vagen Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 etter å ha lest kjapt igjennom her så kom alle minnene tilbake om hvordan det var å eie tysk bil. ALDRIG noen sinne igjen! Siter http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whistler Skrevet September 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 tok noen bilder av motorrommet om det skulle være til noen hjelp http://home.online.no/~whistl3r/bilder/motor/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whistler Skrevet September 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 Originally posted by Jafo Kjenner ikke Audi 80, men vanligvis oppe rundt bakakselen, eller inne i tanken.. (og da en luke i gulvet i bagasjerommet). kan jo være en føler eller noe, som gjør at motoren enten går veeldig rikt (da skal det lukte, og ryke litt svart) eller veldig magert. men som sagt, sjekk om du har bensintrykk, når den stopper.. så får du verifisert pumpa... :) hvilken slange skal jeg nappe ut ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 Hvis jeg ikke tar helt feil, har du trykkreguatoren nede til venstre på bilde #6 (den lille "runde"), den skal ha tre løp, ett med trykk fra pumpa, ett med trykk til insprøytningssystemet, og en retur (tilbake til tanken) uten trykk, Det som ser enklest ut der er den koblingen til venstre opp mot vinduet (fremdeles bilde #6) men det kan jo være returen (vanskelig å se fra bildet, mulig det står noen piler på den ventilen). En annen mulighet er en av de fire slangene fra "dingsen" (kvadratisk, med fire skrudde slanger på) til høyre for trykkregulatoren. Slangene går til dysene. men som nevnt, har ikke skrudd på Audi før, så dette er på ett mere generellt grunnlag.. :) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 prøvd å skjekka plugger og plugg ledninger? kan jo bytte pluggledninger, plugger, fordelerlokk, stiften og rotoren.. men er vel bensinpumpa høres det ut som... dårlig kontakt eller noe slikt ps.. bilde 0008.jpg du mangler en slange inn på innsuget. da trekker den muligens falsk luft Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whistler Skrevet September 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 se der ja. skal stikke ut og sjekke den slangegreia nå. pluggledninger osv er 1 år gammelt tror jeg. ble bytta rett før jeg fikk bilen. men det fordelerlokket.. er det ikke bare et plastlokk? edit: det skal ikke være noen slange der. sitter en skrue eller noe inni der virker det som.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 Originally posted by Mambo bilde 0008.jpg du mangler en slange inn på innsuget. da trekker den muligens falsk luft hmmm? kan ikke se den, jeg (uhm hvis den mangler er den jo vanskelig å se ;)) men kan ikke se noe som mangler.. Tenker du på "røret" oppe til venstre på innsuget? tipper det er skruen for tomgang (eller co2).. :) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 Originally posted by Whistler se der ja. skal stikke ut og sjekke den slangegreia nå. pluggledninger osv er 1 år gammelt tror jeg. ble bytta rett før jeg fikk bilen. men det fordelerlokket.. er det ikke bare et plastlokk? Fordelerlokket er i ett eller annet kunststoff, og kan ha sprukket, men da burde du også hatt problemer sommerstid.. Kontakten til bensinpumpa sitter mye mere utsatt til for fukt... Pluggledningene dine ser nye ut, så de ville jeg ikke ha byttet.. :) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whistler Skrevet September 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 nappa opp kablene som gikk til fordelern. så rene ut dem. tok bare en og en så det ikke ble noe rot.. skal ta av lokket og sjekke mer nøye i morra når det er lyst ute :) kablene er 1 år gamle. samme med pluggene edit: det fordelerlokket.. er det det svarte på bildet? eller er det under der igjen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 Fordeler lokket er det svarte du ser, den "plata" under er bare beskyttelse for stiften (som sitter under der igjen). Rotoren er den som stikker opp når du har tatt av lokket. Alle de fire polene inne i fordelerlokket (til pluggledningene) skal være blanke og fine, og ikke mye slitt. i midten skal det være en fjærbelastet kullstift. Rotoren skal heller ikke se slitt ut... men om du har problemer med vann/fukt her: ta en motorvask, starter bilen greit etterpå, ligger ikke problemet i motorrommet :) :) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whistler Skrevet September 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 flotters. :D skal sjekke den fordelern i marra. er den ren og pen og i orden skal jeg ta en motorvask og se hva som skjer. eller kan jo ta en motorvask uansett :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ladetrykk Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 Jepp, bare dekk til fordelerlokket litt når du tar motorvasken .. så du ikke får problemer der også. skal ikke vann i hele tatt der. Siter Do you understand the words comin outa my mouth? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 Vil man ha Audi og vil slippe unna problem bilene, så skal man ikke kjøpe biler med S eller A i modell betegnelsen.... Dyr, dårlig statusvogn som detter frahverandre......:D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 Originally posted by Bead-lock Vil man ha Audi og vil slippe unna problem bilene, så skal man ikke kjøpe biler med S eller A i modell betegnelsen.... Dyr, dårlig statusvogn som detter frahverandre......:D Du glemte: Som kan gå styggfort;) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 Styggfort.... nå...... koster mere å få en slik bil til å gå 10 sek på 402 , enn det mange her har økonomi til...... å delekonton burde være ganske stor..... Men hva er så kult med ei gammal stasjonsvogn som veier nesten 2 Tonn og har 3-400 hester..... En 69 Camaro veier 1700 og har lett en 4-500 kh... til en brøkdel av prisen.... Fart koster,vis man vil kjøre tysker/japse å har råd til HVIT skilter....:D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.