe o godkjenning av fjerninga av bremsekraftforsterkeren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Colli / 245_original: Takk takk, og jeg er langt fra best. Er jo tross alt første gang jeg bygger bur - og dette gjør jeg uten hjelp fra noen. Holder på alene jeg nå mens jeg har ferie mens andre er på jobb. Så det er vel en grunn til at det går litt sakte fremover. Prebendju: Jeg vil ha en så lett bil som mulig, derfor forsvinner alt. Men jeg vil samtidig har grom finish innvendig. Det gjør det litt spesielt. Ferrari: Ja, det kan han ;) Haien: Det er godkjent under rallykriteriene og jeg mener det skal gå an å få det godkjent under kritikken ombygd bil også. Liten oppdatering til: En diagonal tilpasset og punktet: Og der er den helsveist. Krysset tar form i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Tror det blir vanskelig å få bilen godkjent for gata uten kraftforsterker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Hmm... Ja, vi får se - som sagt har jeg veldig store planer om å godkjenne den som rallybil og kjøre bakkeløp med den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet August 11, 2006 Rapporter Share Skrevet August 11, 2006 Hæ? Oppe!!? Kan forresten legge til at søstra har type..mannsgriser! Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
360_R Skrevet August 12, 2006 Rapporter Share Skrevet August 12, 2006 Hei hei :D Skal prøve å svare så godt jeg kan. Grunnen til at jeg må ha 4,88:1 mot for 3:1 er at jeg vil ha svært kort utveksling mellom girene - se bare da på en WRC bil. Der detter ikke varvtallet mange hundre rpm ved giring. Dette fordi jeg vil at min motor skal få jobbe så godt den kan i det området den liker seg best -> 4500 rpm til 7500rpm. Og er etter denne sesongen med den nye motoren min svært fornøyd med giringen. Syntes buret passer greit inn i bilen jeg, hovedbøylen ligger langt taket og forholdsvis bra ut til sidene etter min tolkning. Grunnen til at hovedbøylen står så langt tilbake er enkelt og greit pga denne boka: BILSPORT 2006 - der står alle regler for bygging av en rallybil. Og jeg følger denne til punkt og prikke. Regel for hovedbøyle. Denne skal plasseres umiddelbart BAK forsetene. Dette er grunnen til at den må stå der jeg har plassert den. Off.. Hadde du hatt en turbomotor til samma prisen hadde du bare hatt effekten ganger 2 fra 3000 til 8000 med tomgang som original. Bensinforbruket hadde jo ligget så høyt som 0,8 på normal kjøring. Helt uholdbart med turbo, skjønner deg, og valget ditt med sugemotor, lyden er uslåelig ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet August 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Off.. Hadde du hatt en turbomotor til samma prisen hadde du bare hatt effekten ganger 2 fra 3000 til 8000 med tomgang som original. Bensinforbruket hadde jo ligget så høyt som 0,8 på normal kjøring. Helt uholdbart med turbo, skjønner deg, og valget ditt med sugemotor, lyden er uslåelig ! Spydig ell? Jeg liker min motor og på den banen jeg kjører mest er denne motoren perfekt. 285 hk og spontan respons ved pådrag var det ingen som kjørte fra oss på Dokka Gatebiltreff i sommer. Takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg