lars-frr Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Bilen paserer nå 95 000 km ,, på tide å bytte regreima .. Lurer da på om den burde kjøpes original fra møller , eller om jeg kan kjøpe den på biltema til halvpris ?? Er det noen andre deler jeg burde bytte samtidig ? Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Jeg kjøpte min på et bilrekvisita butikk, men biltema funker vel det. Jeg ville gått for noe bedre en biltema om jeg ikke hadde hatt 1600motoren som ikke ødelegges av slitt reg.reim. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet September 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Ok , motoren er 1.8l mono injection .. Om det har noen betydning :=) Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pater Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 hva er prisen som det er snakk om her da? for orginalt og ikke.... Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Kjøp reim hos Mekonomen du ! Dayco reimer av ypperse kvalitet.. de selger slike kit med reim & stramme hjul.. du finner det på http://www.mekonomen.no .. Så fremst du har tilgang til en mekonomen butikk.. Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobias1600 Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 så konklusjonen er at en 1,6 liter ikke tar skade av ødelagt reim? Noen som garanterer dette? Siter 1985 VW Golf II cl 1,6 1961 VW T-1 1200 deluxe 1,6 1986 VW Golf II cl 1,6 (hugget) 1972 VW T-2 Transporter Sika 2,0 (solgt) 1996 Citroën ZX 1,4i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWLOVAH Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Hverken 1.6 eller 1.8 motoren til golf 2 og jetta 2 tar skade hvis reg reima ryker. Dette fordi disse motorene har hydrauliske ventiler. Og da skjønner vel de fleste at de ikke slår nedi. Men GTI motorene tåler ikke at reima ryker. Kjøp orginale reimer koster jo ingenting. Ikke kjøpt biltema. Mekonomen er like dårlig som biltema. Skal du kjøpe at bilrekvisita kjede kjøper du av Bilextra (Cdcardic) de leverer stort sett helt orginale deler! På eksosanlegg o.l. kan man se VW-audi (VAG) merket er slipt bort! FAKTA! Og husk å bytt strammehjul også! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Originally posted by VWLOVAH Hverken 1.6 eller 1.8 motoren til golf 2 og jetta 2 tar skade hvis reg reima ryker. Dette fordi disse motorene har hydrauliske ventiler. Og da skjønner vel de fleste at de ikke slår nedi. Men GTI motorene tåler ikke at reima ryker. Kjøp orginale reimer koster jo ingenting. Ikke kjøpt biltema. Mekonomen er like dårlig som biltema. Skal du kjøpe at bilrekvisita kjede kjøper du av Bilextra (Cdcardic) de leverer stort sett helt orginale deler! På eksosanlegg o.l. kan man se VW-audi (VAG) merket er slipt bort! FAKTA! Og husk å bytt strammehjul også! Hvor har du det fra at mekonomen er like dårlig som biltema? erfaring? Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWLOVAH Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Erfaring og råd fra alle som har noe å gjøre innen bilbransjen. Greit de fører brembo bremser, men det er faen ikke mye annet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Er ikke helt med på den kritikken mot mekonomen, hvertfall ikke når det gjelder register reim & strammer. Reima mi var av merket Dayco, en av verdens mest kjente reim produsenter? , og det fulgte tillogmed en garanti lappe på boksen hvor man skulle (om den ble montert av verksted) føre på nårtid den ble skifta osv. Strammeren var laget av SKF, skal vell godt gjøres å få mere merkevare enn det. Mekonomen leverer faktisk de samme delene som du får hos VW forhandler når det gjelder slitedeler. Det er liten vits i å handle dyrt hos VW forhandler bare for at du kan innbille deg selv at "detta er original deler og det er best", når du får det samme hos mekonomen. Greit nok at det gjør samvittigheten bedre, men det er bare crap.. face it ! Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Originally posted by kimoajajaj Er ikke helt med på den kritikken mot mekonomen, hvertfall ikke når det gjelder register reim & strammer. Reima mi var av merket Dayco, en av verdens mest kjente reim produsenter? , og det fulgte tillogmed en garanti lappe på boksen hvor man skulle (om den ble montert av verksted) føre på nårtid den ble skifta osv. Strammeren var laget av SKF, skal vell godt gjøres å få mere merkevare enn det. Mekonomen leverer faktisk de samme delene som du får hos VW forhandler når det gjelder slitedeler. Det er liten vits i å handle dyrt hos VW forhandler bare for at du kan innbille deg selv at "detta er original deler og det er best", når du får det samme hos mekonomen. Greit nok at det gjør samvittigheten bedre, men det er bare crap.. face it ! Godt det er flere som har merket seg dette :) ikke alt som er orginalt bare kan kjøpes hos merkeverksted. lite av alt jeg har kjøpt hos mekonomen er å klage på. veldig fornøyd med kvalitet.. Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Originally posted by VWLOVAH Hverken 1.6 eller 1.8 motoren til golf 2 og jetta 2 tar skade hvis reg reima ryker. Dette fordi disse motorene har hydrauliske ventiler. Og da skjønner vel de fleste at de ikke slår nedi. Har vell ikke så mye med om det er hydrauliske løftere eller ikke ! Vantilen"e" kan fortsatt stå åpne viss reima ryker! By the way Mekonomen selger bra varer jobber er bilmekanikker har hatt fagbrevet noen år også.. Å jeg kan skrive under på at de selger bra varer! klart noe dårlig har de sikkert også.. De leverer bland annet Walker eksos som også produserer for flere merker! og SKF er vell det største merke innen lagrer o.l. Produserer blandt annet for V.A.G, BMW, Mercedes, MG-Rover, Subaru osv Biltema ville ikke jeg kjøpt meg noen reg reim hos uten at jeg har noen erfaring med akkurat regreim bare med andre deler der i fra bla Br-klosser, eksos osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Har kjøpt regreim til G40 på Biltema. Den var laget av Goodyear. Brukte den til å drive g-laderen på det første tannreimsettet jeg hadde. Holdt ikke så lenge, men nå var den heller aldri bygget for 14-16000 o/min og reimhjul som ikke hullet var i senter på Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Originally posted by Polo Classic Har kjøpt regreim til G40 på Biltema. Den var laget av Goodyear. Brukte den til å drive g-laderen på det første tannreimsettet jeg hadde. Holdt ikke så lenge, men nå var den heller aldri bygget for 14-16000 o/min og reimhjul som ikke hullet var i senter på Snakker du om tannreim drift til laderen I så fall 14000r-min? Eller prater du om den lille tannreima på g-laderen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 10, 2004 Rapporter Share Skrevet September 10, 2004 Snakker om tannreim drift til laderen ja, istedet for "viftereimen" Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg