Flasher Skrevet September 13, 2004 Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 Har stygge planer om å oppgradere rekorden min til senator sin 3.0 24v motor.. Hvilke problemer støter jeg på? Har tenkt å ta girkasse og motor ut av senator delebil.. Bremser og ditto skal jeg ta da jeg får bilen til å gå, så hovedsaken er å få motoren nedi.. noen som har gjort dette? Eventuelt en eldre senator motor? 3.0 12v? Passer dette slik omtrent nedi, for det har jeg hørt rykter om? Takker for alle innspill Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThAMaZTeR Skrevet September 13, 2004 Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 motoren går nedi, men du må hente en liten radiator fra en eller annen bil. (f.eks volvo B16 tror jeg passer). dette er fordi 3.0-motoren er veldig lang, og det dermed ikke er plass til en radiator på opprinnelig plass. denne må du derfor montere under panserplaten, i stedet for bak den... eller skal det vel gå rett i.. har du planer om å gå dette godkjent? Siter // Fredrik Olastuen // --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet September 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 så motoren går nedi uten mod? girkassa da? Nei, dette skal ikke bli godkjent.. den bilen skal jeg bare ha i 2 år til, og skal aldri inn til ny EU for å si det slik.. Skal bare få litt mer fart på den, så den blir litt mer sladde og burne villig.. kanskje jeg faktisk kan begynne å kjøre forbi biler også.. hehe Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThAMaZTeR Skrevet September 13, 2004 Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 litt usikker på girkassa.. vet jeg har nye hull til girkassefester i gulvet på min, men usikker på hvilken kasse de er laget til... (har hatt 3.0 i den).. men ang. sladding, det holder da med en 2.2 for å gjøre det.. jeg har 2.2 nå, og drar da både piruetter og bredsladder på tørr asfalt med den.. :) Siter // Fredrik Olastuen // --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet September 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 jada, drar piruetter på våt asfalt jeg, og da slipper det jo bra i svinga også, men alikevel.. skal det være så skal det være mener jeg.. hatt 2.2i før, og det går jo ikke akuratt bra det heller, men får se hva jeg får tak i.. sitter jo gasser i min nå, åssen er det da med ledningsnettet? er ikke mye plukk som skal til det vel? Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThAMaZTeR Skrevet September 13, 2004 Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 litt jobb er det selvfølgelig, men er jo bare å flytte over alt fra donor-bilen.. Siter // Fredrik Olastuen // --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZombiE Skrevet September 13, 2004 Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 Ta en titt her: http://opelmotorsport.com/forum2/viewtopic.php?t=12279 Siter "Gott schuf Adam, und Adam den Opel" -79 Opel Ascona 2,2i TIL SALGS! -00 Yamaha XVS 125 TIL SALGS! -79 Opel Kadett C City 1,2N -95 Opel Vectra 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet September 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2004 Takk, den tråden var vel det jeg trengte :D Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet September 15, 2004 Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 ang, innsprut så må du ha tank fra 2.2i, og bensinpumpe (tanken passer sikkert fra donor bilen din?) så må du jo legge opp et nytt bensinrør. så ska det kobls opp no ledninger, men det avhenger litt av hvilken mod motoren din er. er forskjellige innsprut typer. men om du kommer så langt så gap ut så kan jeg finne ut for deg, for jeg har koblings skjema til skiten ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet September 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2004 høres veldig bra ut.. om jeg får tak i 3.0 24v, så blir det det.. om ikke, så har jeg en 2.5 (140hk) for hånd, men det er jo ikke fullt like bra.. må kjøre fullt ut tar kontakt :) Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 Originally posted by Flasher høres veldig bra ut.. om jeg får tak i 3.0 24v, så blir det det.. om ikke, så har jeg en 2.5 (140hk) for hånd, men det er jo ikke fullt like bra.. må kjøre fullt ut tar kontakt :) Om du får tak i? Jeg har en jeg... 6500,- med motorstyring, ledningsnett, LMM m powerfilter, frontrør m lambdasonde, dynamo, starter, servopumpe. Men uten svinghjul og clutch.. Automatconverter kan medfølge.. André mob: 97 54 14 88 Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet September 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 er egentlig mest keen på en hele delebil, men takk for tilbudet, skal tenke på det.. Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStande Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 har du reg kjede til den 2.0s liggende?? send pm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gandi Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 trur dynamoen kommer til å kolidere litt i vangen ... men der har jeg hørt at det skal gå bra vis man lurer dynamoen helt intil motoren vis jeg ikke har misforståd ... du må i alle falll ikke kappe i vangen ... lykke til Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg